דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ארוחה צבעונית ופנג שואי 

מאת    [ 17/03/2012 ]

מילים במאמר: 789   [ נצפה 3480 פעמים ]

ביום שישי בבוקר שלחתי לחברות ה"נתיב" שלי תמונה של משטח השיש שלי במטבח ועליו מגוון הירקות שאני עומדת לבשל לארוחת הערב.

זה היה במסגרת ה?אימון? ההדדי שאנחנו עושות זו לזו בקידום תזונה מקדמת בריאות. (מאמצת את הביטוי שהמציא דר. גרוס ותודתי לו). מצאנו שהדיווח היומי, גם אם אנחנו לעיתים מפספסות, מעודד אותנו לתת תשומת לב לנושא האכילה והבישול שלנו. כך נפתחה מסורת חדשה של תכתובת ושרשורי מייל חמודים בעניין ואני בהתלהבותי מנסה להדביק את חברותי בחדוות הבישול שלי. אני מפציצה אותן בתפריטים מרשמים ואף תמונות מגרות.

אפשר לחשוב... בוק של עגבנייה חתיכית, אורז מנצנץ, מרק ענני... אבל הדמיון שלי עף ! פתאום אחרי שצילמתי ושלחתי הבנתי שמה שהיה על השיש שלי לגמרי מקביל לדרך החיים על פי פנג שואי. זאת ההרמוניה והגיוון. השפע המהמם של הצבעים והצורות לבש בהמשך היום דמות של ארוחה נפלאה בה יסודות ראשוניים וטבעיים של אמא אדמה בתזמור בעל ערך תזונתי גבוה יחסית.

בפנג שואי יש לא מעט הזדמנויות להכניס סימבול שבו נמצאים כול חמש היסודות (ע?פ הפילוסופיה הסינית) המסמלים את ההרמוניה הדרושה לנו בחיים.  כבר יצא לי לכתוב על חלק מהיסודות בהקשרים שונים, והפעם אני אדון בהרכב שלהם.

ישנם חמישה יסודות

המים   - תחילת כול הדברים כולם, העובריות המופלאה.  (מאמר חדש על "מים" )

העץ     - היסוד האורגאני מקיים כוח החיים.

האש    - שיא השיאים מיצוי הפוטנציאל, הפרי והפרח.

האדמה - הציר ממנו ואליו הכול מגיע.

המתכת ? האיסוף, הריכוז, השמירה על מה שיש.

במקור ועל פי הפילוסופיה היסודות אינם דבר סטטי העומד בפני עצמו, הם רק דימוי לשלב במעגל החיים המופלא. The circle of life , שמענו את מלך האריות (אלטון ג'ון) שר את זה. בכול מיקרוקוסמוס, כמו במקרוקוסמוס של היקום הגדול, המחזוריות מקבילה.

לאדם, כמו למזג האוויר, יש עונת חורף והכנה לקראת לידה, לאחריה יש את פריצת האביב, סוף הפריחה (הנעורים) מביאה לפרי בשל או פרח (הריון ופריון) ולאחר תקופה של קיום יציב הנמשך זמן מה (שלהי הקיץ) נושרים עליו, שערותיו של האדם שיניו ומשקלו, סתיו חייו מוביל אל היאספותו אל אבותיו. ילדיו וזרעיו של העץ ממשיכים את המחזור בגלגול חדש ומתחדש.

איך זה מתקשר לארוחת יום שישי

אז במקביל ובנפרד מהמחזור הליניארי (הקווי) מתקיימים כול שלבי המחזור בתוך השפע של שתי וערב ושכבות המורכבות של חיינו. אנחנו עשויים להיות בתחום אחד במצב ?אש? ובתחום אחר במצב ?מים?.

לדוגמה אישה שמגדלת שני ילדים קטנים נמצאת בשלב האש מבחינת המצב האישי שלה אך במוחה נרקם, במצב של מחשבה בלבד, פרויקט של עיסוק שהיא מתכננת לפעול בו בעתיד. אותו עסק נמצא במצב העוברי ה?מים? שלו. יתכן שיש לה עסק מצליח אחר שמביא לה פרנסה, כסף והרבה עבודה ודאגות, זה עסק בשלב ה?עץ?. יתכן והיא מתכננת לעבור דירה וכבר החלה לאסוף את חפציה ולהתאבל על הפרידה הזו, ומבחינה זו היא במעבר שמסומל כשלב "מתכת".

מזון ופנג שואי 

אף המזונות שאנו אוכלים נושאים תדרים שונים ונמצאים גם הם במחזור התפתחות תמידי. פרי וירק בשלים בשלב אש לעומת נבטים שלב מים זרעים ואגוזים שלב מתכת. ואם נדקדק נמצא שלכול אלמנט (או שלב במחזור) יש את האגוזים שלו הפירות שלו הירקות שלו וכו'.

זו כבר אינפורמציה מאד מפורטת, (הנה דוגמה למידע תזונתי ע"פ הרפואה הסינית וסוג הדם ? אינני ערבה למהימנותו) יש לעיתים דעות שונות לגבי חלק מהמזונות ואני לא אעמיק בכך (לצערי איני קוראת סינית). אתן רק דוגמה אחת של חלוקת מיני הדגנים על פי היסודות:

עץ=    שיבולת שועל חיטה,

אש=  תירס, אמרנט

אדמה=שעורה, דוחן,

מתכת= אורז,

מים=  כוסמת.

בבית של כול אחד מאיתנו מתקיימים כול האלמנטים. זאת עובדה לא מכוונת. מין הסתם ברוב הבתים הקירות לבנים ויש מנעול על הדלת (מתכת) והמים זורמים (מים) והאור דולק בנורות והאש בתנור (אש) אנו מגדלים עציצים ומביאים רהיטי עץ (עץ) אוכלים מצלחות קרמיקה ומרצפים את הבית באריחים של חומר ( clay).

הכול תלוי במינון 

לעיתים נראה בתים עם נטייה מובהקת מסוימת. הנטייה תבטא את חוסר האיזון או את ניסיון האיזון האינטואיטיבי של בעליהם. למשל בית לבן נקי ומסודר מדי (כן, יש דבר כזה), עם ריהוט קריר יצביע על אנשים הזקוקים להרבה חוק ומשטר בחייהם או ההיפך הסובלים מעודף שליטה ועצירות רגשית. רוצים לדעת על אפיונים נוספים כתבו לי על ביתכם ואציע לכם פרשנות פרטית.

דרוש ידע ומאמץ כדי לכוון וליישם את המינון הנכון של כול האלמנטים בבית (ובחיים - זה נכון ואפקטיבי גם בתחומי הפעילות, במזון במלבוש ועוד) וכן לא פחות חשוב את היין והיאנג. את זה, כרגיל, כמו בכול המאמרים אני מזכירה ומדגישה ? המינון הנכון הוא אישי ואנושי ! כלומר לתכנן בית ללא דיירים התוצאה עקרה או שגויה, וכן כול אדם שונה קמעה. כול בן אנוש זקוק לדברים אחרים, אוהב דברים אחרים ומגיב אחרת לעולם הסובב אותו מבחינה פיזית, סביבתית, רגשית ופסיכולוגית.

 אכלנו בערב שישי קונכיות בצק אפויות עם רוטב שנעשה מהרבה פטריות טריות.

קוסקוס, מתכון נפלא צמחוני יש ב"ספר הבישולים של אודטה דנין". ספר שמספק גם בידור וגם קולינריה במיטבה.

קינחנו בתפוח ממולא בשקדים גרנולה ומעט יין אפויים עד רך.

מאחלת לכם חיים ובית מגוונים והרמוניים.... וארוחות מופלאות עם אנשים אהובים

אני כאן לייעוץ פנג שואי כשתרצו לדייק את הבית. כתבו לי!

 

 

נתי גיל פוגל ייעוץ פנג שואי - יעוץ עיצוב ותכנון, סדנאות והרצאות     054-225.2210 http://www.natifengshui.co.il 2252210@gmail.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב