דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אימון עסקי - על מה הסיפור? 

מאת    [ 20/03/2012 ]

מילים במאמר: 501   [ נצפה 1655 פעמים ]

האימון העסקי בפשטות הוא כלי עבודה לצמיחה עסקית וכן, כמובן אישית. האימון העסקי (Business coaching ) מציע לאילו הבוחרים בשיטה זו להתאמן על מגוון נושאים הקשורים בצמיחה עסקית החל מהקמת העסק, פיתוח  וצמיחת העסק, התרחבות, השגת לקוחות, שינוי שיטת ניהול, הגדלת רווחים, בניית  חזון, תמיכה במנהלים ובעלי עסקים קטנים כגדולים וכד'.  

האימון אינו עוסק במתן מיומנויות ניהוליות. האימון  עובד יחד עם הלקוח, המתאמן על ההוויה העסקית ואיתה  על כל הוויה של המתאמן בכללותה. בסופו של תהליך המתאמן מודע יותר לעצמו, לדברים המניעים אותו, לכוונות של חיי ולעקרונות המנחים אותו, ולומד לחיות במתאם לכל אלה. לכאורה נשמע הדבר פשוט, מי לא מכיר את כוונות חייו? מי לא חי לפי עקרונותיו, אולם מסתבר שלכולנו יש מחסומים המונעים מאתנו להסתכל פנימה, וגם אם ראינו אל תוכנו, לא כולנו יכולים לממש את הדברים שהיינו רוצים. האימון נותן הזדמנות להתעורר לכל אילו ולפקוח את עינינו ומסייע  לחיות במתאם עם עצמנו.

 אז מה הקשר לאימון עסקי?  דוגמא קטנה מהחיים..

לכולנו יש שיחות המתקיימות בראשנו, אנחנו באמת מאמינים כי השיחות הללו, המשפטים הללו הם אמתיים ונכונים. כמה פעמים שמעתם אנשים אומרים : "אני לא טוב בניהול כספים", "אני גרוע בלשווק את עצמי", "אני אדם חלש אופי בחיים אני לא אצליח לא לאכול לחם לבן", "אני טיפוס מתמכר אין סיכוי שאפסיק לעשן", "תמיד כשאני מתחילה דיאטה אני מפסיקה",  וכו'.. וכו'. אנחנו מאמינים באמת ובתמים כי זוהי המציאות "כזה אני", חשבו כמה פעמים אמרתם לעצמכם שאתם לא טובים בלנהל את הכספים שלכם, אני לא בנוי לזה , אין לי זמן ל.... כמה פעמים אמרתם לעצמכם... שיחות אילו הן שמנהלות אותנו ולא המציאות עצמה. השיחות הם אילו אשר בדרך כלל יוצרות חסמים בחיינו. בתהליך האימון לומד המתאמן להקשיב לעצמו מעבר לשיחות הפנימיות. ברגע שהמתאמן מוותר על השיחה שמנהלת ויוצר הקשר אחר המעצים אותו נוצרת פריצת הדרך.

ביתר פירוט, אורי בעל עסק קטן הקשור לאומנות בשנות ה- 50 לחייו הגיע אלי לאימון בעקבות המלצה של חברה. בתחילתו של האימון הציב אורי מספר מטרות לתהליך. אחת המטרות הייתה ליצור סדר בעסק. לתפישתו של אורי יצירת סדר הייתה ליצור תהליך  גבייה מסודר, עבודה לפי תכנון, חזרה לטלפונים של לקוחות, יצרת מנגנון לשימור לקוחות, מעקב אחר הכספים. לאורי היה משפט "אני אדם לא מסודר, אין מה לעשות זה אני, שום דבר לא יעזור". במהלך שיחות אימון שלנו התבהר לאורי כי השיחה (הפרדיגמה) המנהלת אותו היא משוואה שאדם מסודר = אדם מרובע, עוד התבהר כי אחד מערכיו החשובים של אורי הוא יצירתיות וכן, לתפיסתו יצירתיות מהותית עבור אדם כמהו העוסק באומנות. השיחה השנייה הייתה משוואה כי אדם יצרתי = אדם מפוזר, "אסטרונאוט". כלומר אדם מסודר אינו יכול להיות יצירתי. שיחות אילו נהלו את אורי בעסקיו ובחייו האישיים, זיהוי השיחות יצרו פריצת דרך בהתנהלותו. השלב הבא בשיחותינו היה ליצור הקשר אחר, הקשר מעצים ביחס לאנשים יצירתיים. ההקשר אותו בנה אורי היה משחק למצוא את היצירתיות בסדר. הפיכת המשוואה הובילה לשינוי המיוחל - ערמות הנייר נעלמו, שורת המשימות קטנה...פתאום נהיה סדר, עד שאמר לי "עכשיו אני מסיים לעבוד בשעה סבירה זה כמעט שאין לי מה לעשות עם הזמן.." אמירה דרך אגב, שאני שומעת מהרבה מלקוחתי. כולנו גדלנו על המשפט ש"העבודה היא חיינו".. לא? –עוד פרדיגמה להתבונן עליה...  

 

נירית דביר הינה מנכ"ל חברת Sight - חברה לייעוץ ארגוני ואימון המסייעת ללקוחותיה בפיתוח אסטרטגיות ארגוניות פרו אקטיביות ובהשגת שינוי בר קיימא.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב