דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פולסא דנורא אמת או שקר? 

מאת    [ 21/12/2007 ]

מילים במאמר: 501   [ נצפה 5247 פעמים ]

מאז התקופה שקדמה לרצח המתועב של ראש ממשלת ישראל יצחק רבין ז"ל נחשפה הפולסא דנורא לכלל והחלה לשמש כלי משחק ביזארי בחיים הציבוריים במדינת ישראל.העיתונות והתקשורת עוסקים בכך רבות ומקדישים לעניין זה משאבים ומאמצים רבים כדי להביאו לידיעת הציבור.אך האם אנו יודעים באמת מהי "פולסא דנורא" ומה מקורה. במאמר זה אביא בפניכם את ההסבר הקבלי האמיתי והממצה ככל האפשר בנושא .
על פי האמונה העממית ,פולסא דנורא- צמד מילים בארמית המבטא קללה, החמורה בקללות היהדות, שנועדה לגרום למותו של המקולל תוך שנה מיום הטלתה. פירוש המילים "פולסא דנורא" הינו מקלות אור או שוט האש.
זהו עונש המוזכר בתלמוד (מסכת חגיגה,פירוש רש"י) ,ובזוהר נאמר :" וממקדשי תיראו בהאי יראה שריא פולסא דנורא לאלקאה לון לחיבייה.."(ואתחנן,רסג). ובתרגום חופשי מארמית : שם שורה יראת ה' וזה הוא הסוד שיש לפחוד ממנו,בזו היראה שורה שוט האש להלקות את הרשעים ועל כן יש לירא".האמונה גורסת כי הקללה פועלת באמצעות השבעת מלאכי חבלה(שימוש בקבלה מעשית לפי נוסח המופיע בפסוקים מהזוהר), המצווים ע"י עשרה גברים יראי שמים (מנין), יהודים, מזוקנים ונשואים מעל גיל ארבעים,לפגוע אנושות בפלוני המבקש את רעת העם היהודי . אציין, כי לשיטתם של העוסקים בדבר חל איסור חמור להטיל קללה זו לשם תועלתו האישית של האדם,אלא רק במקרים הנוגעים לגזירה קשה על עם ישראל .
הטקס נערך בשעות לילה מאוחרות לאחר שכל המשתתפים בו נמצאים בתענית גמורה,טבלו במקווה טהרה ,לבשו שחורים והדליקו נרות. טהרה זו מסמלת את ההכנה למוות שכן משתתפי הטקס אמורים להיות מוכנים לקבל את מותם.הכוונה בכך היא שע"פ תורת הסוד אם המקולל לא ייפגע מהקללה ,אזי הקללה תפעל את פעולתה על המקלל כחרב פיפיות הפועלת לשני הכיוונים.
משיחות עמוקות שניהלתי עם ידידי נפשי, גדולי המקובלים האמיתיים הבקיאים בתורת האמת,כולל דבריו של הרב הראשי לישראל, נמסרה תגובתם בלשון אחידה "אין קללה כזו בקבלה או בתורה ומעשים מסוג זה גורמים להכפשת ערכי הדת והמוסר היהודיים". כמו כן,ממחקרים ארוכים שערכתי בנושא ,כולל התעמקות בספרות עתיקה גיליתי בסופו של דבר שפולסא דנורא כטקס של קללת מוות לא היה ולא נברא. יובן למעיין בנאמר כי אינני סותר ואפילו מבטל את מושג הקללה( ר' כוח הדיבור ), כזאת היוצאת מפיו של האדם והמסוגלת לגרום לנזקים קשים ולהרעת מזלו של המקולל. אך לבוא ולומר כי חכמת הקבלה ,העוסקת כל כולה בהכרת הטבע העליון, נוגעת בטקסי כישוף וקללות זהו אבסורד לשמו. על מנת לפזר את הערפל והמיסתורין האופפים את הפולסא דנורא אציין כי לא מדובר בהליך בו האדם מטיל קללה מוות על אדם אחר,אלא מדובר בעונש שמקורו שמימי שניתן בתחומי עולמות עליונים לישויות רוחניות (מיטטרון,גבריאל ועוד..).אך לא כפעולה שאדם בעולם הזה מפעיל על זולתו כאשר הוא חפץ ברעתו. אוסיף ואומר כי הפירוש האמיתי לדברי הזוהר לעיל הוא : שביד הקב"ה בלבד להלקות במקלות של אור את אותם מלאכים רשעים שאינם סרים למרותו.מכאן שאין לאדם את הרשות ובוודאי שלא את היכולת לעשות כן. לפיכך טועים אותם "מקובלים חדשים" הטוענים לאמיתותה של הקללה ובדבריהם זורעים פחד בלב הציבור וגוררים את היהדות והקבלה לתהומות חשוכים ולמבוכה קשה. אף חמור מכך ,במעשיהם הלא כשרים הם מייחסים לקבלה כוחות שליליים ואפלים שאם היו בקיאים בתורת הסוד כדבריהם, בודאי לא היו מעלים על דעתם את דברי הבלע היוצאים מפיהם.



מוגש בברכה
יצחק אהרון,
ראש מרכז "חכמה" 03-9220784


יצחק אהרון,יועץ,חוקר ומרצה על תורת הקבלה.ראש מרכז "חכמה" 03-9220784



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב