תדמית ויחסי ציבור באינטרנט וברשתות החברתיות: הזדמנויות וסיכונים
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

תדמית ויחסי ציבור באינטרנט וברשתות החברתיות: הזדמנויות וסיכונים 

מאת    [ 07/03/2012 ]
מילים במאמר: 354   [ נצפה 1803 פעמים ]

 
 

עם השתלטות האינטרנט והרשתות החברתיות על חיינו, המונח "יחסי ציבור" פרץ את תחום ה"קשר של דובר/יחצ"ן עם עתונאים" ולמעשה, האינטרנט, בדגש על הרשתות החברתיות, פתח זירה חדשה בה נבנים מותגים, נופלות ממשלות (מישהו אמר מצריים?) והצרכנים משוחחים ביניהם ומחליפים מידע בצורה בלתי מתווכת (או כך לפחות הם מאמינים). ניתן לראות בכך איום על שיווק מותגים ובניית תדמיות: לך תשתלט על הרשת כשכל אחד יכול להגיד מה שהוא רוצה. אולם ניתן גם לראות בכך הזדמנות.

באינטרנט,  גם הקטן אך יצירתי יכול לקבל חשיפה ולהיראות גדול ועוצמתי. באינטרנט ניתן להרחיב את החשיפה שמקבל מהלך יחסי ציבור באמצעים יצירתיים שונים, ולמעשה, יש אפילו יתרון למצב בו ניתן לשגר לרשת מסרים לא מסוננים.  

לכן, כל פעילות יחסי ציבור – כל פעילות שנועדה להשפיע על קהלים, ליצור מודעות ולהניע לפעולה, חייבת להיות מגובה ומשולבת בפעילות ברשת. להלן כמה מהאפשרויות:

-   העלאת עמודי פייסבוק ולינקדאין – הבחירה בערוצים אלה תלוייה בסוג המסר וקהל היעד. לינקדאין מתאים בעיקר ל-B2B  ולתכנים מקצועיים. ככלל, הפייסבוק היא רשת פחות פורמלית ומעונבת, ומתאימה לקהל רחב ומגוון ולפעילויות צרכניות.

-   הופעה בפורומים שונים ופרסום מאמרים ואמירות מקצועיות באתרים הרלבנטיים למסר ולקהל היעד

-   קידום התוכן – קידום באמצעות מודעות ממומנות וקידום אורגני בגוגל, פייסבוק ואתרים מקושרים, על מנת שיעלו במסגרת חיפושים שונים ברשת

-   העלאת סרטונים והפניות אליהם ממיקומים שונים ברשת. מדובר בכלי מאוד נפוץ, אך יש לנקוט בעת השימוש בו משנה זהירות. סרטון שאינו איכותי או מקצועי, עלול לגרום לנזק יותר מתועלת. החלטה על העלאת סרטון צריכה לקחת בחשבון הכנת הסרטון כרוכה בעלויות ושיש לתת את הדעת לזהות המופיעה בו וכמובן אופן הצגת התכנים שבו.

אם החברה שלך משיקה מוצר חדש, קמפיין פרסומי, הוצאת הודעה לעתונות או מסיבת עתונאים, יהיו מלווים גם בפעילות נרחבת ברשת. עליך להגדיר את קהל היעד, לזהות היכן הוא נמצא ברשת ולדאוג להגיע אליו באמצעים שאינם "מדיה קנוייה", באמצעי תוכן, למשל סרטון עם מידע על המוצר, מאמרים ועדויות צרכנים על הערכים המוספים של השימוש בו, הגרלות ומשחקים באתרים הרלבנטיים (במידה ומתאים למאפייני המוצר) וכיוב'.

חשוב לדעת, כי הכלים שהוזכרו לעיל הינם רק חלק מהאפשרויות וכי הם כולם חייבים להוות חלק ממרקם אחד של פעילות תדמיתית משולבת ומתואמת של ארגו הבנוייה מפרסום, שיווק ויחסי ציבור.


עדי באריל
שיווק. תקשורת. פיתוח עסקי
http://about.me/adybaril


 
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב