דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


IP-Centrex, עולם שירותי הטלפוניה במיקור חוץ 

מאת    [ 13/03/2012 ]

מילים במאמר: 889   [ נצפה 2036 פעמים ]

הגדרה בסיסית: IP-Centrex הוא שירות טלפוניה לעסק במיקור חוץ (Outsourcing), שמצוי שלא בתוך העסק. שירותים אלו ניתנים כיום בישראל ע"י בזק, 012-סמייל ונטוויז'ן-013-ברק. בקרוב יינתנו שירותים אלו ע"י הוט, סלקום ופרטנר. שחקנים נוספים נמצאים בדרכם לשוק זה ונציג אותם כאן, כשהשירות המוצע אצלם יהיה רלוונטי.

שירות IP-Centrex הוא השירות הבסיסי של טלפוניה מנוהלת מרחוק. מדובר בהתפתחות של שירותי ה- Centrex של ספקי התקשורת, שהיו בעבר ללא IP. כיום, מדובר בשירות מבוסס תוכנה עם מתגים קטנים עד בינוניים, שנותנים שירותי טלפוניה לעסקים (בניגוד ל- Hosted PBX, שנותנים שירותי IP כוללים לעסקים). רוב ספקי ה- IP-Centrex עדיין מחברים את הלקוחות ב- TDM (בחיבורי PRI) ומעטים נותנים חיבורים על אתרנט וחיבורים של All-IP.

יתרונות  

אין עלויות של ציוד לעסק.

המחיר החודשי מאוד נוח וזול.

שיחות פנים ארגוניות, בכל אתר, סניף או ושלוחה, הן ללא עלות ותלות במרחק ובמיקום.

הלקוח יכול להחליף חבילות חיבור בכל עת, לפי צרכיו.

יכולת גידול (או קיטון) ללא כל מגבלות.

עלויות שדרוגים ועדכונים על הספק של השירות.

הגירה מהירה וחלקה מהעולם הישן לעולם ה- IP.

מגבלות

מגוון היכולות של הטלפוניה יחסית מוגבל. היקף התכונות קטן יותר מול מרכזיית IP שמותקנת בתוך העסק.

הקמת מערכת תקשורת VPN בינלאומית לעסק ומשולבת סלולר היא לא קלה.

אי יכולת להחליף במהירות ספק תקשורת.

תלות בספק שירות אחד.

שילוב לא תמיד מוצלח של אפליקציות IP נוספות, אם רוצים להוסיף אותן למערכת.

לא כל הספקים נותנים SLA (הסכם רמת שירות) ברור עם QoS (איכות שירות) מובטחת.

 

למי זה מתאים?

כיום מקובל לחשוב, ששירותי IP-Centrex מתאימים לעסקים ברמת ה- SMB. אולם, גישה זו היא נחלת העבר. שירותי IP-Centrex מתאימים לכל עסק וארגון, בכל סדר גודל. בארגונים גדולים, שרוצים לשמר את המרכזייה הקיימת אצלם בעסק מטעמים שונים, ניתן לספק שירותי IP-Centrex לשלוחות חיצוניות, לסניפים מרוחקים, ולשלב בין מרכזייה פנימית קיימת במטה הארגון ושירותי מיקור חוץ בסניפי הארגון ושלוחותיו בארץ ובעולם. היום, בפארקים עסקיים ותעשייתיים חדשים ובבניינים מרובים משרדים, הגישה המקובלת והמעודכנת היא לספק את שירותי הטלפוניה באמצעות IP-Centrex, תוך זניחת מרכזיות ה- TDM הוותיקות, עם תשתית המאפשרת לספק את מכלול השירותים בנקודת חיבור אחת.

על פי מחקר, שפרסמה Ronin Corp., בעקבות סקר, שערכה בקרב 900 לקוחות במגזר ה- SMB בארה"ב ומערב אירופה, נמצא, ש- 50% מהעסקים החזיקו אצלם מרכזיות טלפוניה בנות 3 שנים ומעלה, ורק 40% מהעסקים התקינו שירות IP כלשהו אצלם (VoIP או שירות IP אחר כמו אינטרנט). מכאן, שהפוטנציאל המרכזי לחדירת IP-Centrex כיום הוא מגזר ה- SMB, משום התיישנות הציוד במגזר זה, היעדר מנהל IT או מנהל רשת, והיעדר שירותי IP (כולל שירותי WiFi ו- FMC), שיכולים למנף את יכולת התחרות של העסק. כמובן, שיש צורך בציוד קצה תקני (כיום יש הסכמה על SIP), כדי שהלקוח העסקי לא יהיה כבול לספק אחד, ויוכל לחבר לרשת התקשורת שלו ללא כל קושי ציוד קצה מיצרנים שונים. ברור, שיש צורך לבחון, לקבל ייעוץ ולנתח את כל החלופות שיש בשוק, ולא ליפול למלכודת של "חתונה קתולית" עם ספק אחד, בשוק המצוי בתחרות, שהולכת וגוברת מידי יום.

 

מה כוללים שירותי ה- IP-Centrex?

למעשה, מדובר במרכזייה חכמה ומתקדמת בטכנולוגיית IP, שמהווה תחליף מלא למרכזייה בעסק, שמקנה יעילות עסקית ברמות שלא היו בעבר. שירות IP-Centrex מבטיח, שהמרכזייה והשירותים הנלווים סביבה יהיו תמיד בקדמת הטכנולוגיה, עם מגוון תכונות המתאים לדרישות המתפתחות של העסק, בעלות חודשית קבועה וידועה מראש.

זמינות השירות תלויה, כמובן, בקווי התקשורת. לכן, בחירת ספק שירות מלווה בצורך לקבל ייעוץ מקצועי לגבי היכולות ורמת השרידות של רשתות התקשורת של הספק, וכן יכולות התמיכה הטכנית והמקצוענות של הספק נותן השירות.

ציוד הקצה בעסק יכול לכלול:

א. טלפונים אנלוגיים רגילים (הטלפונים הפשוטים), שבחיבור החדש הופכים משלוחה רגילה לשלוחה חכמה.

ב. טלפוני IP (בפרוטוקול SIP): מגוון טלפונים שעונים על תקן SIP. היתרונות: יכולת שליטה טובה בממשק משתמש עם מסך הפעלה וחיווי על גבי הטלפון עצמו.

ג. טלפוני תוכנה (Software Phone): על גבי מחשב נייח, נייד או מחשב כף יד ואף מכשירי סלולר מתקדמים, שמתחברים לרשת ומקבלים את מגוון התכונות של טלפון IP רגיל בפרוטוקול SIP.

ד. טלפונים משולבי מצלמת וידיאו: לשיחות ועידה.

ה. מוצרי רשת ייעודיים לפי צרכי העסק: שלוחות, מתאמים סלולאריים, עמדות מוקדן מרכזן, שרתים שונים, מתגים, נתבים, ספקי כוח, חומת-אש ומערכת אבטחה, אל-פסק, מוצרי אלחוט המשלבים טלפוניה כמו WiFi ובעתיד WiMAX, ועוד.

את המרכזייה עצמה הלקוח העסקי לא רואה. היא מצויה במרכזייה של ספק התקשורת, אי שם ברשת של ספק התקשורת. מדובר בציוד תקשורת ממיטב היצרנים המובילים בעולם, ברמת Telco Grade. הלקוח יכול לקבל גישה למרכזייה הזו דרך ממשק Web, לבצע שינויים ברמת השירותים, בהרכב השירותים, לשנות שלוחות או לשנות פרמטרים, שהוא מוצא לנכון לשנות בעצמו מרחוק.

יש הבדלים משמעותיים בין הספקים מבחינת המחירים. לא ניתן להציג בטבלה אחת השוואה של מחירים, שכן יש ספקים הנותנים למשל זיכוי על דקות נכנסות, ספקים שמעודדים שיחות פנים ארגוניות בקידומת של הספק, ספקים שמעודדים העברת שיחות לסלולר וכיו"ב. כל אלו מרכיבי תחשיב כלכלי, שדורשים ניתוח מקצועי מקיף כדי להשוות נכון בין ההצעות השונות. הערכת ה- TCO של המעבר של עסק ל- IP-Centrex, כוללת עלויות התקנה ועלויות נסתרות (כגון שדרוגי רשת, תוספת מרכיבי רשת, התאמות רשת, תוספת מרכיבי אבטחה ושרידות, ועוד). לכן, יש צורך בניתוח מקצועי ומקיף של כל העלויות, הגלויות והנסתרות.

 

תחום ה- IP-Centrex הוא תחום חדש ודי מורכב, הדורש הבנה, ניסיון וידע. לכן מומלץ להיעזר במומחים ולקבל ייעוץ לאורך כל התהליך: מבחירת האסטרטגיה של המעבר ל- IP-Centrex, דרך בחירת ספק השירותים המתאים ביותר לצרכי הארגון וכלה במעקב שוטף אחרי הוצאות התקשורת ורמת השירות של הספק.

מערכת Telecom Experts - עם מעל ל-20 שנות ניסיון מהנדסי Telecom Experts הינם מהמומחים והמובילים בארץ בתחום ייעוץ תקשורת לחברות ואירגונים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב