דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


זיכרון וירטואלי VIRTUAL MEMORY 

מאת    [ 25/12/2007 ]

מילים במאמר: 553   [ נצפה 13208 פעמים ]

, Virtual Memory הזיכרון הווירטואלי.
Virtual Memory או VM הוא חלק נפוץ ברוב מערכות ההפעלה השולחניות. הוא הפך לנפוץ בגלל שהוא מספק יתרון גדול עבור משתמשים בעלויות נמוכות.
במאמר זה, אני אסביר מה זה בדיוק VM, באיזו צורה המחשב משתמש בו וכיצד לכוון אותו בצורה אופטימאלית ביותר כדי להשיג את הביצועים המקסימאליים.

מה זה VM?

למרבית המחשבים היום יש בין 256MB-1024MB של זיכרון פנוי לשימוש המעבד. למרבה הצער, כמות זאת של זיכרון איננה מספיקה להרצת תוכנות ומשחקים כראוי ובמהירות שאתם מצפים מהם לעלות.

לדוגמא: אם אתם מעלים במקביל לזיכרון שלכם את מערכת ההפעלה שלכם, תוכנת Office כל שהיא, דף אינטרנט כבד (ERP) ו-Solitaire, 256MB לא מספיקים לצערכם כדי להכיל את כל התוכניות הנ"ל. אם לא היה קיים דבר כמו VM, ברגע שהזיכרון היה מתמלא, המחשב היה זועק שאין לו יותר זיכרון כדי להפעיל אפליקציות נוספות. ועליכם לסגור אפליקציות אחרות. מה שקורא ב-VM, זה שמערכת ההפעלה "מסתכלת" על הזיכרון ו"מאתרת" כתובות זיכרון שלא היו בשימוש תקופה ארוכה ומעתיקה אותם לדיסק הקשיח. פעולה זו משחררת זיכרון RAM פנוי לאפליקציות נוספות.

בגלל שהעתקה מתבצעת באופן אוטומטי, אתם לא יודעים אפילו מתי היא מתבצעת וזה יוצר הרגשה שלמחשב שלכם יש RAM לא מוגבל למרות שיש לכם 256MB RAM. בגלל שדיסק קשיח יותר זול יחסית (מגה למגה) אז זהו יתרון כלכלי טוב.

מהירות מהירות מהירות

מהירות הכתיבה/קריאה של הדיסקים קשיחים איטית יותר מה-RAM, והטכנולוגיה של הדיסקים הקשיחים לא בנויה לטפל בפיסות מידע קטנות במקביל. אם המערכת שלהם תלויה באופן גורף על זיכרון וירטואלי, אתם תגלו שביצועי המחשב שלכם ירדו פלאים. המפתח הוא לשמור על כמה שיותר RAM פנוי כדי שיטפל בכל מה שאתם רוצים לעבוד עליו בו זמנית - ואז, הפעמים היחידות שתרגישו ירידה בביצועים היא במעבר בין אפליקציה לאפליקציה. כאשר זה המצב, ה-VM שלכם מוגדר בצורה מעולה.

כאשר לא זה המצב, מערכת ההפעלה שלכם כל הזמן מעבירה מידע בין ה-RAM וה-VM שנמצא על הדיסק הקשיח. מצב זה מכונה thrashing (שם עצם ה?ל?ק?א?ה, ה?ר?ב??צ?ה) והוא גורם לכם להרגיש שהמחשב שלכם פועל במהירות מאד איטית.
אותו אזור בדיסק הקשיח אשר מחזיר את ה-VM נקרא page file. הוא מחזיק "דפי" זיכרון על הדיסק הקשיח, ומערכת ההפעלה מעבירה מידע הלוך וחזור בין "דפי" הזיכרון וה-RAM. הקובץ שמחזיר את ה-page file הוא בעל סיומת .SWP

Memory Allocation (הקצעת זיכרון)

כמות ה-MB שאתם מקצים עבור ה-VM מאד חשובה. במידה ותקצו מעט מדי, אתם תקבלו הודעות "Out of Memory". במידה ואתם מגלים שאתם צריכים כל הזמן להגדיל את גודל ה-VM שלכם, אתם גם תגלו שמהערכת שלכם עובדת מאד לאט וכל הזמן מנסה לרשום לדיסק הקשיח. במקרה הזה, אתם צריכים לשקול על הרחבת ה-RAM שלכם.עליכם לשמור על יחד של 2:1 בין ה-RAM ל-VM שלכם.
אפליקציות מסוימות "אוהבות" הרבה VM אבל לא משתמשות בו יותר מדי. במקרה כזה, page file גדול יעבוד.

דבר נוסף שניתן לעשות כדי לשפר את הביצועים של ה-VM (במיוחד שאתם זקוקים להרבה VM) היא לקבוע שהגודל המינימאלי והגודל המקסימאלי של ה-VM יהיו זהים. הגדרה זו תגרום למערכת ההפעלה להקצות את כן ה-VM ברגע שהמחשב עולה. פעולה זו גם תמנע מה-VM לגדול בזמן שתוכנות רצות ברקע, דבר שישפר ביצועים. לדוגמא, אפליקציות Video רבות דורשות שימוש בשיטה הנ"ל כדי למנוע עצירות בזמן כתיבה וקריאה של הקבצים בין המחשב למקור ההקלטה.
אלמנט נוסף המשפיע על ביצועי ה-VM הוא מיקום ה-page file. במידה ובמחשב שלכם יש כמה דיסקים פיזיים, אתם יכולים לפזר את העבודה ביניהם ע"י יצירת page files קטנים על כל אחד מהם. פעולה זו תשפר פלאים כל מכונה אשר נשענת על VM גדול.





דהן איתן בעלים "איתן שירותי מחשוב"
מהנדס רשתות מיקרוסופט MCSE
וטכנאי מחשבים מוסמך
בעל 12 שנות ותק בתיקון ותחזוקת מחשבים

טכנאי מחשבים







מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב