דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


להכין את עצמך ללימודי תואר ראשון בפסיכולוגיה 

מאת    [ 08/03/2012 ]

מילים במאמר: 359   [ נצפה 2074 פעמים ]

להכין את עצמך ללימודי תואר ראשון בפסיכולוגיה
ישנם תארים אקדמיים אשר דורשים איזו שהיא התכוננות נפשית מהסטודנטים טרם מתחילים ללמוד אותם. אלו תארים ראשונים אשר לרוב נוגעים ישירות לפרט ועוסקים בחייו של האדם וחייה של הקבוצה. דוגמא לכך הם לימודי תואר ראשון בסיעוד, לימודי תואר ראשון בעבודה סוציאלית, לימודי רפואה ולימודי תואר ראשון בפסיכולוגיה.

תואר ראשון בפסיכולוגיה נפתח לרוב בשיעור מבוא לפסיכולוגיה אותו פותח המרצה במשפט הבא: "בשנים הקרובות תלמדו אודות מגוון רחב של הפרעות ומחלות. לכולנו יש סימפטומים של חלק מההפרעות שכן מדובר ברצף. טבע האדם יוביל אתכם לזהות בעצמכם או בקרוביכם חלק מההפרעות הללו. אל תעשו זאת." בגרסה כזו או אחרת של משפט זה מבקש המרצה להכין את הסטודנטים החדשים לצפוי להם ולבקש מהם כבר בהתחלה להיות ערים למה שתוכן הלימוד יכול לעורר בהם.

על הסטודנטים להכין את עצמם לחשיפה לתכנים שאינם תמיד פשוטים ולא פעם נוגעים ישירות בחייהם הפרטיים. מגוון החומר אודות נפש האדם, זו המתפתחת באופן נורמטיבי וזו אשר מפתחת הפרעות ומחלות הוא עצום, וטרם הלימודים מרבית הבריות מכירים רק חלק קטן מהן.

החשיפה העצומה לסימפטומים, התנהגויות ודפוסי מחשבה יכולים להוביל כל אדם לחשיבה עצמית אודות נפשו ואודות נפשם של הקרובים לו ולהתחיל לסווג אותן לפי מה שלמד. הסכנה היא שהסטודנט אינו עושה זאת באופן מקצועי ומתוך מקום אובייקטיבי. הוא עושה זאת כי זה הטבע שלו ובמידה כזו או אחרת זה גם מסייע לו לחשוב אודות החומר שלמד ולהרהר בו.

ההכנה העצמית לקראת לימודי תואר ראשון בפסיכולוגיה צריכה להתחיל עוד קודם לשיעור הראשון, בזמן ההרשמה ללימודים. מומלץ לכל מועמד לקרוא על הקורסים אשר מציעות המכללות והאוניברסיטאות במסגרת תוכניות הלימוד שלהן ולבחון את רמת העניין שלו, החוסן הנפשי להתמודד עם ידע זה וכן לבחון את יכולתו האקדמית לעמוד בעומס שמציב תואר ראשון בפסיכולוגיה.

האתגר הוא לא לטבוע בכל המידע, לזכור אותו, להבין אותו, ובעיקר לעמוד על ההבדלים הדקים שבין אישיות נורמטיבית בעלת דפוסים שונים בעלי קיצוניות לבין אישיות אבנורמלית. וזה לא קל. זה לא קל כי צריך לדעת גם איך לשמור על צניעות ולא להתחיל לפזר אבחנות לכל עבר.

עוד לפני הכניסה ללימודים צריך לזכור שלמידת הידע אינה שוות ערך להכשרה כפסיכולוג או מאבחן, לא עבור אחרים ולא עבור עצמך. נכון, במהלך התואר לא פעם ישנה העמקה פנימית והבנה של העצמי אך אין זה זהה לאבחון עצמי.

תואר ראשון - אתר לימודים מקיף ומפורט המקנה מידע על מסלולי תואר ראשון במוסדות המובילים בארץ. האתר מאפשר ייעוץ לימודי ברמה גבוהה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב