דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תפיסת מערכת האודיו בבית חכם 

מאת    [ 11/03/2012 ]

מילים במאמר: 638   [ נצפה 2951 פעמים ]

 רוב הלקוחות מגיעים אלינו עם תפיסה מעורפלת למדי של מערכות האודיו בבית. חלקם שמע על האפשרות של מערכות 5.1 בסלון, חלקם התלהב מהעובדה שאצל החברים הרמקולים היו שקועים בקיר ומקצתם ראו מערכות שליטה מיוחדות לאודיו מפוזרות ברחבי הבית.

  מוזיקה מלווה אותנו כחלק מהקימה בבוקר, במקלחת, במטבח, כמובן שבסלון, בגינה או במרפסת, בחדרי השינה. למעשה- המוזיקה אופפת אותנו ותומכת בנו במצבי הרוח השונים, כבת לויה סימפטית לשינוי תחושה, למסיבה של הילדים, לתחושת הצפיה בסרט טוב ועוד.

   לכן -  הלקוחות שמגיעים אלינו מעוניינים בדרך כלל להבין מה האפשרויות שעומדות בפניהם. מערכת הצרכים שלהם לא תמיד ברורה להם והם מעוניינים שיחלצו מהם את הדרישות, מבנה העלויות חשוב מאוד וכמובן- התחושה שהם לא קונים חתול בשק ומשלמים הרבה מעבר למה שנהוג.

 כמו כל דבר אחר ש I FEEL מנהלת, תהליך בניית תפיסת מערכת האודיו בבית בנוי סביב צרכי הלקוח ותקציבו. הגדרת המערכות מבוססת בדרך כלל סביב 3 תהליכי לוגיקה מובנים:


    • מבנה הבית
    • סוג המוזיקה הנדרש
    • מערכת השליטה הנדרשת

ייתכן מצב בו לקוח יוסיף פרמטרים שונים המיוחדים לו , ויהיו מצבים בהם הלוגיקה שאנו מפעילים אינם מתאימה בהכרח ללקוח. לשמחתנו, ברוב מערכות בית חכם הלקוחות מוצאים את דרך החשיבה שלנו מתאימה לצרכיהם.

אז בואו נתחיל ביחד לנתח את מבנה הבית. ראשית, נתחיל בשאלה הבסיסית- איפה אנחנו רוצים לשמוע מוזיקה ולראות סרטים.

בהנחה שמדובר בבית או דירה, ניתן להתקין את הרמקולים באיזורים האפשריים הבאים:

מטבח, פינת אוכל, מרפסת, סלון, פ. טלויזיה, ח-שינה הורים, שירותי אורחים, מקלחות, ח-שינה ילדים. בכל איזור שסומן על ידינו , נחליט בכמה רמקולים מדובר. למשל, באזור המטבח נחליט על זוג רמקולים, באמבטיה נחליט על רמקול סטריאו מוגן מים וכו', בסלון על מערכת סראונד מסוג 5.1 וכו'.

לאחר קבלת ההחלטה על המיקומים בהם שומעים מוזיקה, נחליט ביחד בכל איזור איזה סוג מוזיקה אנו מעוניינים לשמוע.

בחלק מהאזורים נעדיף לשים מוזיקת רקע או רדיו , בחלק אחר נעדיף מוזיקה המיועדת לעוצמות גבוהות ( ריקודים , סרט וכו')  ועוד. כל סוג מוזיקה כזה מחייב הגדרה כדי להתאים את הציוד והמערכת לצרכים.

לאחר מכן נעבור לבחירת הציוד הנדרש, מול הגדרות התקציב. ברמקולים, כמו כל ציוד קצה, יש אפשרות להגדיר טווח מחירים של זוג רמקולים מעלות של 200 שח ועד עשרות אלפי שח.

גם כאן יש משמעות להחלטות האיכות הנדרשת.

במקומות שבם יש צורך בסוג מוזיקת רקע סטנדרטי, רוב הלקוחות יבחרו ברמקולים איכותיים הצנועים יותר במחיר. במקומות בהם איכות השמע נדרשת ברמה גבוהה או באיזורים כמו גינה בהם יש לפריסת הצליל באזור משמעות גדולה, יבחר הלקוח בציוד איכותי יותר.

השלב האחרון הינו דרך השליטה במערכות הבית החכם. כאן למעשה תבוא לידי ביטוי עיקר החשיבה סביב תפיסת האודיו בבית חכם. רוב הלקוחות נוטים להגיע לסוגיה זו רק לאחר שכלל המערכות מותקנות אצלם בבית והם מתמודדים עם מערכת שלטים שאינה מביישת צורך בידע של מהנדס טילים ממוצע.

לסוגיה זו ולדומותיה יש מספר פתרונות המוצעים שעיקרם ניתן לתמצת דרך 2 מערכות אפשריות:. שלט אודיו מרכזי או מערכת אודיו מרכזית לבית.

לשלט אודיו מרכזי כבר נתנו את הדעת בכתבות הקודמות ( ראה להלן : מי השלט בבית ). ההסבר להלן אם כך מתייחס למערכות מולטירום-מערכות רב איזוריות.

כדי להבין טוב יותר מה פירוש המשפט מערכת רב איזורית, צריך לעבור לרגע לבעייתיות שהיתה קיימת בזמנו במטוסים. מדובר היה במצב בו כל נוסע היה חייב לשמוע בעצמה מסויימת סוג מסויים של מוזיקה או סרט בכל רחבי המטוס. בעיה זו היתה כה מטרידה, שבשלב מסויים, העבירו ללקוחות המחלקה הראשונה קו מוזיקה ישיר עם סרט ישיר למושב שלהם. מאחר וראו כי טוב, העבירו לכל נוסע בכל מושב אפשרות לבחור בין מספר רב של שירים ומוזיקה באמצעות יחידת ניהול מרכזית של מטריצת אודיו.

מטריצה זו מאפשרת בכל איזור בבית כיום לבחור בסוג המוזיקה המועדף עליך בעצמה הנדרשת, מתוך מגוון רב של סוגי מוזיקה ללא צורך להפריע למי מבני הבית האחרים. בכל איזור תוכל לבחור סוג מוזיקה אחר, ולשמוע אותו בצורה פשוטה וידידותית.

מטריצות האודיו הפכו להיות ידידותיות יותר ויותר וכיום כמובן הן תומכות בעברית, בצורה פשוטה עם שליטה מכל מפסק ייעודי בקיר וכמובן –שליטה באמצעות iPhone/iPad/Android.

 

 

 

חברת I FEEL מערכות בית חכם  מייצגת את  החברות המובילות בתחום מערכות בקרת המבנה והבית החכם בארץ. לחברה מעל 1700 לקוחות ברחבי הארץ ובאירופה. החברה מספקת התקנה ושירות למערכות KNX ו PLCBUS חשמל חכם , מתח נמוך ומערכות אודיו.   www.i-feel.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב