דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עולם התקשורת מול עולם האקדמיה 

מאת    [ 10/03/2012 ]

מילים במאמר: 407   [ נצפה 3544 פעמים ]

בחודש האחרון שומעים הרבה על אנשי תקשורת שונים אשר התקבלו ללימודי דוקטורט מבלי שיש להם תעודת זכאות ללימודי תואר ראשון. הדבר מעורר שאלה, כיצד ניתן לקבל אנשים ללימודים מתקדמים מבלי שהוכחו את עצמם בלימודי תואר ראשון כלשהו?

האוניברסיטה אשר קבלה אותם טענה כי הקבלה שלהם מסתמכת על כתבים ופרסום שהוצאו אשר מעידים על יכולותיהם בתחום הכתיבה ואפילו הניתוח והמחקר. אומנם הם עשו זאת במסגרת ספרותית או עיתונאית, אך הם בעלי יכולת אשר מקבילה ליכולת האקדמית הנדרשת על מנת להתקבל ללימודים מתקדמים.

הדבר אולי מעיד על הקשר הצמוד שבין האקדמיה לתקשורת, קשר אשר מתקיים לא רק בארץ. מכללות, אוניברסיטאות וכלל מוסדות הלימוד האקדמיים מזמינים לא פעם אנשי תקשורת לכנסים אקדמיים, מעניקים להם במה ומתפארים במידה ואיש תקשורת כזה או אחר למד אצלם. התקשורת היא גוף משפיע ביותר בכל מדינות המערב והיא משנה ומכתיבה דעת קהל, לפיכך, ציבור אשר נחשב לציבור משכיל אשר מעוניין בשיח וחשיבה על הקורה בעולמו, כציבור הסטודנטים, נמשך ומעריך את דעת התקשורת, כאשר היא מעניקה לו את הידע הנחוץ לו על מנת לחשוב ולהביע את דעתו על מגוון סוגיות.

וכך, כנסים גדולים, הרצאות וסמינרים שלמים יכולים להתקיים תוך שהם מועברים על ידי אנשי תקשורת מתחומים שונים ולהיערך בתוך ובחסות המוסדות האקדמיים, מבלי שאותם אנשי תקשורת אשר הפכו למרצים למדו אי פעם בעצמם כסטודנטים לתואר ראשון באותם מוסדות.

אם כן, אין פלא, אם אנשי התקשורת יכולים להפוך למרצים ולכאלו אשר הקורסים שלהם מושכי קהל, מדוע שלא יתקבלו ללימודים אקדמיים מתקדמים, גם אם לא השלימו את חובותיהם כשאר האדם?

הסוגיה בהחלט מעלה שאלה מעניינת ועקרונית. האם ניתן להיות בעלי כישורים אקדמיים המתאימים ללימודים מתקדמים מבלי שהגשת אי פעם עבודת סמינריון בתואר ראשון? או שכפי שלא ניתן להיות רמטכ"ל מבלי שהיית טוראי, כך לא ניתן להגיש דוקטורט מבלי שסיימת בהצלחה לימודי תואר ראשון?

אנשי תקשורת סביר כי יגידו כי כאשר הם עושים תחקיר על נושא הכתבה, כותבים ספר או עורכים כתבי עת או עיתון הם משתמשים בכישורים אשר נרכשים במהלך לימודי תואר ראשון בהם היכולת לבצע סקירה ספרותית, לכתוב באופן המתאים לקריאה, להתעמק ולהביא בכל פעם דבר מה חדש לעולם האקדמיה, לחקור ולהשוות בין דעות וזרמים ועוד. ואם כך הדבר באמת אין סיבה שלא יהיו מקרים יוצאים מן הכלל אשר יתקבלו ללימודים מתקדמים על סמך עבודות אשר נעשו מחוץ לכותלי האקדמיה.

השאלה שישאלו המתנגדים היא היכן עובר הגבול? האם אדם אשר הפך מנהל ללא תואר ופרסם עבודות תחקיר מעולות על מכרזים וכתב מאמרים על המוצר והמפעל בו עובד יכול גם הוא להתקבל ללימודים מתקדמים על סמך עבודותיו?

על כך יחליטו בקרוב בדרגים הגבוהים. אבל מה דעתכם?

תואר ראשון - אתר לימודים מקיף ומפורט המקנה מידע על מסלולי תואר ראשון במוסדות המובילים בארץ. האתר מאפשר ייעוץ לימודי ברמה גבוהה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב