דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תדמית ויחסי ציבור באינטרנט וברשתות החברתיות: הזדמנויות וסיכונים 

מאת    [ 07/03/2012 ]

מילים במאמר: 354   [ נצפה 2906 פעמים ]

עם השתלטות האינטרנט והרשתות החברתיות על חיינו, המונח "יחסי ציבור" פרץ את תחום ה"קשר של דובר/יחצ"ן עם עתונאים" ולמעשה, האינטרנט, בדגש על הרשתות החברתיות, פתח זירה חדשה בה נבנים מותגים, נופלות ממשלות (מישהו אמר מצריים?) והצרכנים משוחחים ביניהם ומחליפים מידע בצורה בלתי מתווכת (או כך לפחות הם מאמינים). ניתן לראות בכך איום על שיווק מותגים ובניית תדמיות: לך תשתלט על הרשת כשכל אחד יכול להגיד מה שהוא רוצה. אולם ניתן גם לראות בכך הזדמנות.

באינטרנט,  גם הקטן אך יצירתי יכול לקבל חשיפה ולהיראות גדול ועוצמתי. באינטרנט ניתן להרחיב את החשיפה שמקבל מהלך יחסי ציבור באמצעים יצירתיים שונים, ולמעשה, יש אפילו יתרון למצב בו ניתן לשגר לרשת מסרים לא מסוננים.  

לכן, כל פעילות יחסי ציבור – כל פעילות שנועדה להשפיע על קהלים, ליצור מודעות ולהניע לפעולה, חייבת להיות מגובה ומשולבת בפעילות ברשת. להלן כמה מהאפשרויות:

-   העלאת עמודי פייסבוק ולינקדאין – הבחירה בערוצים אלה תלוייה בסוג המסר וקהל היעד. לינקדאין מתאים בעיקר ל-B2B  ולתכנים מקצועיים. ככלל, הפייסבוק היא רשת פחות פורמלית ומעונבת, ומתאימה לקהל רחב ומגוון ולפעילויות צרכניות.

-   הופעה בפורומים שונים ופרסום מאמרים ואמירות מקצועיות באתרים הרלבנטיים למסר ולקהל היעד

-   קידום התוכן – קידום באמצעות מודעות ממומנות וקידום אורגני בגוגל, פייסבוק ואתרים מקושרים, על מנת שיעלו במסגרת חיפושים שונים ברשת

-   העלאת סרטונים והפניות אליהם ממיקומים שונים ברשת. מדובר בכלי מאוד נפוץ, אך יש לנקוט בעת השימוש בו משנה זהירות. סרטון שאינו איכותי או מקצועי, עלול לגרום לנזק יותר מתועלת. החלטה על העלאת סרטון צריכה לקחת בחשבון הכנת הסרטון כרוכה בעלויות ושיש לתת את הדעת לזהות המופיעה בו וכמובן אופן הצגת התכנים שבו.

אם החברה שלך משיקה מוצר חדש, קמפיין פרסומי, הוצאת הודעה לעתונות או מסיבת עתונאים, יהיו מלווים גם בפעילות נרחבת ברשת. עליך להגדיר את קהל היעד, לזהות היכן הוא נמצא ברשת ולדאוג להגיע אליו באמצעים שאינם "מדיה קנוייה", באמצעי תוכן, למשל סרטון עם מידע על המוצר, מאמרים ועדויות צרכנים על הערכים המוספים של השימוש בו, הגרלות ומשחקים באתרים הרלבנטיים (במידה ומתאים למאפייני המוצר) וכיוב'.

חשוב לדעת, כי הכלים שהוזכרו לעיל הינם רק חלק מהאפשרויות וכי הם כולם חייבים להוות חלק ממרקם אחד של פעילות תדמיתית משולבת ומתואמת של ארגו הבנוייה מפרסום, שיווק ויחסי ציבור.


עדי באריל
שיווק. תקשורת. פיתוח עסקי
http://about.me/adybaril


 



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב