דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך תשמרו על פרטיותכם ב Skype? 

מאת    [ 19/03/2012 ]

מילים במאמר: 425   [ נצפה 1919 פעמים ]

קרה לכם פעם שהתקנתם Skype על מחשב חדש או פתחתם את התוכנה על מחשב אחר מזה שאתם בדרך כלל משתמשים בו ופתאום הופיעו לכם שיחות שכבר קיבלתם בעבר? למה זה קורה? בדרך כלל ההיסטוריה של תוכנות להודעות מידיות, כמו MSN Messenger, נשמרת בצורה מקומית על המחשב שבו השתמשתם כשביצעתם את השיחה. ב Skype, בנוסף לשמירת הנתונים בצורה מקומית, שמירת ההיסטוריה מתבצעת גם בענן.

כמובן, משתמשים רבים ימצאו שזה די שימושי, המידע שמאוכסן בענן מסונכרן אוטומטית למחשב החדש ומידע נשאר נגיש בעת הצורך. אבל, על איזה מידע בדיוק מדובר? לכמה זמן המידע נשמר? ובכן, Skype לא מנסה להסתיר את סוג המידע שהיא שומרת וגם לא למשך כמה זמן היא שומרת אותו, ואין פה שום ניסיון לגנות את Skype -  אתם, המשתמשים צריכים להכיר את 'תנאי השימוש' אותם Skype לא מסתירה בשום אופן וגם הסכמתם להם (גם אם לא קראתם אותם) כשהתקנתם את התוכנה.

אך בנוסף לנוחות וליתרון של שמירת הנתונים בענן קיימת כאן סכנה פוטנציאלית לזליגת מידע. כי כאשר אתם נכנסים לחשבון ה Skype שלכם ממחשב של מישהו אחר או מחשב ציבורי כל התכתבויות העבר שלכם נשלחות לאותו מחשב ונשמרות עליו באופן מקומי, אפילו לאחר שסיימתם את השיחה והתנתקתם מהחשבון. כל מי שיודע איפה לחפש יוכל לראות מה קיבלתם ושלחתם ועם מי דיברתם. בנוסף לכך, היום ניתן להתקין את Skype גם על רוב הסמארטפונים הקיימים בשוק, מה שרק מגדיל את "חור האבטחה" בצורה משמעותית ביותר, שכן אם הטלפון נגנב או אבד ולא נקטתם באמצעי הזהירות המתאימים, תוכן השיחות שלכם עלול להגיע לאנשים שקרוב לודאי לא תרצו שיחשפו אליו בין אם מדובר בתוכן אישי או עסקי.

אם אתם משתמשים ב Skype באמצעות מחשב של מישהו אחר או במחשב ציבורי אתם יכולים למחוק את היסטורית השיחה לפני שאתם מתנתקים. מחיקת היסטורית השיחות לא רק תמחק את ההיסטוריה מהמחשב בו זה עתה השתמשתם, היא גם תמנע שליחה עתידית של היסטורית השיחות שלכם למחשב אחר בו תשתמשו. 

כך זה נעשה: בממשק ה Skype שלכם היכנסו ל"כלים" ובחרו ב"אפשרויות" ייפתח לכם החלון הבא.

בחלון זה בחרו את הלשונית "פרטיות" ואז תוכלו לראות בערך באמצע המסך את "שמור היסטוריה למשך" כמו בתמונה הבאה.

כפי שוודאי שמתם לב, ברירת המחדל שלSkype  לשמירת ההיסטוריה שלכם הוא "זמן בלתי מוגבל", אולי תרצו לנצל את ההזדמנות כדי לשנות את זה לאופציה שמתאימה לכם יותר. לחיצה על "נקה היסטוריה" תפתח לכם את החלון הבא.

לחיצה על מחק תנקה את היסטורית השיחות שלכם גם מהמחשב שבו השתמשתם וגם מהענן, אבל בכל מקרה המלצתי היא לא להעביר ב Skype  מידע כמו מספר כרטיס אשראי, כתובת או אפילו מספר טלפון. בינינו, אנחנו אף פעם לא יכולים להיות בטוחים שהמידע ש"מחקתם" באמת נמחק.

גלעד הראל הוא דובר חברת קומסקיור, נציגת ESET בישראל, מזה 3 שנים. חברת ESET הינה מפתחת ספקית בינלאומית של תוכנת האבטחה NOD32 וחבילת האבטחה ESET Smart Security לארגונים בגדלים שונים וצרכנים פרטיים. החברה מיוצגת ברחבי העולם כולו ביותר מ-100 מדינות וסניפיה המרכזיים ממוקמים היום באנגליה, ארגנטינה, סלובקיה וכמובן ארצות הברית. בישראל, מיוצגת ESET באופן בלעדי על ידי חברת קומסקיור, המפעילה בארץ מרכז פתרונות ותמיכה טכניים בשפה העברית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב