דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הלוואות שוק אפור 

מאת    [ 20/03/2012 ]

מילים במאמר: 411   [ נצפה 3404 פעמים ]

כאשר מרגיש אדם כי כל אפשרויות ההלוואה סגורות בפניו מאחר והבנקים מסרבים לאפשר לו לקבל הלוואה או שהוא נטל כבר הלוואות רבות מהבנק, הלוואה על חשבון קרן הפנסיה ועוד, לא נותרת לו אפשרות אלא לפנות לשוק האפור ולקבל הלוואות לכל מטרה במהירות וללא דרישת ערבים. המלווים בשוק האפור נוהגים לנצל את מצבו של הלקוח הפונה אליהם ומאלצים אותו לקחת הלוואות בתנאים רעים במיוחד בה הריבית משתוללת ועל כל פיגור בהחזר החוב מצטברות ריביות עצומות. לרוב המלווים לא יבקשו ערבים להלוואה אך כן ידרשו לראות תלושי משכורת וכרטיסי אשראי על מנת לבדוק כי הלווה מסוגל להחזיר את ההלוואה וכן ידרשו משכון של חפץ יקר העולה בהרבה על גובה ההלוואה כמו תכשיטים, רכב, בית ועוד. המלווים רוצים לוודא כי יש הכנסות וכי בעל החוב יוכל להחזיר את ההלוואה. המלווים קובעים מהו רף ההלוואה המקסימלי אותו יקבל אדם הפונה אליהם ולעתים ינסו לנצל את מצבו הנואש וידרשו ממנו לקחת הלוואה גדולה יותר ממה שהוא מבקש ובכך המלווה מקבל החזר גבוה יותר.

גובה הריביות בשוק האפור

הלוואות בשוק האפור שונות מחברות של הלוואות חוץ בנקאיות. בנק ישראל קובע הגבלות לגבי גובה הריבית המקסימלית אותה ניתן לדרוש אך הדבר תקף לגבי חברות הלוואות חוץ בנקאיות בעוד שמלווים בשוק האפור פועלים כרצונם. המלווים נוהגים לעמעם את נושא הריבית ולנצל את חולשתו של הפונה אליהם בכך שהוא מקבל את כספו במהירות ורק אחר כך מעלים את נושא הריביות הגבוה. כדרך ליצירת בלבול המלווים נוהגים לגבר על ריבית חודשית ולא שנתית וכן מציבים רף ריביות הנע בין עשרות אחוזים ועד למאות אחוזים בשנה.

האם צריך לחשוש לחיי המשפחה במידה ולא מחזירים את ההלוואה?

הלוואות אשר מתקבלות על ידי גורמים בשוק האפור יכולות להיות הלוואות לכל מטרה. לרוב מדובר בחברות קיימות ומסודרות אשר ינצלו את אמצעי החוק על מנת לקבל את כספם חזרה במידה והלווה לא מצליח להחזיר את הכסף. המלווים בשוק האפור יפנו לבית המשפט, יפנו מכתבים מעורך דין בבקשה לסילוק החוב, יממשו את המשכון שנשאר ברשותם או שהלווה הסכים לתת להם במידה ולא יעמוד בהחזר ההלוואה ועוד. למלווים בשוק האפור יצא שם של בריונים ואמנם בחלק מהמקרים יפעילו המלווים בשוק האפור דרכים אגרסיביות שמוסדות כמו בנקים וחברות ביטוח לא יכולות להפעיל. השוק האפור הוא רחב ולכן לא ניתן להקיש לגבי כל הפעילות והאגרסיביות המצויה בו. יש חברות מסודרות הפועלות כבית השקעות לכל דבר ויש מלווים בריבית אשר שייכים למשפחות פשע ולכן החשש מוצדק כאשר הלווה לא מצליח לעמוד בהחזר תשלומי ההלוואה.

מסקנה לגבי הלוואה בשוק האפור

לפני שפונים למלווים בשוק האפור כדאי לנסות דרכים חלופיות לקבל הלוואה ובכך לקבל הלוואה בתנאים טובים יותר מבחינת ריבית ואפשרויות החזרים.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב