דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יש שרתים וירטאוליים ויש שרתים וירטואליים 

מאת    [ 19/03/2012 ]

מילים במאמר: 412   [ נצפה 2070 פעמים ]

חברות וספקים רבים בארץ ובעולם מוכרים שרתים וירטואליים (לצערי המושג שרתים וירטואלים השתרש בארץ, והביטוי הנכון בעברית הוא שרתים וירטואליים, עם 2 יודים) עם טכנולוגיות שונות, אולם חלק מהפתרונות המוצעים נותנים פתרון חלקי מוגבל.

קצת היסטוריה: בעבר, שרתים וירטואליים היו בנויים עם אפליקציות כמו OpenVZ או Virtuozzo, והתוכנה בעצם בנתה עבור הלקוח החדש משתמש שמקבל כביכול שרת עם מערכת הפעלה מותקנת + מספר אפליקציות והמשתמש יכל לעשות (שוב, כביכול) כל מה שהוא רוצה בשרת.

אולם לפתרון זה ישנם מספר בעיות רציניות, הנה חלק מהן:


    • אין אפשרות לחצוץ בין לקוח ללקוח אחר, כלומר אם לקוח אחד "מעמיס" על השרת, שאר הלקוחות יסבלו מביצועים איטיים והפתרונות וירטואליזציה המוזכרים לעיל לא יכולים להתמודד עם הבעיה, כלומר כל עוד לקוח "חונק" את השרת הוירטואלי שלו, אתה כלקוח פוטנציאלי תסבול מביצועים איטיים.
    • אין לך כלקוח אפשרות לעדכן חבילות תוכנה במערכת, כלומר אם יצאה גירסה חדשה המתקנת בעיות אבטחה או ביצועים, לא תוכל לשדרג לחבילה הנ"ל, הואיל ואותה חבילה משרתת גם לקוחות אחרים וספקים רבים אינם מעדכנים לגרסאות היציבות האחרונות, הווה אומר: אם יש פריצה בחבילה (לדוגמא PHP או Apache) אתה עלול להיפגע
    • מכיוון שאותם פתרונות וירטואליים משרתים עם אותם אפליקציות לקוחות נוספים, אין אפשרות מצד הספק לתת לך לשדרג לגירסה אחרת של התוכנה או לתוכנה אחרת שנותנת את אותה פונקציונאליות (לדוגמא: החלפה בין Apache ל-nginx).
    • גרסאות ההפצת לינוקס באותן פתרונות הינן במקרים רבים ישנות (לדוגמא: CentOS 5.2 בשעה שכיום קיימת גירסה 5.7 ואף גירסה 6.2 נכון לכתיבת שורות אלו).

כפי שציינתי, פתרונות מסוג שציינתי לעיל היו מקובלים בשנות ה-90 עד אמצע שנות ה-2000, אולם מאז חל שינוי מהותי עם כניסת טכנולוגיות חדשות. הטכנולוגיות החדשות הינן וירטואליזציה ברמה הכי גבוהה שאפשר, מה שמאפשר ללקוח לקבל מערכת הפעלה מלאה ועצמאית לשימושו, כך שהוא יכול לשנות במערכות שלו כל דבר שירצה.

הפתרונות החדשים הינם:


    • Xen של חברת Citrix
    • KVM של חברת Red Hat
    • VMWare של חברת VMWare
    • Hyper-V של חברת מיקרוסופט

כל הפתרונות החדשים מאפשרים לך, הלקוח, לקבל מערכת חדשה לחלוטין שאינה משותפת עם לקוחות אחרים (ברמת מערכת ההפעלה) וניתן לשנות את המערכת מהמסד עד הטפחות ללא הגבלות מצד הספק. כך לדוגמא, אם תרצה להתקין גרסאות אפליקציה חדשות או ישנות, לא תהיה כל בעיה בכך.

לכן, כשאתה מעוניין לבחור שרת וירטואלי (VPS), מומלץ לך לבחור ספק שמציע חבילות מבוססות וירטואליזציה מאחד מ-4 הספקים המופיעים לעיל (אם הינך מעוניין בפתרון וירטואליזציה ספציפי שנותן את המהירות הכי גבוהה, אז בחר פתרון מבוסס VMWare או KVM). פתרון מבוסס OpenVZ או Virtuozzo יכול להיות שיקרוץ לך מבחינת מחיר זול, אולם אז אתה משתמש בפתרונות ישן, מוגבל, ולא מאובטח בצורה מספקת.

"חץ ביז" שרותי השכרת VPS, אירוח שרתים ושידורי וידאו.


לקבלת מידע נוסף, אתם מוזמנים לבקר בבלוג העסקי שלנו




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב