דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיתת אמן: נינג'יצו, ג'ודו וזן . 

מאת    [ 20/03/2012 ]

מילים במאמר: 571   [ נצפה 5072 פעמים ]

בכל יום שישי, בישראל, קם אדם בשם דני וקסמן מוקדם בבוקר, הוא בן 76 וגר במרחק 100 קמ' מרמת גן. נכנס למכוניתו ונוסע לרכבת, מחנה את רכבו בתחנת בנימינה ועולה על הרכבת איתה הוא מגיע לת"א וממשיך משם לדוג'ו, ברמת גן. כך כל שבוע במשך שנים אין ספור.

 דני וקסמן מציע לכל מי שרוצה ללא הבדלים כלשהם (דרגה, הכשרה, מין, גיל וכד') הצעה שרק הוא מציע לעולם. איש מלבדו לא הציע הצעה כזו מעולם, ואיש בעולם מלבדו לא מציע אותה גם עכשיו.

 דני הוא מאסטר לג'ודו, דאן 6 מטעם בית הספר הראשי לג'ודו ביפן, הקודוקאן, תלמידם של המורים הבכירים ביותר של הג'ודו מאז ומעולם קוטני סנסאי דן 10, תלמיד של ג'יגורו קאנו מייסד הג'ודו, אוסאה סנסאי דאייגו סנסאי כולם דאן 10, הדרגה הגבוהה ביותר שמורה יכול לקבל בעולם הג'ודו. דני הוא גם אלוף ישראל ואלוף מכביה בג'ודו.

 דני הוא מאסטר לנינג'יצו, אמנות הלחימה של הנינג'ה. הוא בעל הדרגה הבכירה ביותר שניתן לקבל בשיטה זו, דאן 15. אך יותר  מכך, הוא אחד משני התלמידים המערביים הראשונים שהתקבלו כתלמידים אישיים של ד"ר מאסאקי הצומי, ממשיך המסורת של הנינג'יצו לאורך 34 דורות (התלמיד השני הוא דורון נבון, חברו לאימונים).

 דני הוא מורה לזן בגישת הסוטו זן, תלמידו של פרופ' מסונגה רייהו. פרופ' מסונגה רייהו הוא ממשיך דרך רשמי מטעם זרם הסוטו זן של דוגן זנג'י, מייסד זרם הסוטו זן ביפן בסביבות 1227.

 דני למד ג'ודו, נינג'יצו וזן ביפן במשך למעלה מ 13 שנים.

השיעור עטוף בזן בתחילת האימון וזן בסופו באמצעות ישיבת הזה-זן. לאחר חימום, מגיע פרק הג'ודו ולאחריו פרק הנינג'יצו.

 היסוד הלימודי החשוב ביותר המאפיין את ההוראה של דני הוא עקרון הלט-גו. כל התרגול שזור בניסיון ליישם עקרון זה בתרגול.

 ג'ודו הוא ספורט תחרותי. נינג'יצו היא אמנות לחימה השרדותית. זן היא דרך לחזור לאני האמיתי המצוי בכל אדם, לליבת מהותו, לחשוף אותו ולהביאו לכלל ביטוי בחיי היומיום. בשיעור של דני שלוש דרכים שונות אלו, מתאחדות תחת המכנה המשותף של יישום/מימוש עקרון הלט-גו.

 הזן מאפשר לאדם לגלות את המוסריות המובנת שבו, את הטוב הפנימי והנפש החומלת הלא מנצלת, הנקייה מרגשות שליליים משעבדים וגם את החופש והשמחה שמבפנים שאינם תלויים ביחס של בני אדם אחרים אלינו.

 הנינג'יצו היא אמנות לחימה שאחד מהעקרונות החשובים שבה מכונה ג'ופוסאשו- ביפנית המשמעות של הביטוי היא 'אין סוף הדרכים למשא ומתן'. הנינג'יצו כאמנות לחימה השרדותית, אינו מכוון להרס היריב כמטרה בפני עצמה, אלא להגעה להבנה עם היריב מתוך עוצמה השרדותית ברורה, שתאפשר לשניהם לחיות באופן סביר ולוותר ביחד על תקופנות הרסנית.

הנינג'יצו היא דרך לבחור בחיים במקום במוות במצבים של עימות בעצימות גבוהה. הנינג'יצו מלמד לחרוג מהתלות בצורות, להיות מעבר לצורה. הזרימה, ('נאגרה' ביפנית), ללא תלות בצורה ספציפית, מאפשרת את המשכיות החיים ואת היצירה.

 הג'ודו מכיל תנועות ספירליות מיוחדות שטובות להתפתחות הפסיכו-פיזית של האדם, מהיותו ספורט, הוא מאפשר לאנשים שוחרי שלום העוסקים באמנות לחימה לתרגל מצבי לחימה ולהלחם מבלי לסכן את חבריהם במידה רבה, ובאותה מידה כפי שתרגול לחימה בנינג'יצו היה מסכן.

 הג'ודו הוא זן בתנועה. המורה של דני לזן, היה גם דאן 3 בג'ודו, לימד שהדרך הכי טובה להגיע לעצמך (לאני האמיתי) היא באמצעות תרגול זן וג'ודו. הנינג'יצו משתלב עם הג'ודו והזן ביישום של עקרונות הלט-גו בתנועה, אי תלות בצורה, פיתוח הגאמן, היכולת להחזיק (To endure) ולפתח את העצמאות והביטוי הפנימי והמקורי בתוך ולמרות הקושי שבחיים.

 דני וקסמן, בתנועת הגוף שלו והאווירה שהוא משרה, בעומק שהוא מבטא ללא השתדלות והשדה המיוחד שהוא מכונן, יוצרים אווירת לימודים ייחודית, מהנה ומפתחת, המאפשרת לתלמידים לגלות ולחשוף את הפוטנציאל האישי שלהם ולהגיע, כמאמר הזן, אל מעבר למוט.  

עופר כהן, דאן 10,


www.zenki.com


www.ninway.com


פייסבוק Ofer Jrl Cohen


https://twitter.com/#!/ZenToGo


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב