דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בעיות אורטופדיות בכף הרגל 

מאת    [ 12/03/2012 ]

מילים במאמר: 357   [ נצפה 2497 פעמים ]

החיים קשים כשהרגלים כואבות. ישנן בעיות אורטופדיות שונות שמאפיינות אוכלוסיות שונות. ספורטאים סובלים לרוב מפציעות ובעיות הנובעות ממתיחה מוגברת באזור של רקמת החיבור שתומכת את קשת כף הרגל. בשפה מקצועית יותר מדובר בקרעים חלקיים באזור החיבר בין הפסיה עם עצם העקב שגורמים לכאב חד וקושי לדרוך על העקב. בעיה זו נקראת בשפה לא מקצועית "דורבן" שכן הדריכה מעל העקב מרגישה כמו דריכה על "דורבן". כאמור, בעיה זו נפוצה בקרב ספורטאים במיוחד אצנים ומהווה כעשירית מכלל הפיגעות האורטופדיות בקרב אוכלוסיה זו.

הסיבות לבעיה היא תנועה לא נכונה של כף הרגל בעת תנועה כמו גם הנעלה לא מקצועית מספיק, משקל עודף המטיל עומס על כף הרגל, מנח יתר של פרונציה בכף הרגל. כל אלו מגבירים את הסיכוי למתיחה ולקרעים ברקמות.

הטיפול בתופעה נעשה על ידי אורטופד מומחה המתאים את הטיפול למצב וחומרת הבעיה. במצבים חמורים יש צורך בהתערבות כירורגית אך לרוב מסנים טיפולים שמרנים יותר בטרם מנתחים. הטיפול השמרני יכלול התאמה של נעלים רפואיות או מדרסים למתיכה של כף הרגל, טיפול בזרמים חשמליים לאיחוי הקרעים, טיפול כירופרקטי, תרגלים לחיזוק השרירים סביב הרצועות, סדי לילה ועוד. מצבים חמורים יותר יצריכו נטילת תרופות והזרקת תרופות אנטי דלקתיות.

בעיות נוספות של כף הרגל אופייניות לחולי סוכרת. למחלת הסוכרת סיבוכים רבים. אחד מהסיבוכים הנפוצים הוא כיב מזוהם בכף הרגל. חולי סוכרת מודעים לכך שהטיפול הטוב ביותר הוא לעשות הכול כדי למנוע התפתחות של הכיב בכף הרגל. הנעלה רפואית היא בגדר חובה עבור חולי סוכרת.  לכיב בכף הרגל קשה להחלים שכן הדריכה על כף הרגל והעומס המוטל עליה מונו מהכיב להחלים. אצל חולי סכרת אפילו פציה קטנה בכף הרגל יכולה להיות מסוכנת מאוד. היות שהעצבים בכפות הרגלים נפגעים, חולי סוכרת לא תמיד מרגישים את הפגיעה שנוצרת לכן הנעלה רפואית ששומרת על כף הרגל היא חשובה ביותר עבור הסובלים מהמחלה. במכון אורטופדי מתאמים את הנעלים הואטופדיות או המדרסים לפםי מבנה כף הרגל והמצב הרפואי של החולה.

פלטפוס-פלטפוס היא בעיה אורטופדית שרווחת בכל הגילאים. ילדים הסובלים בעיית פלטפוס, רגל שטוחה עלולים לסבול מכאבי רגלים ולהימנע מפעילות ספורטיבית שכן בשעת פעילות גופנית העומס על כף הרגל גדל והכאב מתגבר. בדרך כלל הפתרון הוא התאמת מדרסים שיתמכו בכף הרגל. מאחר והכף הרגל גדלה כל הזמן, יש צורך בהחלפת מדרסים בתדירות גבוהה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב