דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לזהות סוגי מראיינים לצורך הצלחה בראיון עבודה? 

מאת    [ 23/03/2012 ]

מילים במאמר: 437   [ נצפה 2242 פעמים ]

איך לזהות סוגי מראיינים – לצורך הצלחה בראיון עבודה?

 

אחד המפתחות להצלחה בראיון עבודה – הוא הקליטה איזה מראיין לפניך, והיכולת שלך להתאים עצמך למראיין, ואת תשובותיך המעולות לטיפוס המראיין שלפניך.

 

קליטה נכונה של המראיין והתאמת עצמך, ותשובותיך אליו – יתרמו רבות לאפקטיביות הראיון מצידך. בראש ובראשונה, תשובותיך יתרמו ל"סנכרון האנרגטי" ביניכם. סנכרון זה, אמנם שייך לתקשורת הבלתי מילולית אולם הוא תורם תרומה נכבדת גם לתכנים הנאמרים ולרושם המקצועי אשר אתה יוצר.

 

טיפוסי מרואיינים

 

אלו טיפוסי מראיינים קיימים?

מחקרי תקשורת מצביעים על שלושה טיפוסי מראיינים עיקריים:

 

הטיפוס הוויזואלי -"תמונתי". נעזר ב"תמונות" לצורך המחשת דבריו, מתבונן בחלון תוך כדי דיבור ו"זורק" מבט חטוף מידי פעם אל התמונות בחדר.

הטיפוס הוויזואלי – ישתמש במילים כגון: "האם נראה לך?", "אני רואה למה כוונתך", "קיבלתי את התמונה", "אם אתה רואה את התמונה" וכדומה.

 

הטיפוס האודיטורי "שמיעתי": מאופיין בקצב דיבור "מתנגן" וקולו עמוק ומתמשך. ישאל: "מה שמעת על החברה שלנו?" "האם שמעת עלינו?" לגבי הצעת העבודה שלפניך ישאל: "איך זה נשמע לך?" ו לתשובותיך, עשוי להשתמש במילים: "נשמע טוב", "מצלצל מוכר" וכדומה.

 

הטיפוס הקינסטטי – "תחושתי": מאופיין בחשיבה רגשית ובהתייחסות רגשית. משתמש במילים הממחישות רגש, אהדה, אמפתיה והזדהות. ישתמש במילים: "לתחושתי, תיתכנה מספר אפשרויות", "איך אתה מרגיש ביחס לאפשרות הזו?",  "אני מרגיש שהדבר נכון לנו " וכדומה.

 

פרט לשלושת הטיפוסים, יש סוגים נוספים של מראיינים בהקשר הניהולי:

 

"המראיין היזם" ישתמש בביטויים כגון: "מה שאני רואה בחזוני הוא",  "החזון הארגוני שלנו הוא", "אני רואה את החברה צועדת אל..." – שילוב של יזם/וויזואלי.

 

"המראיין העובדתי" – נצמד אל עובדות ונתונים. שואל ומתעניין בנתונים מספריים ברובם. כגון: "בכמה אחוזים עלו המכירות בתפקידך האחרון?" "האם גדלה הרווחיות או המחזור בלבד?" "איזה פרויקט ניהלת שיכול להקביל לעבודה אצלנו?" ועוד.

 

"המראיין החברתי" – מדגיש בשאלותיו ובהתייחסותו את הפן האנושי/חברתי של העבודה. ישאל שאלות הקשורות ליחסים בין אישיים ולתקשורת הבין אישית. לדוגמא: ""איך אתה מסתדר עם עבודה בצוות?" "תאר לי קונפליקט שהיה לך במקום העבודה" "מה היו אומרים עליך קולגות/ממונים, לו פניתי אליהם?" שאלה זו, הינה גם שאלת השלכה לגבי ההערכה העצמית של המרואיין.

 

 

מה שחשוב לך לזכור הוא:

 

שעל ידי  הקשבה פעילה ניתן לזהות את סוג המראיין שלפניך, ולענות באופן כזה,  שתשובותיך תתרומנה לביסוס ביטחונו כי לפניו אדם ה"תפור" לו למשרה ולצרכים.

חשוב שתענה במטבעות לשון דומות לאלו של המראיין ואף תשתמש בביטויים דומים. אך עליך לעשות זאת בחכמה ומבלי להקרין "חיקוי גרידא". אם תעשה כן, מרבית הסיכויים כי המראיין יחוש שיש לו את מי שהוא צריך!

 

בהצלחה!

 

להורדה ישירה של הספר המעולה שלי לכתיבת קורות חיים מנצחים ב-4 צעדים, לחץ על הלינק למטה וקבל מידית גישה אל הספר.

 http://www.perezyozma.co.il/4stepscv

 

שלך

אורית טינו פרץ.

 

 

 

בברכה


אורית טינו פרץ


http://perezyozma.co.il/4stepscv/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב