דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מקרנים במקום לוחות 

מאת    [ 16/03/2012 ]

מילים במאמר: 375   [ נצפה 2068 פעמים ]

אי אפשר לא לשים לב או שמא אפילו להתייחס להתקדמות ולשינויים שחלו עלינו בשנים האחרונות. עולם הילדים או שתקראו לזה עולם הנוער השתנה לגמרי, ממש ככה...נהיו לדור האייפון והפייסבוק. מתי בעידן האחרון בצפיתם ב ילד "יורד לגן משחקים" סתם בשביל לראות מקרוב מי בחוץ, להנות עם חברים, לרכב על גבי אופניים? אני עוד לגמרי לא מדבר בדבר מחבואים או אולי חממות שככל הנראה נכחד מן תבל. 

המצב שונה 
זוכרים את אותו הלוח הירוק הענק שהיה עומד בכיתות בית ספר? מהסוג שרשמו עליו בעזרת גירים. כן, כן..גיר אותו אחד שהיינו מעלימים למורה, זורקים, מפוררים לאבקה ועוד יצירות מלאכה כמו אלה ואחרות. בכל אופן, אותו לוח מדובר ממש לא נמצא בשימש שנים – החליף אותו הלוח המחיק. לוח אפור, משטח נקי יחד עם טושים מחיקים מה שהגדיל על הנוחות, וכמובן גם את הסדר והנקיון. אגב, אותו לוח שאנחנו מדברים עליו עדיין יש באוניברסיטאות...אולם החידוש האמיתי הוא למעשה המכשיר האדיר שנקרא מקרן

אבולוציית המקרן 
זוכרים את המקרן? המכשיר הזה שהיו מקרינים איתו בעבר שקופיות בקולנוע? אז מהקולנוע הוא יצא, ועבר לשאר העולם. אגב, תגחחו...אבל עדיין נעזרים לפעמים במקרן שקופיות או שנקרא לו ברקו. אבל נחזור לענייננו, המקרן היה בעבר כלי לעסקים, דבר שקיים רק בחברות גדולות ומבוססות. יחד עם השנים עלויות המקרן ירדו, כך נוסף על כך מחיר האחזקה שלהם ונכנסו הרבה מאוד מקרנים לסוהו, ענף העסקים הקטנים. השלב השני, הוא למעשה כניסת המקרנים למגזר הפנאי – למה שרק חברות יהנו? המחיר סביר, חוויית הצפייה ובכלל ההווי שהמקרן יוצר סביב תהליך הצפייה הוא רב משמעותית מצפייה בטלוויזיה דקה ככל שתהיה...גודל המסכים אחר ודאי – ובכלל, מי לא שואף "בקולנוע בבית". 

המקרן האינטראקטיבי 
אוקי, אז התקדמנו, ויש לצרכנים קולנוע ביתי, ואולי אפילו מכונת פופקורן באיזור בשביל החוויה. בתכלס אנחנו אף פעם אינם עוצרים, לא באופן זה תוכנת המוח האנושי – לא באמת נסתפק בקולנוע ביתי הלא כן? ובכל זאת ישבו וחשבו.. ותנחשו מה, מצאו שילוב מדליק למדי הנקרא מקרן, עט ולוח. מבולבלים? גם אנו. תחשבו על מורה שכבר לא חייב להסתפק בציורים על גבי הלוח אלא גם פשוט להקרין על הלוח מצגת או אולי תרשים או תמונה כזו או אחרת ולהוסיף הערות בכתב על התמונה עצמה, לכתוב תוכן על התרשים. נשמע נוח, לא כך? פשוט במיוחד, המקרנים האינטראקטיבים אפילו קיבל תאוצה גבוהה במכללות, בתי ספר ואוניברסיטאות מרובות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב