דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפוס מספר 4 לפי האניאגרם - כמה מערכות יחסים הפסדת עד היום? 

מאת    [ 14/03/2012 ]

מילים במאמר: 873   [ נצפה 2369 פעמים ]



התמצית:המנגנון של ה- 4 אומר לך שמי שיבחר בך יש לו טעם רע ומאפשר לך לבחור רק במי שלא רוצה אותך.
המנגנון עושה את זה, בעזרת מספר טקטיקות.בבסיס התפיסה של ה-4, נמצאת המחשבה, שאת פגומה.המחשבה הזו, מופיעה ל-4 כעובדה קיימת במציאות. ויש ל-4 מנגנון שמוכן בכל עת, להביא הוכחות מהמציאות לזה:מיקרים שבהם פישלתי, שעזבו אותי וכו'.עוד מעט נבין שגם "מציאות", זה ערך מאוד גמיש-ארבעית..ובנוסף, זה מנגנון שמתפקס (מלשון "פוקוס"), על מה שחסר בך ובחייך.
השוואה"הבחור הזה טוב מידיי בשבילי, אין סיכוי שהוא ירצה אותי."ולהיפך: "אני טובה מידיי בשבילו. אין סיכוי שאני אצא איתו."
מסקנה: אם אני כבר בקשר עם מישהו – זה מישהו לא-משהו – כי הוא בחר אותי. הפגומה :(

בפגישות שלי עם מתאמנות דרמטיות, אני נוכחת כל פעם, לערמומיותו של המנגנון ואיך הוא פוגע בהן.
מישהי אמרה לי:"אני חושבת שאם אני לא ארצה כל-כך, לא אהיה תלותית, גברים ירצו אותי יותר."כתבתי לה את המשוואה:  אם אני לא ארצה = ירצו אותי יותר.מישהי אחרת אמרה לי: גברים מעדיפים ביצ'יות. שאלתי אותה: יש לך הוכחה לזה?ההוכחה שלה: בטח. אפילו כתבו על זה ספר!...כתבתי לה את המשוואה:אם תהיי רעה = ירצו אותך יותר."מה, באמת נראה לך שרוע זה דבר מושך?....""כן, אם אישה היא קצת רעה, לא אומרת איך היא מרגישה על ההתחלה, הגבר ירצה אותה יותר.""או קיי, ואם על ההתחלה הרגשות הם מאוד סוערים, האם זה אומר שבהכרח יש בסיס לקשר לטווח ארוך?""לא. ""אז למה להגיד סתם? תחכי קצת. תשתקי קצת"..וכאן אנו מגיעים לנושא נוסף:
אותנטיותהמנגנון של ה-4 רגיש לזיופים בצורה יוצאת דופן ולכן כל תחושה, אפילו דמיונית, של דחייה,תופיע כהרבה יותר גדולה בליבה של הדרמטית. היא תגיב אפילו לדחייה מדומה.ולכן, היא גם לא תזייף. כי היא, אחת שבזה לאנשים לא-אמיתיים.אני מסבירה שאני לא מבקשת ממך לזייף, חס וחלילה.רק לשמור קצת על עצמך. כי אוי ואבוי אם את אפילו תדמייני דחייה מצד מישהו...
דחייה ואהבת-אמת:חברה חכמה שלי אמרה לי פעם: "סיון, אם את מרגישה שאני קצת קרה אלייך בפגישה ביננו,אז תשאלי אותי את זה: הי, את דוחה או דחויה כרגע?...ואני אתאפס כבר:) "
המנגנון של ה-4 בונה מציאות דמיונית, שבה ה-4 מאמינה למה שהיא בנתה, הרבה יותר מאשר לקריאת המציאות.המנגנון גם אלוף העולם בלהקרין סרטים עתידיים על המציאות ולבכות מהם...
אם את 4, בטח תזדהי עם זה: אני רוצה שיאהבו אותי הכי חזק, כל הזמן ובכל רגע!את מפנטזת בלי סוף על אהבת אמת. אבל שים לב, גבר! זה צריך להיות כמו בפנטזיות.  של  הדרמטית.ולכן כל התקררות מהצד השני, אפילו רגעית, עייפות לעת ערב, מכל שתיקה שלו, את נלחצת.מפחדת שמשעמם לו ועוד מעט הוא ילך. גם אם את חושבת שבעצם, הוא לא ממש שווה אותך..ואת קצת "עושה לו טובה" בעצם, שאת כאן..אבל רק שלא תאלצי להתמודד עם דחייה..זה מאוד מסוכן, כי אנשים אובססיביים, או אלימים או שסתם לא מתאימים, אבל "נדבקים" אלייך, עלולים להיראות לך כאהבת אמת טוטאליסטית, כמו שליטל מ"היפה והחנון" הייתה אומרת..ולהיפך, גבר שמעוניין, אבל לא יודע איך להגיד לך – עלול להידחות כי הוא לא מספיק "מפתה" אותך..לכן שימי לב למעשים שלו ופחות למילים.המשיכה שלך לעולם של פנטזיות, גורמת לך להגדיר גבר ומערכות יחסים, לפי הגדרות של פנטזיה:שנהנה להיות ביחד, אבל שיהיה לנו גם בילוי זמן בנפרד. וכשנבלה בנפרד, אז נורא תתגעגע אליי.שתדאג לי, אבל לא יותר מידיי.שתמות עליי, אבל בלי להתעלק.שתפנק אותי, בדיוק איך שאני רוצה. הרי יש לי תסריט בראש, לא?.....חחח
כל ההגדרות הללו, הן נושאות הפכים. אוקסימורונים חמודים שעדיף לך להוריד באסלה אחת ולתמיד. כמו חרבון טוב, תכל'ס..הגדלה והקטנה במחשבות, שלי ושל האחרים, אחד לעומת השני:אני קטנה והם גדולים, אני דפוקה והם שווים. או להיפך Jוזה יכול לקרות עם כל אדם שאת פוגשת:לראות אותו כחזק וחכם יותר ממה שהוא. לייחס לו תכונות על-אנושיות. וכמובן להתאכזב נורא כשמתגלה שגם לו, או לה, יש חולשות.
ה-4 עושה "היפרבולה היקשית". רק שהיא עושה את זה דרך הלב, תוך כדי התעלמות מוחלטת מהראש.היפרבולה היקשית בויקיפדיה: http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94%D7%99%D7%A4%D7%A8%D7%91%D7%95%D7%9C%D7%94_%D7%94%D7%99%D7%A7%D7%A9%D7%99%D7%AA
מה, אין מצב שאני טובה והוא טוב גם?...שיש לי יש חולשות וגם לשאר בני האדם?...הנטייה שלך "להגדיל" אנשים ולחפש אהבת אמת מופלאה, גורמת לך להתבייש לבקש עזרה מחברות ובכלל – להתמקד ב"חברה אחת טובה" בכל תקופה בחיים שלך.וככה כשאת שוקעת במרה שחורה, רק אדם אחד יכול להציל אותך מעצמך.זה נורא עצוב. ואם החברה שלך עסוקה הערב?תלמדי לבקש עזרה ולהתפשר קצת בהקשר של למי מהן ללכת הערב.אם יש לך כמה חברות קרובות, אל תידבקי רק לאחת מהן. תשתמשי בכולן.

הבידול:אם יש קבוצה – את בחוץ.בכל סוג של קהילה – את שונה.הדימוי שאני הכי התחברתי אליו היה: "זר בארץ זרה".תחושת הזרות מלווה את ה-4 מהילדות. גם אם הוא יליד הארץ J
תחשבי על זה לרגע: את בארץ זרה, את לא מבינה את השפה, את צריכה לתרגם את הכסף, לשרוד, זה לא ממש נוח, הדברים נראים לא-מוכרים. חסרה לך תחושת-בית. תחושה שיש לך מקום. ככה ה-4 חיה ומתנהלת. ככה היא חשה.וזה יכול לעלות גם בארוחה עם חברים קרובים. הבידול הזה לובש צורות שונות ומשונות. כל פעם צורה אחרת.הרי זה 4 – טיפוס יצירתי במיוחד! גם ביצירת הכאבים שלו!..חח..
זה יכול להופיע כבחירה של בני-זוג בלתי אפשריים: נשואים, גרים במדינה אחרת, שלא מעוניינים במה שאת מעוניינת, שפשוט לא מעוניינים בך..בתחושה כללית כזו, שאליי פונים ברחוב רק ערסים ובחורים לא-שווים.
4 שנמצאות בקשר יציב, עם אדם טוב, תחפשנה מתחת לאדמה מה לא טוב בבן הזוג שלהן ובקשר. הן יחוו המון התלבטויות האם להמשיך ויפקפקו באהבה אליהן. אם הן בטוחות באהבה שלו, אז הן יתלבטו לגבי "כשירותו של הבחור" לתפקיד בן הזוג שלהן.
ה-4 יוצר סיטואציות שבהן הוא יסבול ועושה את זה בדרך יצירתית במיוחד.לאנשים מבחוץ זה נראה המון רעש על לא דבר.לך, זה פוגע באיזון הריגשי וביכולת לתפקד בצורה רגילה ביום-יום.









סיון סניור, טיפולי גוף נפש - אור ואהבה.מומחית ומוטיבטורית לקידום של עסקים ואנשים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב