דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד פועל דוד שמש? 

מאת    [ 08/03/2012 ]

מילים במאמר: 359   [ נצפה 3570 פעמים ]

דוד שמש הוא מתקן סולארי המשמש לחימום מים לשימושים ביתיים ותעשייתיים באמצעות קרני השמש בלבד ללא הצורך בשימוש בחשמל שמיוצר באופן שמזהם את סביבתנו. דוד שמש המותקן בבתים רבים בישראל חוסך כיום לכלכלה בישראל כ4% ממשק האנרגיה בארץ דבר שהוא מאוד חשוב במיוחד בתקופה שבה אנו חיים.  דוד שמש מורכב בדרך כלל על גגות הבתים ונעזר באנרגיית השמש בכדי לחמם את המים הנמצאים בתוכו. בימים חורפיים או בימים בהם אין מספיק שמש ניתן להשתמש בדוד חשמלי או בצינור חשמלי המותקן בתוך דוד השמש ומיועד לשימוש במקרים מסוג זה – מקרים בהם השמש לא הייתה חזקה מספיק בכדי לחמם את המים באופן הדרוש.

כיצד פועל דוד שמש? שאלה טובה. דוד השמש שאנו מכירים מורכב ממספר חלקים: דוד מים בנפח נבחר לפי גודל המשפחה המשתמשת בו, מאוד חשוב לבחור גודל שמותאם למשפחה שאם לא נבחר בגודל הנכון אנו עלולים לבזבז אנרגיה או לחלופין להשאר בלי מים חמים כרצוננו.דוד המים מורכב ממיכל פנימי ומיכל חיצוני ובניהם שכבת בידוד תרמית. חלק נוסף של דוד שמש הוא  קולט שמש העשוי רובו ממתכת ורק דופן אחת ממנו עשויה מזכוכית אשר קולטת את קרני השמש וממירה אותם לאנרגיה לחימום המים. חלקים נוספים של דוד השמש הם חיבורי הצנרת בין הקולט והדוד.

פעולת החימום של דוד השמש מתבצעת כך - אל תשתית המים הנמצאת בבית מחובר צינור העובר דרך קולט השמש ומגיע עד אל דוד השמש באמצעות צינור נוסף המחובר אל הקולט. קולט השמש מונח בצורה משופעת על גג הבית וכך הוא מצליח לקלוט כמות רבה של קרני שמש חזקות (בעיקר בימי הקיץ). קרני השמש פוגעות בקולט והוא הופך אותן לאנרגיית חום. המים העוברים בצינור מתשתית הבית מתחממים בקולט השמש ועוברים אל דוד המים לשמירה על החום שצברו מקולט השמש.

בעת התקנת דוד שמש בבית הפרטי שלכם חשוב מאוד לעשות זאת בעזרת בעלי מקצוע מומחים אחרת דוד השמש לא יפעל כראוי, לא תשיגו את התוצאה הרצויה בחימום המים וכל רעיונו של דוד השמש לא יהיה שווה מאומה בעבורכם, ובעבור השמירה על הסביבה והחיסכון בחשמל. ולכן, גם אם התקנתו של דוד השמש כרוכה בהוצאה כספית קטנה בעבורכם, שווה לכם להשקיע את הסכום הזה וליהנות מחסכון בחימום מים בעזרת חשמל ולתת לשמש לעשות עבורכם את כל העבודה. מה יותר טוב מזה?

Bloo הקמת אתרי אינטרנט - רוצים אתר תדמית, גלריית תמונות או מערכת מתקדמת? ב-Bloo פתרונות כוללים - אתר אינטרנט לעסק, תכנים וקידום




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב