דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בתי יוקרה בהרצלייה פיתוח 

מאת    [ 22/03/2012 ]

מילים במאמר: 683   [ נצפה 2421 פעמים ]

בתי יוקרה בהרצלייה פיתוח 

לצד עליית קרנם של המושבים, בתי יוקרה בכפר, נחלות רבות ממדים, בתי יוקרה על משקים למכירה, בתי יוקרה במגדלי הפאר, ממשיכה שכונת הרצלייה פיתוח, השכונה הותיקה של עיר החוף הרצלייה, לשמור על צביונה כשכונה היקרה ביותר למגורים באזור המרכז, ואולי אף בישראל כולה. 

אנחנו בטוחים, שבשנת 1924, כשעלתה על גבעה שוממה קבוצה של 7 אנשים ובנתה את הצריף הראשון באזור שייקרא לימים הרצלייה, הם לא האמינו שאת הקרקע הזו ניתן להעריך היום במיליארדי שקלים ועליה ייבנו בתי יוקרה לרוב, מספר עודד נחום, אחראי אזור הרצלייה פיתוח וכפר שמריהו, חברת נאות שירן המתמחה בשיווק בתי יוקרה.

הרצליה פיתוח הינה שכונה המאופיינת בעיקר במספר רב של בתי יוקרה פרטיים, השוכנת בחלקה המערבי של הרצליה, ונפרסת בין הים לכביש החוף.

לדברי עודד נחום "מטבע הדברים, בתי יוקרה ומגרשים המבוקשים ביותר הינם השוכנים לצד החוף ומחלונם ניתן לראות את גלי הים, לעומת בתי יוקרה הקרובים יותר לאזור כביש החוף, ולפיכך רועשים יותר, ומחירם נמוך יותר".

הרחובות המבוקשים, והיקרים ביותר, הינם האשל, קפלן, הקידמה, חבצלת השרון והמעפילים אשר קרובים לים, ונמצאים מערבית לרחוב הנשיא החוצה את השכונה מצפון לדרום. הרחוב המבוקש והיקר ביותר, ניתן אף לומר בארץ כולה, הינו רחוב גלי תכלת, אשר בית פרטי למכירה בו, בצד הים ועם נוף לים, מוערך בין 20-50 מיליון דולר.

דוגמאות לעסקאות של מכירת בתי יוקרה: בדצמבר 2010, נמכרה הווילה של זכי רכיב, לאיש העסקים טדי שגיא, אשר שילם עליה לא פחות מ 145 מיליון ש"ח. עסקת הנדל"ן היקרה ביותר בשנת 2009 הייתה כאשר הלנה ובוריס קווינץ רכשו ממיכאל קאופמן, לשעבר מנכ"ל אלקטרה ישראל, מגרש עם וילה להריסה ב 82 מיליון ש"ח. לדברי עודד נחום ישנן מספר עסקאות בסדרי גודל דומים בשנה. "אנחנו היום מטפלים בשני בתי יוקרה למכירה ברחוב גלי תכלת, האחד מוצע למכירה ב 19 מיליון דולר והבית השני ב 50 מיליון דולר".

למרות שנקראה על שם חוזה המדינה הציוני "הרצל", היא רחוקה מלהיות ישראלית בלבד. הרצליה פיתוח שבה מצויים בתי יוקרה לרוב, מעבר לכך שהיא מזוהה עם המעמד הסוציו אקונומי הגבוה במדינה, מושכת לרחובותיה המושקעים הרבה מהנציגים הזרים, קונסוליות, שגרירויות ונציגים עסקים של חברות זרות. לצד בית שגריר ארה"ב הנמצא ברחוב גלי תכלת היוקרתי, ניתן למצוא בתי שגרירים וסגל דיפלומטי המפוזרים ברחובות היוקרתיים השונים, וכן בתי יוקרה המאוכלסים ע"י נציגים עסקים של חברות בינלאומיות מובילות בתחומן. "הן בזכות הקרבה לים, בזכות הנגישות לביה"ס האמריקאי, שהיה עד לאחרונה בכפר שמריהו הסמוכה ועבר לאבן יהודה, וגם בגלל הקוסמופוליטיות של המקום, הפכה הרצליה פיתוח למעוזם של תושבי החוץ המחפשים בתי יוקרה, לצד אזור הייטק ובילויים שוקק ואטרקטיבי, נגישות לעורקי תנועה ראשיים, וקרבה לחברות הבינלאומיות ואנשי העסקים המובילים, הגרים לידם בשכנות" מסביר עודד. מעבר לקוסמופוליטיות הרבה של השכונה מקור חוזקה נשאר בתושביה הותיקים, מהמעמד הסוציו אקונומי הגבוה, אשר שכנותם הינו מוקד משיכה אטרקטיבי לרוכשים וילות וגם בתי יוקרה פרטיים.

בנוסף למגורי הקבע, ניתן למצוא באזור כמות לא מבוטלת של בתי יוקרה ובתי נופש יוקרתיים המשמשים לתושבים זרים המגיעים מספר פעמים בשנה, בקיץ לביקור ,או לחגים הגדולים.

"ישנן דירות נופש, השוכנות מול הים, אשר השקיעו בעיצובם מיליוני שקלים, והם עומדות ריקות רוב השנה, ומשתמשים בהם רק לביקורי קיץ או חגים. בתי יוקרה אלה נרכשים בדרך כלל על ידי אנשי עסקים מחו"ל, או על ידי משפחות אמידות המחפשות בתי יוקרה המתאימים למידותיהם, ולא אכפת להן להשקיע סכומים גבוהים ברכישה ובטיפול השוטף" מוסיף עודד.

מדוע כל כך יקר בהרצלייה פיתוח?

Size and location

בנאות שירן מסבירים כי "המחיר הגבוה של בתי יוקרה בשכונה, נקבע כפונקציה של מספר פרמטרים. ראשית הינה הקרבה לים, הדיירים השכנים (אמור לי מי שכניך, ואמור לך מי אתה :-), הקרבה לת"א ולמרכזים המסחריים וקבלת כל השירותים העירונים לצד השמירה על השקט ותחושת הכפר המוצעת בשכונת בתי יוקרה זו (נמצאות בה כ 2000 משפחות בלבד). שילוב גורמים אלא מעלים את הביקוש להרצלייה פיתוח, ומכיוון שהיצע הקרקעות אינו גדול, המחירים עולים".

ברחובות המבוקשים מגרש אחד גדול למכירה שווה יותר מסכום חלקיו. בגלל ההיצע הנמוך מאוד של מגרשים עם שטח גדול במיוחד, המחיר מאמיר.

בחינת התנהלות השוק:

"הרצליה פיתוח מאופיינת בשוק חם בדרך כלל. יחסית למספר התושבים, מדובר בשוק עם עסקאות רבות, והסיבה העיקרית הינה אחוז תושבי החוץ הגבוה. תושבים אלא רוכשים יותר, בתי יוקרה וקונים ומוכרים בטווחים קצרים יותר, ובכמויות גדולות יותר כאשר השוק טוב בארץ, וזה מה שקורה היום.

בשנים האחרונות שוק נדל"ן בתי יוקרה, התאפיין בעליות מחירים קבועות, אשר ממשיכות לעלות.

 

נאות שירן בתי יוקרה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב