דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עיצוב אקולוגי בבתינו 

מאת    [ 14/03/2012 ]

מילים במאמר: 597   [ נצפה 2095 פעמים ]

למה הכוונה בביטוי עיצוב אקולוגי? עיצוב אקולוגי הוא למעשה מושג בהתהוות, אשר מוסיף משמעויות ומתפתח במהלך השנים האחרונות, כאשר בהתמדה גוברת המודעות לחשיבותו ככלי אותו יכול כל אחד ואחד ליישם בחייו הוא. על מנת לעסוק בעיצוב אקולוגי איננו צריכים לנסוע ליערות הגשם ואף לא להקים עמותות, עיצוב אקולוגי אף אין משמעותו שאנו צריכים לוותר על סביבה מעוצבת, יפה ונוחה, ואפילו אין משמעותו של עיצוב אקולוגי שעלינו להשקיע את מיטב כספנו בבניית מערכות מיחזור מתוחכמות או לעבור לחשמל סולארי! ברור שכל אלו פעולות אקולוגיות חשובות שעשויות להאריך את חיי האנושות... אך אנו נתמקד הפעם בפעולות פשוטות הקשורות בעיצוב הפנים של בתינו-ריהוטם תוך כדי שימוש במספר כללים הקשורים לעיצוב אקולוגי. הטרנד של עיצוב אקולוגי קשור לטרנדים אופנתיים נוספים, והראשון שבהם-ריהוט הבית ברהיטים עתיקים. רהיטים עתיקים, מעצם הגדרתם, נעשו מזמן-ועל כן כאשר נכניס רהיטים עתיקים לבתינו, נחסוך בחומר גלם יקר-העץ המלא. כך גם יהיו לנו רהיטים מעץ מלא ואף רהיטים מיוחדים ויחידים, שאין לאף אחד אחר ויהוו ביטוי לאישיותנו. רהיטים עתיקים ניתן למצוא בכל מקום, וקודם כל נבדוק את סביבתנו הקרובה-יתכן שיש לנו בבתינו רהיטים מעץ מלא, או רהיטים עתיקים, אשר אנו סבורים שהגיע זמנם ללכת? אך יש לזכור שרהיטים מעץ מלא הם קלים מאוד לשיפוץ-תיקונים קלים, שיוף וצביעה בלכה או צבע-ויש לנו רהיט מעץ מלא שחידש את נעוריו [הלוואי עלינו...] רהיטים מעץ מלא אלו יכולים לשנות את מיקומם בבית-שידת טואלט יכולה להפוך לשידת אמבטיה מעוצבת, שולחן כתיבה עתיק יכול לעבור לחדרי הילדים או להפוך לשידת טואלט בחדר שינה, כסא עתיק יהווה קולב בגדים מקסים בחדר השינה וכן הלאה-עיצוב אקולוגי ויצירתי! וכמובן-גלריות רבות מחזיקות באוספים של רהיטים עתיקים מכל מקום בעולם ואפשר לבחור בין סגנונות רבים של רהיטים עתיקים מעץ מלא, ויש לציין שרהיטים עתיקים רבים מגיעים מאסיה וסגנונם קליל ובהיר ומשתלב מצוין בבתינו המודרניים. אם כן - רכישה של רהיטים עתיקים, או שיפוץ של רהיטים עתיקים מהווה שלב ראשון ביישום של עיצוב אקולוגי.

העיסוק ברהיטים עתיקים, מתקשר גם למושג ההולך ותופס תאוצה ממש בימים אלו-צרכנות מתונה. הכוונה במושג זה היא לאו דווקא שעלינו להסתפק במועט, אלא שאנו צריכים לרכוש בתבונה ובהקשר של עיצוב אקולוגי-מוטב שנקנה רהיטים לטווח ארוך ולא כאלו שאינם מספיק יפים וחזקים וילכו לפח לאחר זמן מועט. רהיטים עתיקים ורהיטים מעץ מלא הם רהיטים ששרדו וישרדו זמן רב [אולי יותר מאיתנו...] לטווח ארוך-נרכוש פחות ונשמור על חומרי הגלם שלנו!

עוד טרנד עכשווי ומרתק בעיצוב אקולוגי הוא עיצובם של רהיטים חדשים מחומרי גלם עתיקים. דוגמה יפה לכך הם שולחנות אבירים המגיעים מהודו ועשויים מעצי טיק ששימשו בעברם כקורות בנייה. אין ספור שבחים ניתן לחלק לרהיטים מעץ טיק וכולם מוצדקים! רהיטים מעץ טיק הם חזקים, שורדים לנצח וכמו כן לעץ הטיק מרקם נפלא ומיוחד. שולחנות אבירים מעץ טיק ממוחזר הם מרשימים ומיוחדים ואף ניתן כמובן לקחתם לגינה או מרפסת - רהיטים מעץ טיק מתאימים מאוד כריהוט חוץ. עוד חומר ממוחזר וייחודי הוא ה-shipwood  עצים שנלקחו מסירות דיג ואניות גדולות. ה-shipwood  מגיע מסין שם עדיין יש תהליך שבו מוחלפות סירות ואניות מעץ בכאלו מברזל-תהליך שברוב העולם הסתיים ומוצה זה מכבר, ואילו בסין הוא בעיצומו-סירות מנהרות סין הגדולים, אוניות מים סין-מוצאות לגימלאות והעצים שלהן מעובדים לרהיטים לכל חדרי הבית. מספר דברים מייחדים רהיטים אלו-מצד אחד מובלט חומר הגלם-מספר סוגים של עצים כ-טיק, אשוח, וסוגי אורן נדירים אשר המים והים שטפו,חיזקו והותירו בהן סימנים שונים כטקסטורה מחורצת, ואף סימנים של חיבורים לברזל-חומר גלם שהוא מאוד בהיר ושטוף, פראי וראשוני במירקמו. מצד שני מעוצבים רהיטים אלו בקווים מאופקים ונקיים ובסגנון הנע בין המודרני לכפרי.

קולקציות אלו מהוות חיבור בין חומר גלם נדיר ומרתק, נגרות בעבודת יד שאיננה משתמשת במסמרים וברגים, ועיצוב מינימליסטי המשתלב היטב בכל סגנון עיצוב וממצה את רעיון העיצוב האקולוגי במיטבו.

אם כן, כאשר מדובר בעיצוב סביבתנו, עיקרי העיצוב האקולוגי הם קלים ונעימים ואף יתרמו יופי וייחוד לבתינו וחיינו בכלל.

 



מרקופולו | marcopolo
הצטרפו אלינו לפייסבוק - https://www.facebook.com/marcopolo.design




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב