דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פטנטים רשומים, פטנטים ישראליים ודגם 

מאת    [ 11/03/2012 ]

מילים במאמר: 395   [ נצפה 1855 פעמים ]

פטנטים ישראליים רשומים רבים נרשמים בישראל בתחומים שונים, לעיתים הממציא רושם פטנט בכדי למכור את המצאתו לחברות ומשקיעים ואין בכוונתו לפנות לייצור עצמי של דגם פיסי הממחיש את ההמצאה. רשות הפטנטים אינה מבקשת ממבקשי בקשות הפטנטים לייצר דגם פיסי ועל כן פעמים רבות הממציא אינו מייצר את הדגם נשוא ההמצאה. אך פעמים רבות דגם נחוץ לממציא בכדי להוכיח היתכנות של ההמצאה, קרי להוכיח למשקיעים הפוטנציאליים שאכן המצאתו ניתנת לביצוע, בנוסף ממציא שיבנה דגם יכול לבקש יותר על המצאתו, כאשר ממציא מציג דגם על פטנט רשום יש לו יתרון על פני ממציאים אחרים שיציגו פטנט רשום בלבד. יתרון זה מתבטא לעיתים בהיקף ההכנסה או ההשקעה שהממציא יקבל על הפטנט.

משקיעים נוטים לשלם ולהשקיע יותר בהמצאה שרשומה כפטנט ויש לה דגם שמדגים את פעולת המוצר העתידי, הדגם אינו חייב להיות סופי ומעוצב, קרי אינו צריך להיות אב טיפוס סופי, פעמים רבות מספיק דגם ראשוני שמוכיח את היתכנות המוצר הסופי.

לעיתים ממציאים אינם מעוניינים להשקיע בעצמם בבניית דגם, חלופה אחרת אפשרית היא הכנת סרטון אנימציה שממחיש את ההמצאה ואת החזון העתידי של הממציא, היתרון של חלופת סרטון אנימציה הוא בעלויות נמוכות יחסית לבניית הדגם, בנוסף בסרטון אנימציה ניתן להראות את המוצר העתידי עם עיצוב מתקדם יותר מאשר בדגם, כמו כן ניתן להראות מבטים רבים של המוצר, חתכים וחלקים פנימיים, וקל להעביר אותו למספר משקיעים בו זמנית לאור יכולת שיכפול הסרטון, בניגוד לדגם שבדרך כלל יבנה דגם אחד.
פטנטים רשומים ופטנטים ישראליים מתאפיינים בחדשנות והתקדמות המצאתית, אלו בדרך כלל ניתן להדגים ולהעצים בתסריט של סרטון האנימציה, תוך מתן דגש על האלמנטים שחשובים לממציא ולצורך עליה עונה ההמצאה.

אומנם לסרטון האנימציה יתרונות רבים, אך משקיעים עדיין רואים יתרון בדגם פיסי מוחשי שמאפשר להם לבחון את ההמצאה עליה נרשם הפטנט באופן יעיל יותר. לכן יש לבדוק כל מקרה לגופו על פי האסטרטגיה ויעדי הממציא, שוק היעד של ההמצאה, הטכנולוגיה ועוד.
פטנט רשום הנו כלי חשוב ליזם אך צריך לבחון אם יש צורך לשלב גם בניית דגם או סרטון אנימציה, למשל במיזמים על פטנטים בתוכנה, ניתן להמחיש את ההמצאה באמצעות המחשה ויזואלית של "דמו" אותה ניתן לתפעל באופן שימחיש את המוצר העתידי אך ללא התוכנה עצמה.

פטנטים יכולים להירשם בתחומים רבים, פטנטים ישראליים רשומים, פעמים רבות ירשמו גם בחו"ל במידה והיזם מעוניין למכור את המצאתו גם מחוץ לישראל, כך למשל יגיש הממציא פטנט אמריקאי, פטנט אירופאי ובמדינות יעד נוספות בהם הוא מעוניין להגן על המצאתו.

אב טיפוס פטנטים והמצאות בע"מ - חברה המתמחה בפיתוח מוצרים, פטנטים, בניית אב טיפוס ודגמים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב