טעויות נפוצות בקידום אתרים
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

טעויות נפוצות בקידום אתרים 

מאת    [ 20/12/2007 ]
מילים במאמר: 889   [ נצפה 2046 פעמים ]

 
 
מספר טעויות נפוצות ואמונות מוטעות על קידום אורגני של אתרי אינטרנט  במנועי חיפוש.1. המטרה הראשונה – גוגל!הרבה מאמינים שכל מה שדרוש כדי להצליח, זה לתפוס מקום טוב בתוצאות החיפוש.נכון שמיקום גבוה במנועי החיפוש הוא אחד המרכיבים בשרשרת ההצלחה, אך חשוב להבין שהוא אינו היחיד וגם אינו הדבר הראשון שיש לדאוג לו. ראשית צריך לדאוג לאתר המייצר פניות ומניע את הגולשים בו לפעולה. יש להשקיע באתר ולהפוך אותו לשיווקי וידידותי למשתמש, כך  שיבצע אחוזי המרה יפים. אחרת  גם אם יגיעו הרבה גולשים לא נצליח להמיר אותם לפונים. לא חבל על המאמץ?2. בניית קישורים מעלה פופולאריותמי שקרא על קידום אתרים הבין שאחד הפקטורים המשפיעים על מנועי חיפוש בדירוג אתר אינטרנט הוא הפופולאריות שלו. פופולאריות היא למעשה כמות ואיכות הקישורים מאתרים אחרים. ככל שזו גבוהה יותר היא משפרת את מיקום האתר בתוצאות החיפוש. (זה לא תמיד עובד ככה, אבל על כך בפעם אחרת). מה שקורה הוא שאנשים נוטים לבקש שירות של "בניית קישורים" (link building) או קניה של קישורים. כך נוצרת פופולאריות מדומה במקום פופולאריות אמיתית, הנוצרת על ידי בניית אתר איכותי היוצר "קישורים טבעיים" (Natural links).קישורים טבעיים לאתר נוצרים כאשר יש בו תוכן איכותי, ייחודי או רלוונטי ביותר לקבוצת אנשים, וגולשים מתחילים לקשר אל האתר בפורומים למיניהם, בבלוגים או בכתבות, וכך עולה הפופולריות שלו בצורה טבעית ונכונה.קצת מזכיר פרסום רגיל מול פרסום ויראלי, שמתפשט בצורה טבעית עושה את העבודה ביעילות ובזול.מנועי חיפוש מבינים כיום שהם נתנו משקל מוגזם לאתרים שקנו קישורים נכנסים רבים ו"איכותיים", והם מורידים בהדרגה את השפעתם. במקביל הם מפתחים כלים טכנולוגיים לאיתור אתרים איכותיים המעוררים עניין אצל גולשים מזדמנים. כל זה כדי לשפר את איכות תוצאות החיפוש ולנטרל את יתרון האתרים הקונים קישורים.בשורה התחתונה : בניה של אתר איכותי בכל תכנים ייחודיים וערך מוסף, מהווה תחליף מצוין לבניה של קישורים.3. אופטימיזצית יתרמי שמנסה לדאוג לעמודים רלוונטיים צריך אומנם להעביר את אתרו אופטימיזציה מסודרת אבל להיזהר לא להגזים על חזרות של מילים, שימוש מוגזם בתגיות המטא ועוד.כמה פעמים כן אפשר לחזור על מילים - איך להשתמש בתגיות המטא - לא תקבלו תשובות מוחלטות מהסיבה הפשוטה שבשורה התחתונה יש לנו מסר ברור...בשורה התחתונה : תהיו אמיתיים.4. בחירה רחבה מידי של מילות החיפושאי אפשר להיות רלוונטי לכל מילות החיפוש (אל תנסו זה לא יעבוד...) ובנוסף, תהליך הכרה ברלוונטיות של אתר לשאילתא מסוימת יכול להיות ארוך ומייגע. לכן חייבים לבחור בקפידה מילות חיפוש ממוקדות .נניח שמדובר בחברה תיווך נדל"ן המתעסקת בהשכרת דירות ומשרדים בשכונות ספציפיות בת"א. השכונות הם : רמת אביב ג', שיכון ל' ורמת החייל. הנטייה הראשונית תהיה לקדם את מילות החיפוש "השכרת דירות", "השכרת משרדים", "השכרת דירות בתל אביב" ו "השכרת משרדים בתל אביב". אכן אלו מילים רלוונטיות,  אך התחרות על מילות החיפוש האלו רבה וקשה.ניתן שלוש דוגמאות של בחירת מילים לקידום:א. "השכרת דירות" ו"השכרת משרדים"התמקדות במילים האלה תכניס אתכם לתחרות ישירה מול אתרים רבים וחזקים מכל תחום הנדל"ן. הסיכוי להיות מדורג במקומות טובים בצרופים אלו קטן מאוד.כדי שהאתר יצליח לתפוס מקום טוב, תידרש השקעה כספית גדולה.בנוסף, גולשים רבים שיגיעו לאתר ממילות חיפוש אלו, יהיו לא ממוקדים ולכן – לא איכותיים. אומנם תל אביב היא העיר הגדולה ביותר, אך מי אמר שהגולש חיפש נכס להשכרה  שדווקא בתל אביב, ועוד בדיוק בשכונות בהן אתם פועלים?ב. "השכרת דירות בתל אביב" ו"השכרת משרדים בתל אביב".ההתמקדות במילות החיפוש הכוללות את הצרוף של "תל אביב" אומנם טוב, אך עדיין אינו מספק. גולש שמגיע ממילות חיפוש אלו אינו מעוניין במשרדים בפ"ת או ברמת גן. הוא חיפש ב"תל אביב" ולא בשום מקום אחר. אך על "תל אביב" התחרות רבה וקשה, והעיר מכילה עשרות שכונות שאינן רלוונטיות לגביכם.יש צורך להמשיך להתמקד כדי להשיג גולשים יותר איכותיים.ג. "השכרת דירות בשיכון ל'" ו"השכרת משרדים ברמת החייל".הרצון להגיע לגולשים איכותיים ולא רק לכמות (זה יבוא בשלב יותר מתקדם) מתאים לבחירה של מילות חיפוש אלו. כולנו מחפשים לפעמים באינטרנט ואנו מכירים את התהליך של הקלדת צרוף כוללני מידי וקבלה של תוצאות חיפוש לא רלוונטיות: מיד  נמקד את החיפוש שלנו בהוספה של מילים מדויקות יותר עד לקבלת תוצאות יותר רלוונטיות.שם אנו רוצים להופיע - כאשר הגולש יחפש בשכונה ספציפית. נטרלנו את התחרות ויהיה לנו הרבה יותר קל לנצח במגרש הביתי שלנו.בשורה התחתונה : תתמקדו במה שאתם טובים בו ובמה שאתם מציעים באמת.5. בחירה ממוקדת מידיבהמשך לסעיף הקודם חשוב להתייחס גם לכיוון השני שרבים חוטאים בו. אפשר לזהות בחירה ממוקדת מידי, כאשר האתר ממוקם במקומות הראשונים, במילות חיפוש רבות,  (ולעיתים קרובות תוך מספר שבועות של קידום בתחום תחרותי) אבל למעשה מילות חיפוש הללו לא מביאות גולשים לאתר או מביאות מעט מאוד.השאלה שצריכה להישאל היא : האם הכמות הקטנה של הגולשים מביאה גולשים הרבה יותר ממוקדים ואיכותיים, או שזוהי בחירה לא נכונה של מילות החיפוש. במקרה הקודם הבנו שלא כדאי לבחור מילות חיפוש כוללניות מידי, אך מצד שני, ההתמקדות שלנו במילות חיפוש ספציפיות חייבת לעבור ביקורת. יש להרחיב את הבחירה (להרחיב = לא להתמקד יתר על המידה) כדי להימנע מבחירת מילים כה ממוקדות עד שאיש לא מקיש אותן...6. קידום בלי מעקב סטטיסטימעקב סטטיסטי חשוב מאוד בכל תהליך הקידום. חשוב לשים לב לשני דברים:א.מעקב סטטיסטי על האתר מסייע לשפר את יחס ההמרה באתר על ידי זיהוי עמודי נטישה, עמודי כניסה, עמודים פופולאריים, זמני גלישה באתר ועוד. עוזר להבין היכן אנו עומדים בתהליך הקידום ביחס למטרות שהצבנו.ב.מעקב על מיקומים במנועי חיפוש. כמו שתותחנים יורים ומיד מתקנים כדי לפגוע בפעם הבאה, כך צריך להתנהג בכל תהליך הקידום. לערוך רישום של כל השינויים כדי להבין מה גרם לעליה או לירידה  במיקומים. האם אלו השינויים שגויים שביצענו, או אולי עליה של מתחרים, שדחקו האתר שלנו למטה בתוצאות - ואולי זה בכלל שינוי באלגוריתם של מנועי החיפוש. חשוב לעשות שינויים, אך לא יותר מידי באותו הזמן, כדי להצליח לנתח ולהבין את התוצאות.בשורה התחתונה : לעקוב, ללמוד וליישם.
גיא יום טוב, מנכ"ל Advanced Web Marketing חברה לקידום אתרים במנועי חיפוש ובניית אתרים. בעל ניסיון של 7 שנים בתחום האינטרנט. Advanced Web Marketing מתמחה בבניית אתרים, קידום אתרים במנועי חיפוש וניהול קמפיינים ממומנים
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב