דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לגרום לדירה להימכר? שיווק ויחסי ציבור בפרוייקט מגורים 

מאת    [ 21/03/2012 ]

מילים במאמר: 544   [ נצפה 1913 פעמים ]

בניית אסטרטגיה שיווקית-תקשורתית

אחד מעמודי התווך של קמפיין יחסי ציבור אפקטיבי הוא חינוך הקהל והכנתו ל'קבלת' המותגמוצר שאנו מבקשים לקדם, לכן חשוב שליווי הפרוייקט על ידי יועץ התקשורת יעשה כבר בשלבים המוקדמים של הפרוייקט ובכלל זה התכנון. שילוב איש המקצוע בשלב זה יכול להאיר זוויות שיווקיות שונות שלא חשבת עליהן ועשויות להיות מעניינות תקשורתית (סוג הבנייה, עיצוב ייחודי, קרבה גיאוגרפית למיקום היסטורי וכו') וכן פרסום והפצה תקשורתית של עיצוב האדריכל והמפרט הטכני.

פילוח קהל רוכשי הדירות

אין דינו של פרוייקט מגורי יוקרה כדינו של פרוייקט מגורים לזוגות צעירים. צרכי הקהל שונים, השפה בה נשתמש שונה, המונחים אחרים והתדמית שאנחנו מבקשים להעניק ו"להדביק" לפרוייקט המגורים שאנו משווקים תהיה אחרת. כבר בשלב הזה כדאי לנתח מי הקהל הפוטנציאלי שלנו, מה הדברים החשובים בעיניו, באילו אמצעים נעביר אליו מסרים ומה הוא החלום אותו הוא מבקש להגשים. למשל: רוכשים פוטנציאליים במגדלי יוקרה במרכז עשויים להיות מעוניינים יותר בעיצוב הפנים, בסטנדרט בוטיק בעיצוב הפנים והם קוראים את עיתוני 'הארץ' ו'גלובס', לעומת זאת, רוכשים פוטנציאליים בפרויקט לזוגות צעירים בפריפריה יבקשו לתת דגש על המחיר, המיקום הנוח והקרוב לבתי ספר ולסופר והם כנראה קוראים יותר את 'ידיעות אחרונות' ו'וואלה'.

הכנה ומיפוי אנשי התקשורת

כבר מראשית הפרוייקט, נרצה לקרב אלינו את ציבור העיתונאים המסקר את התחום. בתחום הזה, היחס האישי, ההיכרות והבלטת היתרונות הייחודים של פרוייקט המגורים עשויים להיות מכריעים. כדאי להזמין את אנשי התקשורת לראות את הפרוייקט, להכין להם מצגת קצרה (למשל על זיכרון נייד USB) ולעמוד איתם בקשר רצוף.

ליווי תקשורתי השיווק והבנייה למגורים

שלב זה הינו השלב המכריע. יצירת תמהיל שיווקי מנצח שכולל פרסום ממוקד, יחסי ציבור מקצועיים וגימיקים תקשורתיים יכולים להיות ההבדל בין פרוייקט מצליח לפרוייקט מדשדש. בניית תכנית אסטרטגיה תקשורתית מקצועית תבטיח לכם פמפום והתמדה בהכנסה של כתבות תקשורתיות שידברו על הפרוייקט ויבליטו את צדדיו הייחודיים. רצוי לזכור, כי כ-80% מהרוכשים דירה בפרוייקט מגורים מתגוררים ברדיוס של 10-15 ק"מ מהפרוייקט הנבנה, עובדה שמדגישה את הצורך המקצועי בהפניית המשאבים לטובת פרסום והפצת כתבות בעיתונות ובתקשורת המקומית. נוסף על כן, בשלב זה חשובה גם פעילות שיווקית-פרסומית באינטרנט ובפייסבוק שתיתן הן לרוכשים והן למתעניינים, אפשרות ליצירת קשר בלתי אמצעי עם המסרים אותם אתם מבקשים להעביר.

חיבור עם מובילי דעת קהל

כן כן, גם בפייסבוק יש מובילי דעת קהל. בדרך כלל אלה גולשים באתר שלהם יש יותר מ-1,000 חברים, הסטטוסים והתכנים שהם מעלים לאתר נמצאים אצל רבים מהחברים שלהם. נסו לאתר את אותם חברים שנמצאים ברשימת החברים שלהם ובקשו מהם לסייע בקידום דף הפייסבוק של העסק שלכם. אם בהעלאת תכנים, אם בתגובות לסטטוסים ואם בהמלצות על הדף לרשימת החברים שלהם.

אירוע קידום מכירות לפרוייקט נדל"ן

החלטה על הפקת אירוע קידום מכירות לפרוייקט הבנייה היא פועל יוצא של פילוח קהל היעד שלכם, המסר והתדמית אותם אתם מבקשים להעביר לקהל. כאמור, כל פרוייקט לגופו, אולם לעיתים, אירוע קידום מכירות לפרוייקט נדל"ן יכול ליצור באז תקשורתי, למקד תשומת לב ציבורית ותקשורתית סביב הפרוייקט ולהעניק לקהל הרוכשים שלכם הזדמנות להתרשם, להתעניין ולהתפנק בגימיק שיווקי אותו יצרתם לקראת האירוע.

יחסי ציבור לנדל"ן

כשאתם מוכרים דירות למגורים, אתם מוכרים בית, אתם מוכרים חלום שמתגשם. 
זו השורה הראשונה ממנה צריכים לצאת שאר הענפים של שיווק, פרסום ויחסי ציבור לפרוייקט. כל מסר שיווקי צריך להיות תחת המטריה הזו.


 

בהצלחה, יאיר גבע יועץ תקשורת ומנכ"ל 'מסר אסטרטגיה תקשורתית'




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב