דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כאבים בקידמת הברך 

מאת    [ 22/03/2012 ]

מילים במאמר: 428   [ נצפה 2323 פעמים ]

כאבים בקידמת הברך הינה תופעה שכיחה בקרב ספורטאים מקצועים, חובבים ולקוחות שאינם פעילים.

כאב בקידמת הברך מתאר סידרה ארוכה של סינדרומים הידוע בהם הוא  השחיקה הפטלו פמוראל , שחיקה זו מאפיינת מרחב רחב של פציאנטים חלקם ספורטאים אך רובם אינם ספורטאים פעילים.

הכאב הפטלו פמוראלי מתאפיין בכאבים בקידמת הברך העשויים להתחזק במהלך פעילויות של עליה וירידת מדרגות, הליכה ממושכת, ישיבה בבירכיים כפופות למשך פרקי זמן ממושכים, ופעילויות עצימות כמו משחקי כדור ריצה וכדומה.

הכאבים הפטלו פמוראלים עשויים להגיע כהתכף חריף אך לרוב מדובר בהופעה מינורית הנמשכת לאורך תקופה ארוכה, מתנהגת באפן גלי, ולעיתים קרובות מתגברת בתגובה לשינוי מזג  אוויר,  ימי גשם, קור ולחות גבוהים.

הכאב הפטלופמוראלי עשוי להתלוות לבעיות ברך אחרות כמו חוסר יציבות של פרק הברך, טראומה מקומית, מתיחת רצועות , נקע ובעיות נוספות, ולכן לעיתים קרובות הזיהוי של הבעיה עשוי להיות בעייתי ולא ממוקד.

הסיבות לכאבים בקדמת הברך לרוב מגוונות, לעיתים ניתן למצא קשר משפחתי גנטי, אך לא ברור האם הקשר הוא קשר ישיר, כלומר האם באופן גנטי מדובר בסחוס רעוע וחלש של הברך בין הפטלה לפמור או שמדובר בגורמי סיבתיות עקיפים , כלומר מבנה רגל שגוי המועבר גנטית.

סיבות נוספות שעשויות לגרום לכאבים בקידמת הברך:עבודה פיזית הדורשת עומסים גבוהים במנחי כיפוף עמוקים, כמו עליית מדרגות יחד עם עומסי משקל גבוהים.עבודה הדורשת רכינה על הבירכיים לפירקי זמן ממושכים ( כמו מתקני מכונות כביסה  או חשמלאים).מבנה פרק ירך המטה את הרגל לרוטציה חיצונית.מארג שרירי בירכיים לא מיוצב, הגורר מללאימנט של הפטלה וגורר שחיקה מוגברת של סחוסי הפטלה.מבנה כף רגל לקוי כמו פלטפוס או קשת מוגברת של כף הרגל, הטיה פרונטורית מוגברת או סופינטורית מוגברת של כף הרגל. מבנה לקוי של הברך כמו זווית q מוגברת העשויה לגרור הטיה צידית של הפטלה ואיתה שחיקה מוגברת של הסחוסים בפרק. קיצור שרירי ירך עשוי לגרור ללחצי דחיסה גבוהים על הפטלה ועימם שחיקה מוגברת של הפטלה.חולשת גלוטיאוס מקסימוס עשוי לגרור לפעילות ייתר של הקוואדריספס ואיתו עומסי דחיסה מוגברים סביב הפטלה, חולשת מייצבי ירך עשויה להוביל לתנועה צידית מוגברת בברך ואיתה עומסים שחיקתיים מוגברים וכדומה.

הפתרונות לכאבים פטלו פמוראלים רבים ומגוונים, בשלב האקוטי הפעיל של הדלקת כדורים נסאידים אנטי דלקתיים עשויים להראות שיפור והקלה מרובה.

פיזיותרפיה הכוללת בדיקה מדוקדקת של הברך הפרקים הסובבים וכמובן מערכת השרירים בגפה כולה ובגב, תירגול שרירי איזון פרופריוספטיבי, תרגילי מתיחה וגמישות בהתאם למימצאי הבדיקה.

מעבר להנעלה בריאה המתאימה לצרכי הפציינט עשויה לעזור ולהקל על כאבי הפציינט בעיקר תחת עומסים גבוהים.

מדרסים: במיקרים רבים מדרסים עשויים להוות מרכיב חשוב במתן פתרון לברך הכאובה , איזון ביומכני של כף רגל פתולוגית, תיקון חוסר איזון, מתן פתרון  לקיצורי טווחים סביב הקרסול , איזון פערים באורך רגליים עשוי להוות מרכיב חשוב בשיקום הפיזיקאלי ובפתרון הבעיה.

 

 

 

שטיין נתי פיזוטרפיסט המתמחה בפציעות ספורט, רפואת כף רגל בניה והתאמה של מדרסים


מנהל אנציקלופדיה ווירטואלית של כף הרגל footlab


מנהל מכון אורטופדי ש.פ.א אורטופדיה ופיזיותרפיה בחולון




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב