דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עיצוב פנים של חללים קטנים 

מאת    [ 26/03/2012 ]

מילים במאמר: 397   [ נצפה 2909 פעמים ]

עיצוב פנים של חללים קטנים

בזמן האחרון מתקיימת תחרות "הסלון המכוער ביותר" ברשתות החברתיות במהלכה מעלים תמונות של הסלון והזוכה בסלון המכוער ביותר יקבל סכום כסף לצורך שינוי ושיפוץ. התחרות, שניתן להגיד כי היא בעלת גוון הומוריסטי, נובעת ממציאות קצת פחות מצחיקה, בה צעירים רבים, רווקים, זוגות ומשפחות חיים בדירות קטנות בכל רחבי הארץ בהן משמש הסלון כחלל רב שימושי וממש לא רק לישיבה משותפת, אירוח או צפייה בטלוויזיה.

בתוך הסלון נכנסת הספרייה, שולחן המחשב, הטלוויזיה, הספות, שולחן האוכל, מדפים, כוננית של פיצ'פקס, חומרי לימוד ואם יש ילדים אז גם המשחקים שלהם. החלל הקטן צריך להיות מסודר באופן מושלם על מנת להכיל את כל הפונקציות הללו וזה כמובן לא תמיד ככה.

בנוסף לכך, ריהוט טוב, אסתטי וכזה בעל פתרונות אחסון חכמים אינו נגיש לכל האוכלוסייה, ולמרות שישנן חברות כמו איקאה אשר פונות לקהל הצעיר, עדיין ספה ב- 1,000 שקלים זה סכום שלא כולם יכולים להרשות לעצמם. 

התוצאה - סלון קטן, צפוף, מלא בחפצים שונים אשר זזים ממקום למקום וריהוט אקלקטי אשר נאסף לאורך השנים ולאו דווקא משתלב ביחד. מה שנקרא "סלון מכוער".

אסייג את דברי ואגיד כי ישנם כאלו אשר יש להם את היכולת לאסוף ריהוט וחפצים מפה ומשם ולאחד אותם לאסופה יפיפה ומעוצבת. אך אלו הם יחידי סגולה.

עבור הקהל הרחב מה שצריך לעשות זה ללמוד כיצד ניתן לעשות עיצוב פנים לחלל הקטן של הסלון וכלל הבית. לא צריך תואר ראשון בעיצוב פנים על מנת לעשות כן, אלא רק לעקוב אחר כמה כללי אצבע פשוטים.

הכלל הראשון מתייחס לעומס. בסלון קטן לא יכולים להיות רהיטים גדולים או רבים מידי, הם רק מקנים תחושה של דחיסות. יש לבחור ריהוט בעל מידות מתאימות וכזה אשר משאיר מרווח מחייה ותחושה מאווררת. בנוסף, מומלץ למצוא ריהוט אשר משמש גם לאחסון, שולחן אשר יש בו מגירה או מדף, כוננית ובה מגירות או סלים / קופסאות אשר יסתירו את הברדק שיש בפנים. דוגמא נוספת היא הדום אשר יכול לשמש גם לישיבה וגם לאסון צעצועים וגם לשולחן נוסף. הכל צריך להיות פונקציונאלי ורב תכליתי.

אלמנט נוסף הוא צבע, סלון קטן או כל חלל קטן יראה קטן יותר במידה וישלטו בו צבעים כהים, וזו כמובן לא המטרה. מומלץ ליצור סלון בהיר יחסית כאשר רק חלקים ממנו כהים יותר (למשל הספות, בשביל שלא יראו כל לכלוך). כמו כן ניתן להוסיף מראה על הקיר אשר יוצרת אשליה של גודל.

אפשרות נוספת היא חפצים תלויים. טלוויזיה באוויר, מדפים ואפילו כוננית באוויר, תלויה על קיר נותנת יותר מרחב מחייה ומסייעת כאשר מגיע הזמן לנקות את הבית.

תואר ראשון - אתר לימודים מקיף ומפורט המקנה מידע על מסלולי תואר ראשון במוסדות המובילים בארץ. האתר מאפשר ייעוץ לימודי ברמה גבוהה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב