דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הקופירייטינג עושה היסטוריה - חלק 2 

מאת    [ 09/03/2012 ]

מילים במאמר: 489   [ נצפה 1874 פעמים ]

מאמר זה ממשיך לסקור את עולם הקופירייטינג במבט מפוקח על המגמות המתרחשות בתחום השיווק הטקסטואלי ברחבי העולם. במאמר הקודם הושם דגש על ההיסטוריה של הקופירייטינג. מאמר זה שם דגש על כתיבה שיווקית בימינו ועל המגמות בעתיד הקרוב.

שיווק נישה וחשיבותם של קופירייטרים בעלי התמחויות ספציפיות

בשנת 2006 הושקו 125 מגזינים חדשים על אמנות ותחביבים, 83 על אזורים גיאוגרפיים ספציפיים, 59 על עיצוב הבית ועל שירותים שונים, 57 על ספורט, 41 על סוגים שונים של מכוניות, והשיגעון האחרון – הושקו תוך שישה חודשים שמונה מגזינים חדשים שעוסקים בפוקר. מה כל זה אומר? עם גישה כל כך קלה למידע, הצרכנים מצפים למצוא נתונים ספציפיים מאוד ולא מידע כללי על נושא כלשהו. לדוגמה, הם לא מחפשים מידע על קניית חכות, אלא קבלת מידע ספציפי על חכות מקצועיות לדיג באזורים הגבוהים מ - 1500 מטר מעל פני המים... לקופירייטר בעל היסטוריה והתמחות בדיג יש חיבור קל ומהיר עם הרצונות והצרכים הייחודיים של צרכנים מאוד בררניים כמוהו - חברות השוכרות קופירייטרים יודעות את זה ומחפשות כותבים בעלי היכרות אינטימית עם קהל היעד שלהם.

קופירייטינג: מדע או אומנות?

הקופירייטינג מתפתח יותר ויותר להיות מדע ולא אמנות. המסוגלות לבצע התאמות ברמת הכתיבה ובתכניה לקהלי יעד ספציפיים ו'מפונקים' מאפשרת לאנשי השיווק להאיץ את עקומת הלמידה שלהם, להתאים תכנים לקהל ומיד לאחר ביצוע וריאציית כתיבה אחת קטנה, לראות תוצאות בהתאם. הצרכנים עוברים שינוי מהיר אף יותר. הגלישה באינטרנט הכשירה את הצרכנים להתעלם ממילים חסרות משמעות או ריקות מתוכן, עובדה שהופכת את הרלוונטיות למרכיב חשוב יותר מאשר תפיסת תשומת הלב של הצרכנים. הרי מומחי קופירייטינג טוענים שפרסום אינו יוצר יתרון למוצר, אלא רק מעביר אותו לקורא. עבור המשווק - לגלות מהו היתרון שהקורא הכי מתחבר אליו – זו האמנות. ליישם את כל זאת הלכה למעשה ולראות כיצד המילים הופכות לדולרים – זה המדע.


זה המקום אליו הקופירייטינג לקח אותנו עד היום. בואו נבחן לאן פניה של הכתיבה השיווקית בעשר השנים הבאות.

חמש מגמות בקופירייטינג בעידן החדש:

1. כתיבה שיווקית פחות רשמית הנעשית בטון דיבורי יותר. המעבר המהיר מן הפרסום המסורתי לתקשורת "אלטרנטיבית" פירושו כתיבה פחות פורמלית. כיום נדרש חיבור עם הקוראים. ככל שהולך וגדל מספר הצרכנים הצעירים יותר, כך גדל הביקוש לנימה עניינית יותר בכתיבה שיווקית. קופירייטרים למדו כבר מזמן לא לכתוב באופן רשמי מדי, אך הקו המנחה הזה קיבל משמעות חדשה לגמרי כאשר הם מוצאים את עצמם מפרסמים פוסטים בבלוגים או עורכים טקסט קצר כפתיח לקטעי וידאו באתרי אינטרנט. על פי מחקר שנעשה על ידי חברת 'Forester Research', שיווק אינטראקטיבי כגון דואר אלקטרוני, אופטימיזציה של מנועי חיפוש, מודעות וידאו באינטרנט ושיווק חברתי – יגיע ל – 61 ביליון דולר (!) עד שנת 2012. נכון לעכשיו, ההוצאות על תקשורת אינטראקטיבית מוערכות ב-8% מתקציבי המשווקים; בתוך חמש שנים, המספר צפוי לצמוח ל 18%. המגמה של כתיבה פחות פורמלית רק הולכת להתעצם בעשור הבא.

אם מצאתם שהמאמר הזה מעניין ואתם רוצים לקרוא את חלקו הראשון לחצו כאן

"כותב טוב", הוא סטודיו קופירייטינג ותיק כל כך שטקסטים שלו נמצאו במערות בית גוברין מהתקופה שקדמה להמצאת הטקסט. חוץ מספרי ביוגרפיה ומקצוע, צוות "כותב טוב" מייצר טקסטים למגזר העסקי, הפרטי, בני מיעוטים ובני תערובת. האמת שזה לא משנה, כולנו בני אדם וכולנו (לפחות חלקנו) קוראים וכותבים טוב. "כותב טוב" -  קופיריטינג, עריכת תוכן וסופרי צללים.
www.kotevtov.com


 



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב