דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה לומדים בלימודי ראיית חשבון 

מאת    [ 20/03/2012 ]

מילים במאמר: 416   [ נצפה 2207 פעמים ]

ראיית חשבון היא מקצוע הנמצא על הגבול שבין כלכלה ומנהל עסקים. רואי החשבון אחראיים על הנושאים הפיננסיים בארגונים, הם מתעדים את הפעילות הכספית של הארגון, מנתחים אותה ויוצרים  על סמך ניתוח זה תחזיות לעתיד, מתמצתים את המידע ומציגים אותו באופן קריא למנהלי החברה, בעלי המניות, מוסדות המס במדינה, משקיעים פוטנציאלים והציבור ככלל. לימודי ראיית חשבון, הנקראים גם לימודי חשבונאות, הינם לימודים בנושאים שונים, העוסקים במגוון התפקידים אותם יכולים רואי חשבון למלא בחברה.

הסמכה כרואה חשבון

העבודה כרואה חשבון מחייבת הוצאת רישיון. החוק בנושא זה כולל שלוש דרישות בסיסיות:


    • גיל של 23 ומעלה שנים
    • התמחות של שנתיים בתחום
    • מעבר בחינות הסמכה מטעם מועצת רואי החשבון

למרות שהחוק אינו מחייב לימודים בתחום החשבונאות, סטודנטים המסיימים את לימודי החשבונאות מקבלים פטורים בחלק מבחינות ההסמכה וכן מתאפשר להם להתמחות בקרב חברות בתחום.

עצם סיום לימודי ראיית חשבון לתואר ראשון אינה מקנה רישיון אוטומטי לעיסוק בתחום. בחינות ההסמכה במקצוע זה קשות מאד, כאשר אחוז המעבר בבחינה הראשונה עומד על כ-82% ואילו בשניה עומד על כ-60% בלבד.

מה כוללים לימודי ראיית חשבון?

לימודי ראיית חשבון, או חשבונאות, מכינים את הלומדים למעבר בחינות ההסמכה וכן לעבודה ולהתמחות בתחום. ישנם תתי תחומים רבים המרכיבים את התחום הפיננסי בארגונים: פיקוח ובקרה על ההתנהלות הכספית והתקציב, חשבות שכר, ייעוץ מס מקומי ובינלאומי, התנהלות אל מול רשויות המס במדינה, ניתוח דו"חות כספיים, ייעוץ בנושאי השקעות, גיוס כספים, מיזוגים ורכישות, פירוק והבראת חברות ועוד.

תחום ראיית החשבון נושק למספר תחומים נוספים, העיקריים הם משפטים, כלכלה ומנהל עסקים. לימודי תואר ראשון בחשבונאות משולבים לא אחת עם לימודים בתחומים אלו ושמות המסלולים המוצעים בהתאם: כלכלה וחשבונאות, ראיית חשבון ומנהל עסקים, משפטים וראיית חשבון.

בין הקורסים הנלמדים ניתן למצוא קורסים כהנהלת חשבונות, התנהגות ארגונית, מערכות דיווח בתאגידים, דיני מסים, חקר ביצועים, משפט מסחרי, כלכלה, מימון, סטטיסטיקה, חשבונאות ניהולית, חשבונאות פיננסית, מיסוי תאגידים, תורת ההחלטות הנורמטיביות, שיווק, שימושי מחשב, דיני ניירות ערך ועוד.

אפשרויות תעסוקה לאחר סיום הלימודים

לאחר סיום הלימודים, ההתמחות ומעבר בחינות ההסמכה, יכולים הבוגרים להשתלב במגוון רחב של תפקידים בארגון. הם יכולים לשמש כרואי חשבון, חשבים, יועצי השקעות, מנהלי כספים, מבקרים פנימיים או חיצוניים, יועצים כלכליים או יועצי מס. כיוון שכל ארגון או חברה מתנהלים פיננסית בדרך כזו או אחרת, יש מקום לרואי חשבון בכל סוגי הארגונים במשק: במגזר הציבורי והפרטי, בגופים וחברות בכל גודל, במשרדי רואי חשבון או עורכי דין ובגופים ציבוריים ומשרדי ממשלה. רואי חשבון יכולים לעבוד כשכירים או כעצמאים.

תקופת ההתמחות יכולה להתנהל גם במקביל ללימודים ולא כמקובל בקרב עורכי הדין רק לאחר סיום הלימודים. את ההתמחות נהוג לקיים במשרדי ראיית חשבון או במשרדי ממשלה רלוונטיים, כמשרדי מס הכנסה ומשרד האוצר.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב