דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חלונות גג סקיילייט, שיטות בנייה חוסכת אנרגיה - בניה ירוקה 

מאת    [ 20/12/2007 ]

מילים במאמר: 517   [ נצפה 2201 פעמים ]

הולכת וגוברת המודעות ליישום של עקרונות הבנייה הירוקה בתכנון, בניה ושיפוץ של בתים רבים גם בישראל. בתוך זה, בניית גגות ועליות גג בשיטות בנייה החוסכות אנרגיה - הנקראת בניה ירוקה.

מעבר ליתרונות הבריאותיים המובהקים לדיירים ושימוש בחומרי בניה ממוחזרים, הבנייה הירוקה מעניקה מענה אמיתי וחיסכון משמעותי בעלויות החימום והקירור המהוות הוצאה משמעותית בעלויות האחזקה של הבית. מנקודת המבט של הבנייה הירוקה יש להתייחס ראשית כל לתנאים האקלימיים הטבעיים שבתוכם ממוקם הבית, למשל, האם ממוקם באיזור ההר, איזור החוף, השפלה, העמקים, או באיזור מדברי וכפועל יוצא מכך להתייחס לצרכים התרמיים, חום גבוה או נמוך או אפילו שני הסוגים כפי שמתרחש ברבים מאזורי המדינה.

כאשר מבקשים לתכנן בית חסכוני באנרגיה אזי מתקינים פתרונות אשר ישפיעו ישירות על הצריכה ועל ניצול האנרגיה. חלונות גג איכותיים, המתאימים לגג רעפים או לגג בטון מהווים דוגמה טובה לפתרון.

מפרט טכני של חלון גג איכותי הוא מתקדם ביותר ומתאים להיות חלק מפרוייקט בניה ירוקה מכמה סיבות:

הסיבה הראשונה היא היכולת של שימשת החלון לנצל אור יום ברמה מקסימלית בשל זכוכית עם מקדם LOW E נמוך עד כמה שניתן בשוק של חלונות הגג. ככל שהמקדם הנזכר נמוך יותר כך יכולת המעבר של אנרגית חום היא נמוכה יותר. לכן, פיזור מיטבי של חלונות בגג המבנה נותן חיסכון משמעותי של תאורה חשמלית יקרה, מהווה ניצול פסיבי של אנרגיית שמש יחד עם בידוד מקסימלי של מעבר אנרגיית חום וכתוצאה מכך שמירה על טמפרטורה נמוכה יותר בחלל המבנה או עליית הגג.

תכונה נוספת לחלון גג איכותי רואים במבנה של ציר הפתיחה שלו. למשל, חלון גג המסתובב על ציר אמצעי מנצל טוב יותר את משאב הרוח ויוצר אוורור בתוך החלל. כאשר מציבים חלון בודד בעליית הגג או בתקרה עם ציר גלגול אמצעי, אזי פתיחתו של החלון משחררת מיד אוויר חם הכלוא בחלל ולכן מתאפשרת כניסה מיידית של אוויר רענן מבחוץ. כל זאת הודות למבנה הציר האמצעי היוצר זווית פתיחה וגלגול המכוונת את האוויר החיצוני פנימה לחלל המבנה.

משאב הרוח קיים כל הזמן וניתן לניצול גם בימים החמים יחסית בגלל הגובה הרב שבו נמצאים רוב חלונות הגג. פתרון תרמי נוסף של חלונות גג סקיילייט איכותי מתאים במיוחד לתקופת החורף ובפרט באזורים הקרים או בתקופות הקרות. שימשת חלון גג איכותי בנוייה זכוכית בידודית מיוחדת בעובי 24 מילימטר כאשר 17 מילימטר מתוכם הם מילוי גז אציל (גז ארגון) המבודדהיטב קור, וכך נשמרת הטמפרטורה הפנימית של החלל.

זהו יתרון ברור ומשמעותי וחסכון בעלויות חימום הבית בחורף. חלונות גג מגיעים במבחר מידות ואת מידת פיזורם במרחב יש לקבוע בהתאם לגודל השטח המדובר ולצרכים העיצוביים. ככל שהשטח גדול יותר כן ניתן להציב יותר גג ובכך להגביר משמעותית את האוורור והתאורה הטבעיים. מידת האטימות החיצונית למים ורטיבות של חלונות גג איכותיים היא טובה במיוחד ולמעשה האטימה הרמטית.

האטימה הטובה מושגת בין השאר בשל מערך המרזוב החיצוני הנלווה לחלון איכותי העשוי בדרך כלל מאלומיניום אל חלד. כמו כן הגימור הפנימי של חלונות הגג גם הוא בדגש של בניה ירוקה משום שהחברות הגדולות רוכשות את העצים המשמשים אותן רק מחוות לגידול עצים מורשות ומחויבות לאמנה הסביבתית גם מנקודת המבט של טיפול בעץ נגד מזיקים תוך שימוש בחומרים ידידותיים לסביבה. חלון גג ירוק איכותי מספק פתרונות בהקטנת צריכת האנרגיה, ניצול מקסימלי של תנועת האוויר פנימה, איטום מלא, ניצול יעיל של התאורה הטבעית וכמו כן החלון מהווה פריט אדריכלי/עיצובי יפה.

 

מיכל גלעד


חברת עליית גג


09-7468088 08-9409399




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב