דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המתכון הסודי להכנת לוגו מעולה 

מאת    [ 20/03/2012 ]

מילים במאמר: 453   [ נצפה 2159 פעמים ]

שאלת את עצמך פעם גורם ללוגו להיות מעולה?
תפקידו של לוגו הוא להעביר מסר, תחושות, או אווירה. לוגו שמצליח בכך, אנו "מתחברים" אליו, זוכרים אותו, וקונים את מוצרי החברה אותה הוא מייצג.

אני רוצה לשתף אותך ב-5 כללי זהב שכל אחד מהם יכול להפוך לוגו ללא פחות ממעולה: פשוט, זכיר, ללא גיל, רב גוני, הולם.

1. פשוט - עיצוב פשוט מסייע לזהות את הלוגו בקלות, גורם ללוגו להיות זכיר ומאפשר להציג אותו בצורות מגוונות. עיניו של הצרכן רואות המוני לוגואים בזמן קצר, הן על המדפים בחנויות ובכל צורת פרסום אפשרית. זיקוק וליטוש הזהות המותגית של חברה בעזרת לוגו פשוט - יגרום לכך שהצרכן יבחין בה.
לוגו פשוט הוא מינימלי (בדרך כלל). דוגמא טובה לפשטות היא הלוגו של האנדרגראונד של לונדון - מעוצב בצבעים בסיסיים ולא מתוחכמים ובצורות פשוטות כמו מלבן ועיגול.

2. זכיר - לוגו שעשוי בקו נקי ומובחן מלוגואים אחרים יגרום לנו לזכור אותו. קיימים מספר גורמים שמשפיעים על היכולת שלנו לזכור לוגו: הרלוונטיות של הלוגו או היותו הולם את ערכי החברה, הפשטות שלו, המיוחדות או היותו מעורר אסוציאציה. לפעמים דווקא שימוש בפרובוקציה יכול לגרום לכך שנזכור לוגו מסויים. דב הפנדה בלוגו של ארגון wwf הפועל למען איכות הסביבה ולשמירה על חיות הבר מפני הכחדה, מהווה אסוציאציה ברורה לעיסוק של הארגון, וכך מקל עלינו לזכור אותו.

3. ללא גיל - לוגו אפקטיבי עומד גם במבחן הזמן. את הטרנדים כדאי להשאיר לתעשיית האופנה... כשמדובר בזהות של חברה - אריכות ימים היא המפתח להצלחה. הלוגו של קוקה קולה, למשל, לא השתנה מ-1885 ועד היום. הוא רלוונטי לאורך שנים ומאד מובחן וזכיר.
 
4. רב גוני - בלוגו שהוא אפקטיבי, אפשר להשתמש במגוון שימושים וגדלים - בגודל ענק לשילוט, או בגודל קטן מאד על מעטפה. חשוב שניתן יהיה להשתמש בלוגו גם בפורמט רוחבי וגם בפורמט אורכי. לפני שמחליטים, כדאי לראות את הלוגו בשחור לבן - כי אז יש התייחסות טובה יותר לקומפוזיציה ולצורה, והצבע לא מסיח את דעתנו. סיבה נוספת - לוגו  בשחור לבן  ישמש אותנו במשלוח פקס או בהעתקים ולכן חשוב שיראה טוב בדוגמת הלוגו של אפל, ורסיית השחור לבן אינה זהה לורסיה הצבעונית (היא תלת מימדית), אך שתיהן נראות מעולה ועונות על הגדרת "לוגו מעולה".

5. הולם - הלוגו צריך להלום את מטרות וערכי העסק אותו הוא מייצג. חנות צעצועים כמו טוי'ס אר אס יכולה להשתמש בלוגו צבעוני מאד עם אותיות נטויות בעליזות. חב' רואי חשבון תזדקק ללוגו סולידי בגוונים מעוררי אמון כמו כחול. הלוגו לא בהכרח צריך להראות מה החברה מוכרת. לוגו של חברת מכוניות לא מראה מכונית ולוגו של חברת מחשבים לא מראה מחשב. הלוגו הוא כמו תעודה מזהה - משמש לזיהוי.

כדאי לזכור שלוקח זמן עד שלוגו מוטמע בתודעת הלקוחות.
לוגו אינו עומד בפני עצמו. יש לו ערך כשהוא מקושר למוצר, חברה או שירות.
הלוגו שואב את האיכות והטיב שלו מתוך מה שהוא מסמל.

יעל וייס - סטודיו לעיצוב גרפי, שנותן פתרונות ויזואליים יצירתיים לשיווק העסק שלכם. הסטודיו מתמחה במיתוג גרפי לחברות ומוצרים, בעיצוב ברושורים וקטלוגים וכן בליווי גרפי לכנסים ותערוכות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב