דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הטיפול ברפואה סינית בשחלות פוליציסטיות 

מאת    [ 26/03/2012 ]

מילים במאמר: 550   [ נצפה 4100 פעמים ]

שחלות פוליציסטיות (polycystic ovarian syndrome ) הינה מחלה מערכתית שמשפיעה על העור, השיער, מחזור הופך לא סדיר והשמנה מופיעה. לראשונה תועד סינדרום זה ב 1845 בצרפת והוזכרה בו תופעה של הצטברות ציסטות בתוך השחלות. סינדרום זה מהווה עשרה אחוזים מסיבות לאי פריון ותשעים אחוזים מבעיות מחזור לא סדיר.

 

קריטריונים לקיום הסינדרום:

1.      תמונה של ציסטות רבות בתוך השחלה

2.      רמת אנדרוגנים ( הורמוני מין זכרי- טסטוסטרון) גבוהה, יחסי Fsh:Lh 1:3

3.      חוסר ביוץ

 סימני משנה:

שיעור יתר, אקנה, השמנה.

 הציסטות בשחלה הן זקיקים שעצרו את התפתחותן. ציסטות אלה ורקמת החיבור שם יוצרים הפרשת טסטוסטרון שמוביל לסימני שיעור ולשיבוש הופעת ביוץ. רמת LH גבוהה לאורך המחזור גורמת ליצור נוסף של טסטוסטרון ופוגעת בהתפתחות הזקיקים בשחלה שמתנוונים.

גישה חדשה יחסית לבנות עם תסמונת שחלות פוליציסטיות היא מעורבות תנגודת לאינסולין ומאזן גלוכוז לקוי בגוף. אינסולין מחדיר סוכר לתאים וכך שומר על רמת סוכר מסוימת בדם. תנגודת לאינסולין משמעותה היא שתאי הגוף אינם מגיבים להימצאות האינסולין בדם ולא מאפשרים לו להכניס את הסוכר לתאים. כמות הסוכר נשארת גבוהה בדם מה שמאותת ללבלב להפריש עוד אינסולין. רמת אינסולין גבוהה בדם משפיעה ותומכת בהפרשת אנזימים שאחראים על ייצור אנדרוגנים (טסטוסטרון) המשפיעים על מהלך גדילת הזקיקים בשחלה.

השפעת המחלה על יכולת הפוריות נובעת מכך שלא קיים ביוץ. יש חוסר באסטרוגן אך עודף ב LH וטסטוסטרון. מצב זה משפיע גם על רירית הרחם שאינה מתעבה ולכן המחזור הופך לא סדיר ולרוב ומאחר. אם וכאשר יש לעיתים ביוץ הוא מתרחש בשלב מאוחר במחזור. איכות הביצית לרוב ירודה בגלל תנאי הגידול בתוך השחלה והעובדה שהסביבה מכילה טסטוסטרון במקום אסטרוגן. תהליך ההתעברות בנשים פוליציסטיות משלב הורמונים וטיפולי פוריות.

 הגישה ברפואה סינית:

 ברפואה סינית מחלות גניקולוגיות מקושרות לבעיה אנרגטית במספר איברים: כליות, טחול, כבד. חשוב לציין כי לא מדובר בבעיית תפקוד באיברים אלו כפי שנהוג להציגם ברפואה מערבית.

הכליות אחראיות בראיה סינית על מערכת הרבייה: איכות הזקיקים, הזנה ועיבוי רירית רחם, קיום ביוץ איחוד בין ביצית לזרע כולם נתמכים ותלויים במצב הכליות.

הטחול אחראי על ייצור אנרגיה ודם לגוף. הוא תומך בפירוק מזון והעברת המינרלים והויטמינים אל תאי הגוף להזנה. אנרגית טחול טובה תייצר חומרי הזנה נוזלי גוף ודם שיבנו את רירית הרחם, ותמכו בהשרשת העובר ובהתפתחותו.

הכבד אחראי על זרימה חופשית של אנרגיה ותנועת הדם. כאשר התנועה טובה זקיק יתפתח, ביצית יכולה לחרוג מהשחלה, דם יזרום אל הרירית ויעבה אותה, דם גם יגיע את העובר ויספק לו הזנה.

תפקידם של הכליות הטחול והכבד לעיתים חופף. הם נשענים ותלויים בתפקודו של האחר. בעיה באחד עלול להוביל לפגיעה באחר.

המטפל ע"י תשאול, בדיקת דופק, לשון ואבחנת בטן ינסה לאזן ולחזק את איברים אלה בעזרת שימוש בנקודות דיקור וצמחי מרפא.

טיפול בשחלות פוליציסטיות ע"פ ניסיוני אורך זמן. מטרתנו להביא לביוץ סדיר ולמחזורים יותר תכופים לכן כדאי להתחיל את הטיפול כארבעה חודשים לפני רצון ההתעברות.

בנשים שנמצאות במהלך טיפולי הפריה מטרת הטיפול תהיה לתמוך בתהליך ע"י שחרור לחצים שמלווים בד"כ את הזוג, לשפר איכות זקיקים וכמותם, לשפר את עובי רירית הרחם ולהפחית את תופעות הלוואי של הזריקות ההורמונליות: נפיחות בטן, כאבי ראש, שינויי מצב רוח ועוד...

 הנחיות תזונה:

 אם את סובלת מעודף משקל תהליך ההפריה יוטב אם תורידי מספר קילוגרמים. בגלל תנגודת לאינסולין שקיימת ב PCOS שינוי הרגלי צריכת פחממות או סוכרים חשוב לשיפור תוצאות ההפריה וסיכויי ההתעברות. יש להפחית אכילת סוכרים, להמעיט בצריכת אלכוהול, להעלות כמות סיבים בתזונה, לבצע פעילות ספורטיבית.

קרן זליכה M.A, Lic. Ac מטפלת ומרצה ברפואה סינית , מומחית בגניקולוגיה סינית, עורכת אתר סינימד www.sinimed.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב