דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דמיון מודרך לילדים 

מאת    [ 11/03/2012 ]

מילים במאמר: 383   [ נצפה 2401 פעמים ]

דמיון מודרך – שיטה מהפכנית לטיפול בבעיות מגוונות

במהלך השנים האחרונות ישנן הוכחות רבות המורות על כך שניתן לסייע לילדים לחזק את המערכת החיסונית שלהם באופן ניכר, בעזרת תרגילי דמיון מודרך המותאמים לכל ילד באופן אישי, בהתאם לגילו למצבו הבריאותי והנפשי. שלא כמותנו - המבוגרים, ילדים עדיין לא פתחו תוויות שונות שכליות הגורמות לנו להסגר בפני שיטה מדהימה זו של דמיון מודרך.  יכולת הדמיון של ילדים, אינה יודעת גבול והם יכולים בקלות רבה לדמיין כמעט כל דבר ומצב ובכך להפוך את הדימוי למציאות. אנו מודעים היום לקשר ההדוק בין גוף רוח ונפש ועל ההשפעה שיכולה להיות להם האחד על השני. קיימות מספיק הוכחות לכך שחולים רבים נרפאו ממחלות שונות בעזרת כוחו של הדמיון.

הורים רבים מעדיפים לבחור בברירה הטבעית כדי לסייע לילדהם ומשתדלים שלא להלעיט אותם באנטיביוטיקה ותרופות כימיות שונות. כל הורה יכול ללמוד את הכללים הבסיסיים של הדימיון ככלי לריפוי ולהשתלב יחד עם הילד בתהליך.

 

דמיון מודרך לילדים – הלכה למעשה.

כשאתה מדריך את ילדך בתרגול דמיון מודרך בעת מחלה, התחל בשיחה קצרה איתו על המערכת החיסונית ופעולותיה, העזר בדימויים מעולמו של ילדך, בהתאם לגילו ולהתפתחותו המנטלית. היה לרגע במאי ומפיק של סצנה בחיי הילד, השתמש באוצר המילים שלו ובדמויות האהובות עליו, כך למשל עם הוא חובב את הפאור ריינג'רס דמה את כדוריות הדם הלבנות אל גיבוריו וצור תסריט המתאים גם למחלה – הסבר לו באמצעות גיבוריו את תפקידן של כדוריות הדם הלבנות וכיצד הן מתפקדות כמו הפאור ריינג'רס הנלחמים באויב הזר שפלש לגוף.

העזרות בדמיון מודרך עם ילדים היא חוויה גם להורה וגם לילד, היא עשירה בדמיון ואפילו השמיים אינם הגבול מבחינת המחוזות אליהם ניתן להפליג. אפשר לתרגל זאת בכל מקום, בבית, בחצר או חלילה בבית החולים במקרה של אשפוז, אפשר שהילד יהיה בעיניים פקוחות ולרקום איתו שיחה או עדיף אפילו לנצל הזדמנות זאת כדי "לשחק" עם הילד, הרי ילדים מאוד אוהבים להתחפש ולשחק במשחקי תפקידים. הילד יכול להתחפש לפאור ריינג'רס ולגייס לכוחותיו את כדוריות הדם הלבנות, כדי להלחם באויב הרשע – "החיידקים". חשוב כמובן להסביר לו שישנם גם חיידקים שהם חיילים טובים ועוזרים לגוף שלנו.

כשמתרגלים דמיון מודרך עם ילדים כדאי להפעיל את כל החושים בתהליך, כדי לתת משנה תוקף לתוצאות, כך למשל עם תתנו לו לשתות מיץ תפוזים הסבירו לו את חשיבות ויטמין סי לחיזוק המערכת החיסונית, שוב מה שחשוב זה להקפיד להתאים את עצמנו לילד ולעולמו, כדי להשיג תוצאות משמעותיות.

 

 

רוצים לקרוא עוד?


כנסו לבלוג NLP ודמיון מודרך שלי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב