דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מערכות כיבוי אש - להגנה אמיתית 

מאת    [ 15/03/2012 ]

מילים במאמר: 415   [ נצפה 1948 פעמים ]

מערכות כיבוי אש

השבוע החלטנו סוף סוף על פתיחת החנות החדשה לממכר מכונות קפה ומוצרי קפה. החנות עומדת להיפתח במרכז מסחרי בראשון לציון, ממש באזור הפעילות המרכזי של אזור התעשייה המערבי של העיר. הציפייה גדולה וההתרגשות אף יותר. אנחנו ממתינים כבר זמן רב לפתיחת החנות, אחרי שבמשך תקופה די ארוכה היא בחזקתנו, ולא יכולנו להשתמש בה. הסיבה הייתה שבצמוד אלינו יש מסעדה ותיקה, שממש לפני כמה חודשים פרצה בה שריפה, שכילתה אותה ופגעה בכל מערכות המבנה. נאלצנו להמתין זמן רב לשיפוץ מלא של המקום. השריפה פגעה ממש בכל המערכות של הבניין, החל בחשמל שכמובן נותק, דרך במערכות המים שנפגעו, עמידות הקירות שנפגמה וכלה במזגנים שעלו בלהבות ויצאו מכלל פעולה. הדבר אירע רגע לפני שהתחלנו לעבוד, כשהחנות כבר עמדה משופצת עם חלק מהסחורה. הדבר כאמור עיכב אותנו זמן רב. מכבי האש, שאישרו את המבנה, אמרו שאילו היו מערכות כיבוי אש יעילות יותר זה יכול היה לחסוך חלק גדול מנזקי השריפה.

מערכות כיבוי אש - להגנה אמיתית

מסתבר, שמערכות כיבוי אש יעילות יכולות להציל רכוש רב וכמובן חיים. תגובה מהירה של המערכות, יחד עם פעילות נכונה של הנוכחים במקום, יכולה למנוע התפשטות אש. יש כמה מערכות שכאלה. הראשונה היא המערכת המוכרת ביותר, מערכת ספרינקלרים. מערכת זו מורכבת מכמה חלקים, ביניהם מיכל עם מים או קצף חונק אש, צנרת העוברת בתקרת המקום וכן גלאי אש ומתיזי מים. ברגע שהמערכת מרגישה שהחום עולה, מערכות התזת המים נכנסים לפעולה. בצינורות יש מים או קצף בלחץ גדול מאוד, וברגע שהמערכת נכנסת לפעולה המים ניתזים בחוזקה ומכבים את האש לפני שהיא מספיקה להתפשט. המערכת הזאת יעילה ביותר במקומות בהם אין מערכות חשמל רבות, שעלולות להיפגע עקב השימוש במים.

חשמל או מים

במקומות שיש מערכות חשמל, נהוג להתקין מערכות כיבוי אש אחרות, הפועלות על חומרים יבשים כמו חול. אנחנו החלטנו, בעקבות האירועים שמנעו מאיתנו לפתוח את החנות מזמן, ללכת על מערכות כיבוי אש יעילות ביותר. המטרה כמובן למנוע שריפת כל הסחורה שתהיה בחנות, ושוויה עשוי להגיע לעשרות אלפי שקלים. ראשית, הצבנו מערכת ספרינקלרים שתעבוד עם קצף ולא מים, כדי לשמור כמה שיותר על המכונות המוצבות. בנוסף, רכשנו מטף כיבוי אש, המסייע מאוד במקרה שהדליקה מתרחשת כשמישהו בחנות.

מסתבר שבשוק יש כמה חברות גדולות המתמחות בתחום מערכות כיבוי אש. חברות אלה יודעות להתקין את המערכות, להדריך איך להפעיל אותן וגם מספקות שירותי תחזוקה. בנוסף, הסתבר שיש הבדלים בעלויות בין החברות השונות, כך שסקר השוק שעשינו היה חשוב. עוד הסתבר, שיש חברות יותר רציניות וכאלה שיותר חובבניות. החברות המקצועיות משתמשות בציוד בעל תו תקן מחמיר של מכון התקנים הישראלי ותקנים אירופיים או אמריקנים. אנחנו בחרנו, ועכשיו יודעים שיש הגנה בזכות מערכות כיבוי האש היעילות.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב