דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח דירה המדריך המסביר 

מאת    [ 20/03/2012 ]

מילים במאמר: 481   [ נצפה 3811 פעמים ]

אזרחי ישראל במרביתם מתגוררים בדירות ופחות בבתים פרטיים, אך יש גם לא מעט כאלו בייחוד בפריפריה ובישובים , קיבוצים וכדומה. הערים האורבאניות עדיין מלאות בניינים חלקם גורדי שחקים וחלקם פחות. בתוך כך לא כול המתגוררים בדירות הם בעלי הדירות מאידך מרביתם בעלי תכולת דירה.

 

אם גם אתם בעלי דירה או רגע לפני רכישת דירה חשוב לרכוש ביטוח דירה וגם אם מדובר בדירה של רק 2 חדרים זה ממש לא משנה. מרבית פוליסות ביטוח דירה יהיו זהות מאידך, קיימים הבדלים בפרקים שונים ובתוספות הנמצאות בלב פוליסת ביטוח מבנה לדירה או ביטוח תכולה לדירה. השינויים הללו נערכים בעקבות התחרות בין חברות הביטוח השונות והצרכן רק יכול ליהנות מהם.

 

פוליסת ביטוח דירה, הינה חוזה המסכם דין ודברים בנוגע למבנה הדירה , תכולת הדירה , צד ג'  המתגורר בשכנות לבין חברות הביטוח. האינטרסים משותפים הן למבוטח והן למבטח. במידה ונגרמו נזקים לדירה מגורמים סביבתיים, נזקי זדון, שריפה , גניבה או פריצה חברת הביטוח תפצה את בעלי הפוליסה במספר דרכים ועל פי פרקי הפוליסה שנחתמו על ידכם. חלק מהסעיפים בפוליסת ביטוח דירה מפצים עבור תיקונים לצורך תיקון נזקים בין אם נגרמו לתכולה ובין אם נגרמו למבנה הדירה . כאמור לפני שאתם חותמים על פוליסת ביטוח דירה חשוב לקרוא את האותיות הקטנות ולשאול את כול השאלות גם אם צריך תמציאו כאלו.

 

כיצד מפוצים בעלי פוליסות ביטוח דירה?

 

ראשית רק אם התרחשה גניבה, פריצה, שריפה, נזקים לתכולה, רעידת אדמה ועוד שאלות נפוצות הכוללות נימוקי נזקים מפצה או מתקנת חברת הביטוח אצלה רכשתם את ביטוח מבנה לדירה או ביטוח תכולה לדירה או שניהם יחד. פיצויי התשלומים שחברת הביטוח מפצה את לקוחותיה מסווגת למספר חלקים. חשוב מאוד להתייחס לסוגיה זו ולדעת מראש הכול מהכול. לדוגמא: במידה והדירה ניזוקה (מבנה) תחשיבי פיצויי חברת הביטוח יחושבו על פי שווי הנזק שנגרם למבנה על ידי בעלי מקצוע שאמונים על פי חוק לבצע השוואה והערכה זו.

 

כלומר: אם הדירה נשרפה בטח שלא תקבלו פיצויי מלא על הדירה אלא על הנזק היחסי ועלותו.סוגיית פיצויי תכולה שניזוקה או נגנבה וכדומה פוליסת ביטוח תכולה לדירה מחושבת על פי שווי הנזקים או האובדן שנגרמו לתכולה. כאמור , במעמד חתימת על פוליסת ביטוח תכולה לדירה יצוין  שווי התכולה על פי פירוט הפריטים  ואחוזי הפיצוי אינם מלאים ברוב המקרים אלא באחוזים מערך פריט ופריט. בחלק זה חברות הביטוח משנות ויכולות להיות שונות באחוזי הפיצוי – מומלץ לבחור את המפצות ביותר.

 

לסיכום: הפוליסות שונות מחברה לחברה ומדירה לדירה, בתוך כך על הלקוח חלה החובה לבדוק מהי החברה הטובה והנכונה עבורו לבטח את הדירה. ראשית ביטוח מבנה לדירה החשוב ביותר מסעיפי ופרקי פוליסות ביטוח דירה לאחר מכן בטחו גם את תכולת הדירה בין אם יקרה מאוד או בין אם יקרה פחות . אין אדם שחושב שתכולתו אינה חשובה .  אל תהיו אימפולסיביים בהחלטה. מדובר בהחלטה נבונה וחשובה ובאחד מהפוליסות החשובות ביותר לאדם.  בדקו את השירות , השוו בין הכיסויים (בין חברה לחברה) תנאי התשלומים וזמני התביעה, היכן ניתן להוזיל את התשלום החודשי ועד כמה התחברתם לחברת הביטוח. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב