דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח תכולת דירה- כיצד להתנהל מול החברה המבטחת 

מאת    [ 18/03/2012 ]

מילים במאמר: 617   [ נצפה 3510 פעמים ]

התנהלות מול תאגיד ביטוחי

מעשה בזוג שהרגיש שהתפעול השוטף סוגר עליו. הג'נגלינג של אותו שבוע, בין הפקת מסיבת יום ההולדת לילדה, הקריירה והאוטו שהתקלקל – בא להם לא טוב.

התובנה שהחיים אינם ממתינים – תפסה אותם בשעה עשר ושלוש עשרה דקות בין פרסומת לטבעול לפרסומת לחברת ביטוח שתעמוד לצידך בכל עת, (זכרו את חברת הביטוח, בבחינת האקדח המופיע במערכה הראשונה).


לצד ערימת כביסה ענקית, קרם לו עור וגידים הרעיון החתרני. צימר בגולן, ארבעה ימים, לבני שמונה עשרה ומעלה. (אם אחד, רמי קליינשטיין, יכול לשים את הילדים אצל אמא שלך, גם אנחנו יכולים).

ובגולן, כמו בגולן - בימים השקט הירוק נכנס לנשמה, בלילות היא צרחה כמו חית בר, בשעות בין הערביים, בג'קוזי הפתוח, ניתן היה שוב לראות -  ברור וממוקד.

באותן שעות נדירות בצפון, התרחשו אירועים פחות מלבבים בבית הזוג. גנב מקומי העונה לשם גור (קיצור של גורנישט - על שם מה שהוא נוהג להשאיר אחריו) פרץ לביתם של בני הזוג וערך השלמת ציוד מקיפה. בבית לא נותרו כל דברי ערך – לא מחשבים, לא מסכים, לא מצלמת וידאו, לא תכשיטים, ובוודאי שלא דולרים וכסף מזומן.

פנה הזוג אל חברת הביטוח וזו , התנערה מאחריות.

כטענה ראשונה טענת חברת הביטוח כי תכולת הדירה בוטחה בחסר ובהתאם יש להפחית מסכום הפיצוי הכולל. בהתאם לחוק חוזה הביטוח הקובע שבמידה שהתכולה מבוטחת בערך נמוך משווייה האמיתי, ניתן להפחית הפיצוי למבוטח. יצויין כי הזוג לא היה מודע לכך שאף ציוד שאיננו בר-גניבה,  כגון מקרר, תנור, מכונת כביסה וכיוצא בזה  צריכים להיות מבוטחים במלוא שווים.

טענה נוספת שטענה חברת הביטוח היא כי המחשבים שנגנבו, בגינם לא ניתן פיצוי, - היו שייכים לעיסוקו המקצועי של יואב,  שהינו מעצב גרפי ועל כן הוחרגו מהפוליסה ואינם נכללים במסגרת ביטוח תכולת דירה.

טענה אחרת של חברת הביטוח הייתה כי על פי החרגה נוספת הקיימת בפוליסה, גובה הכיסוי בגין תכשיטים מוגבל. בהתאם, טענה חברת הביטוח, לא ניתן לפצות את הזוג במלוא ערכם של התכשיטים שנגנבו, למרות שעצם גניבתם הוכחה גם הוכחה. כנ"ל גם בנושא הכסף המזומן.
פנו השניים לחבר טוב, עורך דין במקצועו. אז הסתבר שלמרות שעל פניו נראות טענות חברת הביטוח כמוצדקות, גם לזוג טענות משלו.

ראשית - הזוג לא קיבל את פוליסת הביטוח עובר לתשלומה. על פי הדין, חובת מסירת הפוליסה, לרבות חובת ההוכחה על מסירתה הינה של המבטח. בהעדר מסירה כאמור של הפוליסה, לא חלות החרגותיה.

כמו כן, מכתב מפורש של סוכנת הביטוח אל הזוג קובע כי המחשבים כלולים בפוליסה. יש להבהיר כי בהתאם לחוק חוזה ביטוח, סוכן הביטוח הינו שלוח של חברת הביטוח, בהתאם, ידיעותיו ומעשיו מחייבים את חברת הביטוח כאילו נעשו ממש על ידה.

באשר לטענת ביטוח חסר  – היתה זו סוכנת הביטוח שהתרשלה ולא עדכנה את בני הזוג בדבר גובה סכומי הביטוח הראויים. רשלנות כזו פוגעת בחובת תום הלב שחבה חברת הביטוח למבוטחיה ולכן חברת הביטוח איננה יכולה להבנות ממנה.

סיכומם של דברים – בבוא "יום הדין" נוטות לעיתים חברות הביטוח להסתמך על ה"אותיות הקטנות" או בשפה המקצועית -  ההחרגות הקיימות בפוליסה, כאחת הדרכים לחסוך כספים ולהתנער מחובתן לפצות המבוטח. דרך נוספת היא טענת "ביטוח חסר" וכן טענות נוספות.
בהתאם - מומלץ שלא לקבל את סכומי הביטוח המוצעים על ידי חברת הביטוח כ"כזה ראה וקדש" אלא לבדוק כל מקרה לגופו עם גורם מקצועי אמין שהאינטרסים של המבוטח הינם בראש מעייניו.

ומה באשר לזוג? - לאחר התדיינות משפטית, נאותה חברת הביטוח לשלם את הפיצוי בגין הגניבה ואף חויבה על ידי בית המשפט בריבית מיוחדת. בהתאם לחוק חוזה ביטוח, לבית המשפט סמכות לחייב את חברת הביטוח בריבית משולשת מזו הרגילה במידה שחברת הביטוח עיכבה  תחת ידה כספי פיצוי שלא  בתום לב.

עם קבלת הפיצוי בסך 80,000 ש"ח, לא נותרה לזוג כל ברירה אלא לתכנן נסיעה זריזה בת שבועיים לתאילנד, אימא שלה כבר הסכימה לקלוט את הילדים.

* הכתוב הינו חומר העשרה בלבד ואין בו כדי להחליף יעוץ משפטי פרטני.

 

 

איילת נבו, עו"ד  - ליווי משפטי מקיף לעסקים * ייצוג בבתי משפט * נדל"ן                         מוסמכת במשפט מסחרי - אוניברסיטת בר-אילן (תואר שני)     טל' :  054-4990325  ayelet@nalaw.co.il אתר: www.nalaw.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב