דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים לבחירת טיפול בספא 

מאת    [ 22/03/2012 ]

מילים במאמר: 696   [ נצפה 2308 פעמים ]

הגעתם לספא? נדהמתם והתבלבלתם ממגוון הטיפולים שמוצע לכם? כמה טיפים והסברים קצרים על מגוון הטיפולים בספא.

 דבר ראשון והכי חשוב, הוא שיש להבין כי הטיפולים שהספא מציע הינם טיפולי פינוק, ולא טיפולים שמטרתם היא רפואית/טיפולית. אם אתם מעוניינים לטפל בבעיות כאב, בעיות יציבה או פציעות, כדאי לכם ללכת לקליניקה פרטית של מטפל/ת המתמחה בטיפול בבעיות אלו. במהלך טיפול אחד בספא, הסיכוי להתגבר על פציעה או בעיה כרונית קטן מאוד.

 לאחר שהחלטתם להתפנק – בואו נראה איך בוחרים טיפול:


    •  הטיפול הבסיסי והנמכר ביותר הינו טיפול שוודי. הטיפול כולל עיסוי גוף מלא (פרט לאיברי המין), במהלכו המטפל מזרים את הדם, מחמם את השרירים, ומרגיע את מערכת העצבים. הטיפול הזה מתאים לכולם, הוא נעים מאוד ומפנק.
    • בחורף, במידה וקר לכם, ניתן להוסיף לטיפול השוודי גם אבנים חמות. האבנים החמות משפיעות על השרירים בגוף, מחממות ומרככות אותם, ועובדות על מרכזים אנרגטיים בגוף. האבנים מחוממות במים חמים, והמטפל מחליק את האבנים על הגוף, בנוסף לטיפול השוודי. דרך נוספת היא להניח את האבנים על מרכזים אנרגטיים בגוף, או מקומות כואבים. הטיפול לא מתאים למי שסובל מעודף חום, והוא מתאים בעיקר לחורף.
    • טיפול נפוץ נוסף הוא טיפול איורוודי. הטיפול האיורוודי נלקח מהרפואה העממית ההודית, ושונה במידה, על מנת שיתאים לקהל הישראלי שמגיע לספא. הטיפול כולל משיחת הגוף עם המון שמן חם, בתנועות ארוכות ומלטפות. הטיפול מרגיע ביותר, בעיקר כשמסיימים אותו עם נסך שמן חם על המצח (מומלץ בחום. לא לוותר). הטיפול לא מוכוון שרירים אלא יותר לכיוון הזרימה האנרגטית של הגוף. דגש חשוב – הטיפול הזה הוא הטיפול היחיד בו המטופלות שוכבות עם חזה חשוף. אין מגע בחזה עצמו, אך יש לדעת עובדה זו כשבאים לבחור מטפל או מטפלת.
    • הטיפול הרפלקסולוגיה אמור להיקרא Foot Massage, ולא רפלקסולוגיה. טיפול בעזרת הרפלקסולוגיה דורש אבחון מעמיק של בעיות המטופל, ובניית מערך טיפולי שבא לטפל בבעיות אלו. כמו כן, טיפול אחד ברפלקסולוגיה, לא פותר את כל בעיות המטופל. (גם בתחומים אחרים נדרש יותר מטיפול אחד על מנת לעזור למטופל). הסיבה שאני קורא לטיפול Foot Massage, היא שבספא ישנם מטפלים שלא למדו רפלקסולוגיה ועדיין אלופים בטיפול בכף הרגל. מי שאוהב לעבור שעה בשקט, כשמטפלים לו ברגליים – זה הטיפול בשבילו.
    • עיסוי רקמות עמוקות. העיסוי הזה בא לעזור עם בעיות כאב, פציעות ובעיות יציבה. על מנת להשיג אפקט מקסימאלי מטכניקה זו, יש לעבור סדרה של טיפולים. הטיפול עצמו איטי מאוד ונעשית בו עבודה על השרירים העמוקים של הגוף. העיסוי מטפל בשרירים ספציפיים בעייתיים ופחות בקבוצות שרירים או שטח גוף. בשל העבודה האיטית לא ניתן לטפל בכל הגוף בשעה. המטפלים בספא, לרוב מגבירים את הלחץ והעוצמה של הטיפול השוודי, וקוראים לטיפול עיסוי רקמות עמוקות. מי שאוהב עבודה עמוקה על הגוף שלו – זה הטיפול בשבילו. מי שמחפש לטפל בבעיה או בכאב, הספא זה לא המקום בשבילו.
    • טיפול השיאצו המוצע בספא הוא טיפול שיאצו אשר מכוון לקהל הרחב, ולמכנה המשותף הרחב ביותר. כמו ברפלקסולוגיה והעיסוי רקמות עמוקות, טכניקה זו מעולה להתמודדות עם פציעות, מחלות וחולשה כללית של הגוף. הטיפול עובד על מקומות אנרגטיים בגוף, ועל שיפור הזרימה האנרגטית. המטפל משתמש בלחיצות על נקודות אנרגטיות כאלה. מכיוון שבאי הספא לרוב לא עושים סדרת טיפולים, האפקטיביות של טיפול שיאצו בודד בספא, פחותה מאשר סדרת טיפולים בקליניקה פרטית.
    • עיסוי תאילנדי עוסק ברובו ממתיחות הגוף ולחיצות על נקודות אנרגטיות בגוף – Trigger Points. גם כאן, הטיפול הזה יעיל בשיפור בעיות יציבה ובהתמודדות עם כאבים, אך הוא פחות אפקטיבי כטיפול בודד בספא. הטיפול עצמו פחות נעים ומפנק מהעיסוי השוודי והאבנים החמות.
    • עיסוי לומי לומי הגיע מהוואי והאיים הפולינזיים, והוא יחסית חדש בארץ. הטיפול כולל עיסוי של כל הגוף בעזרת האמות. יש כאלה המוסיפים מקלות במבוק לטיפול. הטיפול נעים ומפנק, ומומלץ למי שכבר נמאס לו לעשות עיסוי שוודי שוב ושוב.
    • פילינג גוף, מלחים ושמן הינו סוג של טיפול קוסמטי לעור הגוף. ישנן דרכים רבות לבצע טיפול זה, ובתי ספא שונים מציעים גימיקים שונים ומשונים (שוקולד, בוץ, מלחים כאלה ואחדים ועוד...). הטיפול מתאים למי שאוהב טיפולים קוסמטיים.
    • טיפול החמאם הטורקי הינו חוויה יוצאת דופן בספא, ומומלצת ביותר. הטיפול החמאם כולל שימוש במים חמים וקרים, קרצוף הגוף עם ליפה וסבון, והצלפות קלות בגוף על מנת להמריץ את הדם. חוויה מיוחדת וכייפית. חשוב לציין כי ברוב בתי הספא, החמאם הינו שטח ציבורי, ולא נהוג לסגור אותו לשימוש הכלל בזמן טיפול. אם לא אכפת לכם שאנשים אחרים צופים בכם ומרעישים בזמן הטיפול – לכו על זה!

 

מקווה שעשיתי לכם קצת סדר בנושא. לכו לטיפולים ותיהנו!

 

בועז דקל - מטפל רב תחומי עיסוי רקמות עמוקות עיסוי ספורטאים עיסוי שוודי דיקור סיני קניזיו-טייפינג http://www.boazdekel.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב