דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סקירה שבועית 18.3.2012 

מאת    [ 19/03/2012 ]

מילים במאמר: 794   [ נצפה 1631 פעמים ]

תל-אביב: רצף הירידות נשבר

השבוע החולף, שבוע ירוק ראשון לאחר שורה של שבועות אדומים, הצליח להחזיר מעט ביטחון עצמי למשקיעים בבורסה שברחוב אחד-העם בתל-אביב, שעד כה הביטו בעיניים כלות כיצד עמיתיהם ברחבי העולם חוגגים עם ראלי של ממש מאז תחילת 2012. היום, עם פתיחתו של שבוע חדש, יקוו המשקיעים המקומיים להמשך המגמה החיובית. מספר גורמים יעיבו על התקוות: הנעילה המעורבת ביום שישי בוול-סטריט, האכזבה של מדד פברואר (ראו בהמשך) ושבריריות הרגיעה הבטחונית בדרום.

לאחר שבועות ארוכים של ירידות בניגוד למגמה בעולם, הצליחו המדדים המובילים בת"א לטפס בשבוע החולף 2.8%, עלייה שהביאה את מדד ת"א 25 לשער של 1,109.63 נקודות, ואת מדד ת"א 100 לרמה של 1,015.57 נקודות. העליות בשני המדדים נעצרו ביום המסחר האחרון של השבוע, אך הם נותרו מעל לנקודות הציון הפסיכולוגיות החשובות של 1,100 נקודות למדד ת"א 25 ו-1,000 נקודות למדד ת"א 100 – רמות התנגדות אותן שברו המדדים בשבוע החולף.

ביום חמישי התפרסם בארץ מדד המחירים לצרכן, אשר נותר ללא שינוי בחודש פברואר, בניגוד לציפיות לאינפלציה מתונה. המדד האפסי נרשם למרות עלייה של 2.8% במחיר הדלק, ועלול להעיד על האטה בפעילות הכלכלית בארץ. נציין כי יום לאחר מכן פורסם מדד המחירים לצרכן בארה"ב, שבה מחירי הבנזין תדלקו אינפלציה של 0.4% בחודש פברואר.

עוד נזכיר, כי בעוד ביום שישי ננעלה וול-סטריט במגמה מעורבת, הרי שבסיכום הימים חמישי ושישי בורסת ארה"ב רשמה עליות נאות. באחד-העם יגיבו היום לשני הימים האחרונים של וול-סטריט.

בזירת המט"ח רשם השבוע הדולר נסיגה של קרוב ל-4 אגורות. ביום שישי ננעל הדולר היציג על 3.769 שקלים. ניתן לסחור על הדולר באמצעות מסחר אונליין באופציות דיגיטליות .

בעולם: שיאים חדשים בוול-סטריט

שבוע ירוק נוסף בוול-סטריט ובשוקי העולם: לאחר עלייה של 2.4% בסיכום השבועי בדאו ג'ונס וב-S&P 500, ועלייה שבועית של 2.3% בנאסד"ק, התבססו השבוע שלושת המדדים האמריקנים המובילים ברמות שיא חדשות. ראשית היה זה הדאו ג'ונס שעלה אל מעל לרמת ה-13 אלף נקודות (וננעל ביום שישי על 13,232.62 נקודות), אחריו האפיל הנאסד"ק אל מעל ל-3,000 נקודות לראשונה מאז התפוצצות בועת ההיי-טק בשנת 2000 (ננעל ביום שישי על 3,055.26 נקודות), וביום חמישי הצטרף אליהם ה-S&P 500 כשחצה את קו ה-1,400 נקודות (בשישי הוא ננעל על 1,404.17 נקודות). עם זאת, השבוע הירוק הסתיים בקול ענות חלושה, עם מגמה מעורבת במדדי וול-סטריט ביום שישי.

גם מדדי אירופה רשמו עליות נאות בשבוע החולף: הקאק הצרפתי והדאקס הגרמני זינקו 3.1% ו-4%, בעוד הפוטסי הבריטי מסתפק בעלייה שבועית של 1.1%. כל שלושת המדדים נעלו את יום שישי בעליות. בדומה לוול-סטריט, גם באסיה ננעל שבוע חיובי ביום מסחר מעורב: בסיכום השבועי רשמו הניקיי היפני וההנג-סנג של בורסת הונג-קונג עליות של 1.6% ו-1.1%, בהתאמה.

ברקע העליות בשבוע החולף נמצאת ההתאוששות ההדרגתית של כלכלת ארה"ב, שבאה לידי ביטוי בין היתר בהערכות המעודכנות של הפדרל ריזרב. השבוע יוכלו המשקיעים לדעת האם ההתאוששות הגיעה כבר לשוק הנדל"ן האמריקני, באמצעות שורה של נתונים חשובים שישפיעו על המדדים לאורך שבוע המסחר: ביום שני יפורסמו נתוני התחלות הבנייה ואישורי הבנייה, ביום שלישי יפורסמו מכירות בתים קיימים לחודש פברואר, וביום שישי – מכירות בתים חדשים. שוק הנדל"ן האמריקני נחשב כמסמן את הכיון הכללי עבור הכלכלה הגדולה בעולם, והפתעה לטובה בתחום זה עשויה להקפיץ את מדדי וול-סטריט ואף את העולם הפיננסי כולו.

הנפט, אשר נסחר בתחילת השבוע במגמת רגיעה, סיים את השבוע עם קפיצה של 1.9% ביום שישי. בסיכום השבועי איבד הנפט 0.3%, ומחירו עומד כעת על 107.06 דולר לחבית. מחירי הדלק המאמירים הופכים כעת לנושא החם של מערכת הבחירות האמריקנית, ובשבוע הקרוב יבקר הנשיא אובמה במספר אתרי קידוח של נפט וגז, במטרה להיראות כמי שפועל להגברת ההיצע בשוק האנרגיה.

בשוק המט"ח נמשכה נפילת הין היפני אל מול הדולר, זה השבוע השישי ברציפות, ודולר אחד שווה כעת 83.43 ין. היורו התחזק 0.4% בשבוע החולף, ושערו עומד כעת על 1.3175 דולר.

כדאי לשים לב השבוע: עד לאן ייקח האייפד החדש את מניית אפל?

כשהיא נישאת על גבו של האייפד החדש, המשיכה בשבוע החולף מניית אפל את המסע האדיר שלה לעבר גבהים חדשים: לאחר קפיצה שבועית של 7.4%, שמשלימים זינוק מדהים של 44.6% מתחילת 2012, הגיעה כבר מניית אפל למחיר של 585.57 דולר, המייצג שווי שוק אדיר של 546 מיליארד דולר. במהלך המסחר של יום חמישי הצליחה מניית אפל אף לגעת לרגע במחיר שיא של 600 דולר.

ביום שישי כבר הגיע לחנויות בארה"ב האייפד החדש, שבוע בלבד לאחר שהוצג לראשונה. הגרסה השלישית של מחשב הטאבלט של אפל צפויה להזניק את מכירות החברה, וגם לאפשר לה להוריד את מחירו של האייפד 2 ובכך להשתלט בחזרה על נתח שוק שאיבדה למכשיריהן של המתחרות הדולקות אחריה מאחור – כמו הקינדל של חברת אמזון, וכמו מכשירים המתבססים על מערכות ההפעלה שמפתחת גוגל.

אגב, גם המניה של גוגל חזרה לטפס בשבוע החולף, עם עלייה שבועית של 4.1%, אך היא עדיין רושמת תשואה שלילית של 3.2% מאז תחילת 2012.

(כל הנכסים המוזכרים בסקירה מהווים נכסי בסיס לאופציות דיגיטליות אתם מוזמנים לסחור באתר ולהרוויח עד 85% תשואה, עם פקיעות מדי חמש דקות).




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב