דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי שוק ההון למשקיע המתחיל 

מאת    [ 18/03/2012 ]

מילים במאמר: 490   [ נצפה 2241 פעמים ]

איך להתחיל להשקיע זו הבעיה עיקרית של כל משקיע חדש, כולנו רוצים להרוויח כסף מהר, המון ובלי סיכונים מיותרים. כאשר אנחנו כאן מתחילים להשקיע בשוק ההון סבלנות זוהי מילת המפתח. שוק ההון כמו כול מקצוע דורש כלים נכונים להשקעה, ניסיון והרבה רצון. כאן במאמר זה אני אנסה לתת לכם את הכלים ההתחלתיים שיתנו עברוכם משקיעים חדשים מעט מושג כיצד להתחיל ברגל ימין.

כשאנחנו כאן מתחילים להשקיע מילת המפתח היא ידע, הבורסה אינה קזינו או לוטו והיא איננה סלחנית. המחשק בבורסה מסוגל להסתיים רע מאוד לאנשים המתחילים להשקיע ללא ידע. בשביל להשקיע נכון בבורה סוחר מתחיל חייב לעבור הכשרה בשביל להחזיר את הרווחים לאורך זמן. ישנם שפע של קורסים בסיסים ומתקדמים בבתי ספר ובמכללות המגוונות היכולים לתת עברוכם את המידע הרלוונטי הנחוץ ואת ההתנסות הטובה ביותר כדי לסחור ללא חשש. מצד שני גם באינטרנט ניתן למצוא מגוון רב מידע על שוק ההון אך כל אחד והדרך שלו. מעטים הם האנשים שיוכלו לשבת שעות מול מסך המחשב בתקווה להבין משהו ולדעת שהם בדרך הנכונה. 

ההשקעה בבורסה מבוססת אודות הבנה בסיסית בכלכלה והיא נעשית אודות ידי שני ערוצי קבל החלטות:

ניתוח פונדמנטלי- ניתוח דוחות החברה והסקת מסקנות לגבי שוויה, זיהוי הפוטנציאל הגלום והשוואת מחיר מניה קיים מול מחיר מחושב. ישנם מעט מאוד מנתחים פונדמנטליים בפורומים, הן בזכות רמת המידע הגבוהה הנדרשת והן בעקבות העבודה הקשה הכרוכה בהליך. מי שמעוניין לבחור בתחום מהווה, המלצתי היא לרכוש ספרים מקצועיים העוסקים בנושא וללמוד באמצעותם. על הלימוד להתבסס בשני תחומים עיקריים: 1. ניתוח דוחות פיננסיים 2. הערכת שווי חברות.

ניתוח טכני-  משמעו קבלת החלטות בקשר ל הצפוי במניה, בהסתמך אודות ביצועי עבר של המניה. 

השלב הבא מהווה פתיחת תיק וירטואלי או במילים פשוטות יותר קניית מניות לא בכסף אמיתי אלא ב"כאילו" בכדי להכיר את כללי המסחר והבנת הכלים העומדים לרשות המשקיע והתמודדות על הבעיות המגוונות כמו: מה לקנות, כמה לקנות ומתי וכמובן שילוב של תהליך המכירה. שלב מהווה חיוני מאוד כיוון שבו יתברר למשקיע המתחיל הצורך בתוכנית מסחר, יחס סיכוי מול סיכון, מגוון ה- stop למיניהם מחירי היעד ועוד. אך למרות הכול ישנן גם בעיות בתיק הווירטואלי. זה מנותק מפסיכולוגיית המסחר, אין תחושת פחד או תאוות בצע, אין תחושת החמצה, אין את הדיסוננס הקוגניטיבי שחווים בשעת נאלצים למכור מניה בסטופ לוס או לממש רווח בשער מתוכנן והמניה ממשיכה לעלות והשיעור הקשה מכל הכאב שבהפסד. להערכתי, תהליך מהווה אמור להימשך מספר חודשים ובמשך כל אותה תקופה יש לנהל יומן מפורט של כל השיקולים, ההחלטות והביצועים שנעשו בתיק. הן בכדי להתרגל לשיטת עבודה, אך בעיקר לצורך הפקת לקחים ולמידה!. רק לאחר מעבר של כל השלבים הללו, יש מקום להתקבל עם כסף אמיתי. וגם אז בזהירות ובצעדים מדודים. זכרו שככל שרמת המכשיר הפיננסי מורכבית יותר, המידע הרלוונטי הנדרש רב יותר, הסיכוי לרווח גבוה יותר, אך כך גם הסיכון. המלצתי היא חד משמעית, להתעסק בשלב הראשון אך ורק עם קרנות, סלים, אגחי"ם, ומניות. לא לגעת באופציות למניות ובמיוחד לא לגעת באופציות מעוף עד לרכישת רמת ידע גבוהה ומספקת בתחום. מכשירים אלו ממונפים ובעלי אורך חיים קצוב, מה שאומר שישנו סיכוי גבוה לאובדן מלוא ההשקעה ב-שוק ההון.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב