דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדוע הגבר שלך כבר אינו מתלהב ממך? 

מאת    [ 20/03/2012 ]

מילים במאמר: 469   [ נצפה 3369 פעמים ]

מדוע הגבר שלך כבר אינו מתלהב ממך? 

 

 

ההתלהבות של גבר נובעת מהיכולת שלו ליזום

 

גבר יכול להיות באחד משני מצבים בסיסיים בקשר זוגי: הראשון, להיות הכוח המניע והדוחף, היוזם והמבצע. גבר כזה הוא גבר מתלהב שקובע, עושה, פועל ומשפיע בצורה משמעותית על הקשר. השני, להיות סוג של לווין פאסיבי, מנותק, לא מעורב, מרוחק ומנוכר. גבר כזה הוא גבר שהאישה קובעת הכל בקשר הזוגי והוא למעשה אינו נמצא במרכז העניינים אלא בשוליים.

 

ככל שגבר יוזם יותר - כך הוא נמצא במצב רוח ובתדר אנרגטי של מסוגלות, יכולת, אמונה עצמי, ביטחון והתלהבות. לעומת זאת, ככל שגבר נמצא בשולי הקשר הזוגי ואין לו אפשרות לקבוע, להחליט ולהניע את הקשר - כך ההתלהבות שלו יורדת והחיבור שלו לאישה מתערער ומתפורר.

 

 

 

מידת ההשפעה של הגבר קובעת את מידת ההתלהבות שלו

 

מצד אחד, נשים רוצות גבר משפיע ומתלהב. מצד שני, נשים רבות אינן מעוניינות בגבר מכתיב וקובע, אלא בגבר רך. הבעיה היא, שגבר רך ומכיל הוא גבר שפחות מתלהב ופחות מעורב בקשר, בגלל שהאישה היא הקובעת והמשפיעה.

 

כך יוצא, שמידת ההשפעה של הגבר בקשר היא הקובעת את מידת ההתלהבות שלו מהקשר, מהזוגיות, מהאישה ומהיחסים איתה. ברגע שלגבר ישנה מילה וישנה השפעה משמעותית על הקשר - הקשר של הגבר כלפי האישה יהיה נלהב, מעורב, אכפתי ואופטימי יותר, כי האישה זורמת עם הגבר ומאפשרת לו לבטא את עצמו כפי שהוא מעדיף.    

 

 

 

אם את כבר יזמת הכל - לגבר לא נשאר כלום

 

נשים רבות רוצות לקבוע להחליט בקשר. הבעיה היא שבגלל הרצון הזה הן מאבדות מהר מאוד את ההתלהבות של הגבר שלהן מהקשר. בהתחלה ההתלהבות קיימת מכיוון שקשר צעיר הוא תמיד קשר מלהיב. העניין הוא שבהמשך הקשר, איכות הקשר נפגמת בגלל שלגבר אין השפעה מספקת וההתלהבות שלו מהאישה ומהיחסים דועכת.

 

כך יוצא, שאם האישה תופסת עמדה של השפעה, הכתבה, ביקורת על הגבר ונטייה לעשות את הדברים "בדרך שלה" היא מצד אחד מבססת את מעמדה כמי שקובעת ומשפיעה על הקשר אך מצד שני המחיר הוא אובדן ההתלהבות של הגבר, יצירת מאבקים איתו והצורך להניע אותו לפעולה, לדחוק בו ולדחוף אותו, כי ההתלהבות שלו דעכה והרצון הפנימי שלו הוא חלש ורופס.

 

 

 

הבעיה של נשים אקטיביות

 

נשים פאסיביות מודעות היטב לתובנה החשובה הזאת. לכן, הן מאפשרות לגבר שלהן מרחב השפעה גדול על הקשר, מתוך הבנה שזה עושה לו טוב ומתוך ידיעה שזה אחד הדברים המרכזיים שמשמרים את הלהט של הקשר ביניהם ואת מידת האופטימיות שלו לגביה, כאישה.

 

לעומת זאת, נשים אקטיביות אינן מבינות די הצורך את הגבר שלהן. הן אינן מודעות לתהליך דעיכת ההתלהבות שלו. הן אינן קולטות מדוע בהתחלה הוא היה מתלהב ובהמשך הוא איבד עניין בקשר. הסיבה היא עודף דומיננטיות של האישה וסירוס היכולת של הגבר להשפיע ולהיות באמת מעורב בקשר.

 

 

וטיפ לסיום: אם הגבר שלך התלהב מהקשר שלכם בעבר וכיום כבר לא - עלייך לשאול את עצמך את השאלה הבאה: האם אני נטלתי ממנו את עמדת ההשפעה?

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב