דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למי קראת טווינא?! 

מאת    [ 13/03/2012 ]

מילים במאמר: 376   [ נצפה 1991 פעמים ]

למי קראת טווי-נא?!

TUI- תפיסה                                                                                                                      Na- משיכה

הפיזיותרפיה הסינית, למעשה מדובר בשיטת עיסוי לרקמות הרכות  גידים, שרירים, רצועות ורקמות חיבור. שמטרתה להניע דם ואנרגיית צ'י בגוף ובכך להפיג כאב ולהרגיע את הנפש.

עמוק יותר – גוף ונפש 

הטווי-נא כוללת טיפול פיזי עמוק והשפעה על עצמות, אחרי הכל מדובר בפיזיותרפיה הסינית, דרך מניפולציות וטיפול במפרקים, החזרת עצמות למקומן ,תוך שמירה והגדלה של טווח התנועה. לריקוד והריצוד המוזר סביב מיטת המטופל נוסף פן אינטימי, מדיטטיבי ומרגיע המערב את הנפש של המטופל. שילוב הטכניקות של עיסויי הרקמות ומניפולציות על מפרקים תוך עבודה על אותן נקודות הדיקור הוא הפותח צוהר לגוף ולנפש מחבר ומאחה אותם יחד.

טווי-נא ומרידיאנים

הטווי-נא, כשלוחה עצמאית של הרפואה הסינית, עובדת לפי ערוצי אנרגיה שעוברים בגופנו, על אותם ערוצי זרימה ישנן נקודות מפתח בעלות השפעה מקומית ומערכתית על הגוף, אלו הן נקודות הדיקור המוכרות. גירויי נקודות הדיקור על גבי הערוצים יאזן את כלל המערכת ויצור טיפול נקודתי בעל מיקוד פיזי ואנרגטי כאחד.

טווי-נא? מאיפה?

העיסוי החל מתפתח כבר לפני כ-5000 שנה. ארכיאולוגים גילו שבני האדם החלו משתמשים בעיסוי כדרך חיים כאשר ניסו להיאבק באיתני הטבע האדירם ולהימנע ממחלות.

בסין העתיקה לפנה"ס, אנשים האמינו בשמניזם - עבודת אלילים, ניסים, גילויי עתידות. המרפאים שהפכו מצליחים בתחום הרפואה השתמשו באמנות העיסוי ונקראו דוקטורים מכשפים. הם אלו שנתנו שם לתחום לראשונה וכינו אותו AN WU, עם השנים השם הפך ל-AN MO.

ממזרח למערב- רופאים מעסים

עם השנים דוקטורים מעסים, מטפלים בעיסויי שהיו טובים ב-AN MO והתמחו בתחום, הבינו כבר אז את חשיבות המגע והמניפולציות השונות על הגוף המשפיעות הן בחיצון, בתפקוד האיברים ועד לטיפול בנפש. במאה ה- 8 לספירה סין התפתחה מאוד והחלה מתקשרת עם ארצות שכנות ורחוקות, דבר שהביא לנדידה של הידע שהגיע  לקוריאה, יפן ולעולם המערבי.

טיפול בילדים וחולי נפש

יחד עם התודע והפיתוח בתחום, בתחילת המאה ה-17, התחיל שימוש נרחב של AN MO  בחולי נפש וילדים. פריצת דרך זו היא שהביא להכרה ומודעות לעיסוי באקדמיה ורק במאה שלנו, 1956, יצאה לדרך כיתת הלימוד הראשונה בנושא.

שמנמו AN MO מה הקשר טווי-נא

במאה האחרונה, בעקבות איגוד המעסים הסיני, פותחה השיטה ושונה שמה ל-TUI NA, תפיסה ומשיכה. לישראל הגיע השיטה ב-1996 וקיום תופסת מושג רחב בתודעה הציבורית כטיפול בפני עצמו וכטיפול משלים לרפואה הסינית בפרט. בסין בשביל לטפל בטווי-נא יש ללמוד רפואה מערבית לאחר מכן להתמחות ברפואה סינית ורק אז להתמחות בטווי-נא וגם זה לבד לוקח 3 שנים.

 

מה זה עושה בצלחת שלי?    סדנה של 6 שיחות מרתקות על מה שאתם אוכלים.    לדעת איך להפיק מהם את המיטב לחיים נעימים ומספקים יותר! התפריט שלנו הוא תוצר של ארבע מהפכות,    שהפכו את הצלחת על פיה. עד שהיום לא נותר כמעט זכר לתזונה שליוותה את התפתחות הגוף האנושי. 9.11.10 ימי ג' 19:00-20:30 מבנה הסדנה: 5 מפגשים, שעה וחצי כל אחד.     קורס מבוא בשיטת הג?'או??וה?ר    חמישה מפגשים שהופכים את הפילוסופיה העתיקה, לתורה מעשית וזמינה.   כל משתתף יצא מהסדנא עם הכלים לבחון את עצמו, את בריאותו ואת אורח חייו בהתאם לתורות הרפואיות העתיקות שרווחו לאורך אלפי שנים באזורנו. נלמד משירים, מתכונים, תיאורי מקרה רפואיים וסיפורים עתיקים על טבעו של הגוף, טבע הסביבה וטבעם של המזונותמנקודות מבט עתיקות ומזוויות חדשות.  14.12.10ימי ג' 18:30 -21:00   מבנה הסדנא: 5 מפגשים,  שעתיים וחצי כל אחד.   בהנחיית אורי מאיר צ'יזק, יועץ תזונתי העוסק בחקר ההיסטוריה של התזונה והרפואה התזונתית.   מספר המקומות בסדנאות מוגבליש להרשם מראש ולאשר השתתפות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב