דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הדברת מזיקים ג'וקים ועכברים 

מאת    [ 15/03/2012 ]

מילים במאמר: 470   [ נצפה 4184 פעמים ]

ג'וקים - הדברת מזיקים

התיקן (מקק/ג'וק) הוא בין המזיקים הנפוצים ביותר והגדולים ביותר בארץ ישראל זהו חרק עם כנפיים שיכול לשרוד הרבה דברים, חרק זה מעדיף סביבה חמה לכן הוא נפוץ ביותר למראה עינינו בעונת הקיץ והוא נחשב לאחד החרקים הנפוצים בקריאות לשירותי הדברה .

ברחבי העולם חיים ונושמים כ-3500 מיני תיקנים קטנים. לא כולם נמצאים דווקא בקרבת מגורים. התיקן יכול לחיות בין חצי שנה לשלוש שנים! לצערנו הם שורדים שבוע ויותר ללא מזון. במחקרים שונים נמצא כי תיקנים יכולים לעמוד בקרינה רדיו אקטיבית שקוטרה פי 200 משבני האדם יכולים לשרוד, וזו הוכחה לטענה שהתיקנים יכול לשרוד שואה גרעינית .

ג'וקים בישראל - הדברה של מזיקים

בישראל קיימים שלושה סוגים של מקקים: התיקן המזרחי, התיקן האמריקני ותיקן הפסים החום . התיקן שאנחנו קוראים לו ג'וק הוא התיקן האמריקני שגדול משני הסוגים האחרים .

הטיפול הטוב ביותר הוא מניעת כניסתם של התיקנים מלכתחילה. המניעה תהיה מועילה יותר, מאשר שתבוא מכת תיקנים ואז תאולצו להשתמש בחומרי הדברה וריסוסים למיניהם. יש כמה פעולות מניעה.

מניעה - הדברת מזיקים - הדברה

מניעה - טיפים: יש לסתום חריצים אפילו הכי קטנים שיש בדירה, על מנת למנוע הסתתרות של תיקנים. ניקוי, ייבוש ו/או חשיפה לאור של מקומות מסתור שהתיקנים יכולים להיות בהם, כמו פחי אשפה. אחזקה מוקפדת של הביוב במקום המגורים, כל תקופה לנקות את הביוב(כמה שזה נשמע מצחיק) , אם תעשו כך תמנעו הטלת ביצים של התיקנים. את הפעולות הנ"ל תצטרכו לבצע לפני הדברה כלשהיא כיוון שפעולות ההדברה יהיה יותר יעילות, כי לא יהיה לתיקנים איפה להסתתר או לברוח מהחומר הדברה.

הדברת מזיקים - תיקנים בישראל

יש המון דרכים להדברת תיקנים: ריסוס, פתיונות או שילוב בין כל השיטות ביחד. התיקן האמריקני נמשך למערכת הביוב בביתנו, אז כמובן אם הדברה מיועדת להדברת זן זה כדי להתייחס לפתחי ביוב . את העבודה הזו חייב לעשות מדביר מקצועי מומחה בביצוע הדברת מזיקים שיש לו היתר הדברה מטעם משרד הסביבה. מידע חשוב – ביצי תיקנים עמידים לכל חומרי ההדברה, לכן ישר שמופיעים תיקנים צריך לבצע פעולת הדברה .

לפני ריסוס חשוב לכסות את כל מה שקשור לאוכל, כגון שולחן אוכל, ארונות מטבח וכו'. לאחר הריסוס, חובה לאוורר את כל מה שקשור לאוכל, ארונות מטבח, כיורים, שולחנות אוכל וכו'. מומלת מאד גם לשתוף את כל הכלים בבית. 

הדברת עכברים

ציוצים בלילה, רעשי כרסום מפינה עלומה וקולות צעדים מהירים ברחבי הבית המשתתקים עם רגע הדלקת האור, הינם הסימפטומים המעידים על הימצאותם של עכברים או חולדות ברחבי הבית. אחת התופעות הפחות נעימות בחיינו, הינה הצורך להתמודד עם שאריות מזון פזורות, רהיטים שכורסמו בפינותיהם והסכנה הגדולה מכל – זיהומים ומחלות שונות המאיימות על בני הבית.

תופעה זו ניתנת למיגור על ידי הדברת עכברים מקצועית המבוצעת על ידי מדביר עכברים בעל ניסיון ומיומנות שנרכשו במשך שנים רהות, ומסייעות באיתור האזורים הדורשים הדברה, כמו גם אבחון וזיהוי המכרסם הספציפי והתאמת הטיפול הנכון שימגר סופית את חדירתם של עכברים וחולדות לביתנו, ותמנע סכנות כגון התפרצות מחלות וזיהומים שונים.

 

 

יש הרבה דרכים לכתוב מאמרים, מאמרים רבים אודות הדברת מזיקים נכתבים גם בשביל תחום קידום אתרים מקצועי, המאמר הזה נכתב על תחום ג'וקים והדברת מזיקים. בישראל בכל קיץ המון אנשים נאלצים לעשות פעולות הדברה בביתם בשביל להרחיק מהבית את המזיקים או את המכרסמים שנכנסים ותופסים עמדה בדירתם. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב