דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדוע אהבה רומנטית עצומה בדרך כלל מנוגדת לנורמות החברתיות המקובלות? 

מאת    [ 20/03/2012 ]

מילים במאמר: 385   [ נצפה 2453 פעמים ]

מדוע אהבה רומנטית עצומה בדרך כלל מנוגדת לנורמות החברתיות המקובלות?  

 

 

רומנטיקה במיטבה

 

אהבה גדולה בין שני אנשים היא משהו מאוד ספונטני, יצרי, יצירתי וייחודי. קשה מאוד להסביר משיכה או כימיה מאוד חזקה בין בני זוג - למעשה זה כמעט בלתי אפשרי כי זה לא משהו רציונלי.

 

אלא שדווקא משום שאהבה ומשיכה חזקה ביותר הן תופעות לא רציונליות וייחודיות - הן בדרך כלל אינן מתיישבות עם הנורמות המוסריות והערכיות של החברה ושל התרבות, כי הנורמות הללו מקורן בהיגיון ולא ביצר או ברגש. 

 

 

 

הרחק מעבר לנורמה המקובלת

 

הפרדוקס הרומנטי הוא אכזרי וטראגי: למרבה האירוניה, רוב גדול מאוד של הקשרים הרומנטיים הסוחפים והעוצמתיים אינו מצליח להתרומם ולהפוך לקשרי נישואים או לקשרים ממוסדים. דווקא הרוב המכריע של הקשרים הזוגיים שהבסיס שלהם אינו רומנטי לגמרי - מצליח להפוך לקשרים ממוסדים ונורמטיביים.

 

מי שמחפש את הרומנטיקה והמשיכה האמיתית - לא ימצא אותה בתוך הנורמות החברתיות המקובלות, אלא בדרך כלל מחוצה לה. לכן, יהיה לו קשה מאוד למסד רומנטיקה שכזאת והוא ייאלץ בדרך כלל לוותר עליה אם ברצונו לשמור על מקומות החברתי.    

 

 

 

רוב האנשים מפחדים מהנורמה וחוששים לחשוב עצמאית

 

רוב האנשים ברוב התרבויות חוששים לחשוב בצורה עצמאית, להמציא בעצמם את החוקים ולהפר את הנורמות החברתיות המקובלות. מעטים מאוד הם האמיצים שהולכים בניגוד לנורמות מקובלות וממוסדות.

 

מכיוון שזהו המצב, האהבה ברוב המקרים אינה מנצחת אלא מפסידה. האהבה הגדולה והמשיכה העמוקה נמצאות בחיסרון כשמדובר בנורמות חברתיות ובדרישות חברתיות, כי אהבה עצומה ומשיכה חזקה בדרך כלל פורחות במצבים חופשיים ולא במצבים מוסדרים ומאורגנים.

 

 

 

הסבל האנושי טמון ברובו מהציות העיוור לנורמות חברתיות

 

וכך יוצא שמצד אחד אנשים מחפשים כל חייהם את האהבה הגדולה והרומנטית ואת המשיכה העוצמתית והמדהימה ביותר אך מצד שני הם חיים בתוך מבנה נורמטיבי וחברתי כזה שאינו מסוגל לקבל או להכיל עוצמות וייחודיות שכזו ולכן גם כשהם מוצאים אהבה גדולה הם נאלצים בסופו של דבר לוותר עליה.

 

התוצאה היא אכזרית ובלתי פשוטה בעליל: רוב האנשים יוותרו על החלום הרומנטי הגדול בשביל זוגיות ממוסדת ונומרטיבית בתוך החברה בה הם חיים. אלה שיתעקשו על האהבה הגדולה באמת ייאלצו לשלם מחירים חברתיים לא פשוטים ולצאת מתחומה של החשיבה המקובלת ושל החיים הנורמליים והנורמטיביים המקובלים.

 

 

וטיפ לסיום: ברוב המקרים, אהבה ונורמה אינם מתיישבים אחד עם השני. כך יוצא, שמי שמחפש אהבה גדולה צריך להכין את עצמו נפשית ורגשית לחריגה משמעותית מהנורמה, לחיים שונים משל האחרים ולמצבים ולנסיבות חיים לא קונבנציונליים ובלתי מקובלים.

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב