דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נושא לא נעים - גירושין ולהיות הורים 

מאת    [ 08/03/2012 ]

מילים במאמר: 400   [ נצפה 2117 פעמים ]

כמות הזוגות המתגרשים כל שנה בישראל הולכת וגדלה, ובתוך הסטטיסטיקות מתחבאות הרבה משפחות עם ילדים אשר נחתכו פתאום באמצע החיים. בשבילנו ההורים זה תהליך קשה מאוד כבני-אדם רגישים שעוברים תהליך של פרידה וניתוק. אבל מה עם הילדים? פעמים רבות מדי הילדים וטובתם לא נלקחים מספיק בחשבון, וגם שאנחנו בטוחים שאנחנו מתחשבים ואוהבים עד הסוף, נותנים ודואגים ומטפלים בצרכיהם של הילדים הרכים שלנו - זה לרוב לא מספיק. מחקרים רבים הוכיחו את הקשר הישיר בין גירושין לבית בעיות נפשיות, וילדים של הורים גרושים נוטים יותר לאלימות, דכאון וחוסר הצלחה מאשר אחרים. למה להעביר את הילדים שלנו את התהליך הזה אשר פוגע בסיכוייהם להתמודד טוב יותר עם הקשיים של החיים?

כמובן שהעובדה כי הילדים נפגעים כשאנחנו מתגרשים איננה מצדיקה בפני עצמה גרירתו של קשר כושל אשר עולה לנו בצער רב ובכאב יומיומי. בסופו של דבר הילדים נפגעים כך או כך, ולעיתים קרובות מאוד השחרור אותו אנו חווים כאשר אנו מתגרשים משפיע טוב מאוד על מצב רוחנו ויכולתנו לתת לילדים יותר תשומת לב ואהבה, ממקום חופשי יותר ומשוחרר. ולכן נשאלת השאלה - כיצד להתגרש בצורה נקייה וטובה כדי לא לפגוע בילדים או בכדי לצמצם את הפגיעה כמה שיותר ולעבור את התהליך באופן חלק ובונה ולא כטלטלה כואבת.

הצעד הראשון אותו עושים כשעומדים בפני גירושין הוא כמובן שכירתו של עורך דין גירושין מקצועי ביותר כדי שידאג לנו לכיס. מה שרבים וטובים לא יודעים הוא שבמקביל לעורך דין אפשר לשכור את שירותיו של פסיכולוג או מטפל או יועץ כל שהוא אשר ילווה אותנו ואת ילדינו במהלך הזמן הקרוב בו אנו עתידים להתמודד עם השדים שלנו ולעבור נקודות קשות. התחום של ייעוץ ותמיכה רגשית הינו תחום מאוד מפותח בעולם המערבי ובישראל בפרט, ואנשים בעלי מודעות גבוהה אשר בוחרים לעבור את הגירושים שלהם תוך שמירה על בריאות נפשם של ילדיהם הרכים יכולים למצוא ביתר קלות איש מקצוע אשר יתמוך ויעזור להם בתהליך.

הבחירה במהלך שכזה יוצרת לא מעט הדהוד במהלך כולו, שכן לא רק הילדים מרוויחים ונהנים מתמיכה, אלא שלרוב ניתן להשתמש בצורך הזה לתמוך ולעזור כנקודת גישור בין שני ההורים אשר מוצאים את עצמם לפתע כאויבים. היופי שנובע מהדבר המשותף לשניהם - האהבה לילדיהם והרצון לתמוך ולעזור להם, יוצר נקודת מפגש ועוגן לשיפור היחסים - שיפור אשר יעזור במהלך הגירושין ואולי יוריד את מפלס הכעס ההדדי. ניהול גירושים אינו דבר קל בכלל, וכאשר בני-הזוג נמצאים במלחמה ועם הרבה טינה ואיבה המצב יכול להתדרדר מאוד וגם להשפיע על הילדים. קחו זאת בחשבון באם אתם זוג עם ילדים ושוקלים להפרד.

גיא ליכט, גרוש טרי וחובב כתיבה, מציג את ידיעותי בתחום הגירושים בו יצא לי להתעמק יותר ויותר במהלך הגירושים שלי. תמיכה, ייעוץ ועזרה לזוגות אשר החליטו להיפרד ורוצים לדעת איך לעשות את זה נכון ובריא ובלי מלחמות מיותרות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב