דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אימון אישי לתעסוקה:פרויקט א.מ.א עוקף את ויסקונסין 

מאת    [ 21/12/2007 ]

מילים במאמר: 581   [ נצפה 5739 פעמים ]

הצלחה עם קבלות

סיגי קדוש, עיתונאית מקומית בדימונה

המחזור הראשון של "פרויקט אמא" בדימונה שאומץ בחום על ידי ראש העיר הסתיים אתמול בתרועת הצלחה; 90% ממשתתפות התוכנית חזרו לעבודה תוך 4 חודשים, חלקן גם לומדות וגם עובדות.

7 פיילוטים של "פרויקט אמא", תוכנית ראשונית בישראל של אימון תעסוקתי לנשים, שמתחייבת להחזיר כ- 90% ממשתתפותיה למעגל העבודה והלימודים תוך ארבעה חודשים בוצעו ברחבי הארץ בששת החודשים האחרונים; באשדוד, רמלה, בת- ים ודימונה הושגו 90% הצלחה בהחזרת נשים למעגל העבודה.

ב "פרויקט אמא" בדימונה השתתפו 15 נשים שלא עבדו מחוץ לבית בין 6-20 שנים. אליהן הצטרפו 15 נשים עובדות ששימשו להן מאמנות אישיות, בתהליך החזרה לשוק העבודה. שתי הקבוצות השתתפו בתוכנית ייחודית של אימון תעסוקתי, על פי מודל א.מ.א שפותח על ידי שירית בן- ישראל מנכ"לית חברת STS .
את הפרויקט יזמה עו"ד רות דיין מדר, יו"ר עמותת נועה לקידום ויישום יום חינוך ארוך. הפרויקט בדימונה, יזמה של ראש העיר בשיתוף נלהב של אגף הרווחה בראשות אדו מאקינטה התקיים במרכז אישה, בליווי אילנה אזולאי מנהלת המרכז ורכזת הפרויקט אדרת טרכטינגוט.

4 חודשים של "מחנה אימונים", שכללו העצמה, אימון אישי, אימון תעסוקתי קבוצתי והתמקדות במטרת העל של התוכנית, הובילו להצלחה של 90% מהמשתתפות.
כל הנשים מצאו את העבודה בכוחות עצמן. המאמנות ליוו, תמכו רגשית וטכנית, הציבו יעדים ומשימות. מובילת התוכנית, המנחה הניעה, אתגרה והזכירה לכל הנוכחות ללא הרף, שהמהות היא הרבה מעבר לאימהות. נושא המימוש העצמי, התשוקות המקצועיות, החלומות ומימוש הפוטנציאל האישי היו בראש סולם העדיפויות.

אדו מאקינטה, מנהל אגף הרווחה בעיר הגיע למפגש הסיום. יותר מכל ביקש לדעת מה מספר המשתתפות שאכן חזרו למעגל העבודה. סבב קצר בין הנשים גילה שכמעט כולן נמצאות בתהליך מבורך של לימודים ועבודה. י. אחת המתאמנות יצאה לעבוד שבועיים לאחר פתיחת התוכנית, אחרי 7 שנים בהם ישבה בבית, כיום היא עובדת כמעסה בבית מלון יוקרתי בים המלח; "בכוחות עצמי מצאתי עבודה, את האנרגיה שאבתי מהתוכנית, הבנתי שאני רוצה יותר מלשבת בבית... השאיפה האמיתי שלי היא להיות מנחה ולהעצים נשים כמו שירית". עוד מתאמנת שיצאה ללמוד היא ש. שמספרת לנוכחים, שעשר שנים ישבה בבית, כיום משלימה בגרויות וכבר שואפת להמשיך ללמודים אקדמאיים בתחום הפסיכולוגיה. אותה כבר אי אפשר לעצור.

כל המשתתפות, בין שהן אימהות לשישה וחמישה ילדים ובין שנשארו בבית משך 13 שנים ויותר קיבלו כוחות, כלים וליווי של מאמנות אישית שהובילו להצלחה הבלתי מעורערת.

אילנה אזולאי, מנהלת היחידה לעבודה קהילתית מספרת שהייתה סקפטית לגבי התהליך כולו, מאחר וארבעה חודשים נראו לה זמן קצר מידי לביצוע תהליך עמוק כל כך: "שירית עם הקסם והייחודיות שלה, גרמה לתהליך מרתק. המאמנות עברו תהליך עם המתאמנות, כולן עשו כברת דרך משמעותית, קיבלו כלים לחיים".

אדרת טרכטינגוט, רכזת התוכנית ציינה לחיוב את המראה שהציבה המנחה מול העיניים של הבנות, ובכך אפשרה ולעיתים אילצה אותן לראות את הפער בין המקום בו הן נמצאות לבין המקום אליו הן שואפות ויכולות להגיע.

על "פרויקט אמא" אומרת בן- ישראל: "מדובר בפרויקט נדיר שמשלב בין תוצאה וחוויה, בין אג'נדה כלכלית לבין אג'נדה חברתית של קירוב בין קהיליות העיר. בצד הקניית מיומנויות ואימון נוצרות מערכות יחסים נדירות בין שתי אוכלוסיות הנמצאות בעיר, ואין להן קשר בחיי היומיום; נשים חזקות מחד, פעילות בקהילה, עובדות ומנהלות ונשים- אימהות, נהדרות ומיוחדות שנשאבו לבית ולאימהות והן די מנותקות מהקהילה ומהחיים בעיר. מטרת התוכנית בשורה תחתונה- להחזיר 90% מהנשים המשתתפות שאינן עובדות למעגל העבודה ובכך היא עומדת בגדול".

"בדימונה יש כוחות גדולים מחד וצרכים גדולים מנגד, "פרויקט אמא" מחבר בין שניהם ואני מקווה שנוכל לקיים עוד הרבה תוכניות של "פרויקט אמא" כאן בדימונה, וגם לטפח קדר של מאמנות תעסוקה מקומי בשיטת א.מ.א, שיוביל לצמצום משמעותי של כמות הנשים שיושבות בבתים ואינן מועסקות במעגל העבודה" אלו היו מילות הסיום של מובילת הפרויקט ואנחנו הצטרפנו לדבריה.



שירית בן- ישראל
מנכ"לית חברת STEPS TO SUCCESS בע"מ


תוכלו לתקשר איתי בפורטל תפוז בפורומים:
'נשים בעסקים ובקריירה'
'הדרכה'

ליצירת קשר באימייל: sts4u@bezeqint.net



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב