פרסום בסלולארי - מקרה מבחן בליק (Blyk)
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

פרסום בסלולארי - מקרה מבחן בליק (Blyk) 

מאת    [ 19/12/2007 ]
מילים במאמר: 948   [ נצפה 2215 פעמים ]
Blyk הוא מפעיל סלולארי וירטואלי (MVNO) אשר מגדיר ובונה את המודל העסקי שלו על הכנסות מפרסומות בנוסף להכנסות המקובלות ממשתמשי הקצה. מפעיל סלולארי וירטואלי הוא מפעיל שמציע שירותים למשתמשי קצה ללא הקמת תשתית סלולארית מלאה, אלא על בסיס קנייה סיטונאית ממפעילים סלולאריים ומכירה קמעונאית למשתמשי קצה. רוב המפעילים הסלולאריים בעולם (רגילים ווירטואליים כאחד) בוחנים בזהירות מודלים עסקיים שיאפשרו להם לפתוח ערוץ הכנסות חדש מחברות פרסום על מנת לפצות על מה שנראה כהאטה בגדילה בהכנסות ממשתמשי הקצה. ברוב המדינות המערביות אחוז החדירה הסלולארי מתקרב למאה ושני ערוצי ההכנסה העיקריים - Voice ו - SMS ממצים את עצמם. אחוז החדירה של שרותי ה - Data הנוספים שמציעים המפעילים הסלולאריים ( Mobile Browsing, Mobile Search, Content, Music, TV...) הוא נמוך בעיקרו וקצב הצמיחה בהכנסות משירותים אלה הוא איטי. הגישה של Blyk, בניגוד לגישה הזהירה המקובלת אצל מפעילים סלולאריים בנוגע לפרסום סלולארי, מגדירה את מודל ההכנסות מפרסום כקונספט מרכזי.
Blyk מגדיר עצמו כרשת סלולארית לצעירים בגילאים 16 - 24 אשר ממומנת (בחלקה) על ידי פרסומות. Blyk מחבר צעירים עם מותגים ומעניק שיחות ו - SMS חינם כל חודש. למפרסמים, Blyk הוא ערוץ מדיה חדשני אשר מספק גישה ישירה לשוק הצעירים בני 16 - 24.
Blyk נוסד על ידי Pekka Ala-Pietil, נשיא לשעבר ב - Nokia ו - Antti -hrling מקבוצת - Contra. הוא פותח במהלך 2006-7, בהתבסס על מחקר מעמיק של יותר מ - 3000 משתמשים. Blyk הושק בבריטניה בספטמבר 2007 ומתוכנן להפוך פאן-אירופאי במהלך 2008 עם פוטנציאל שוק של יותר מ - 40 מליון משתמשים. מותגים משמעותיים כגוןBuena Vista, Coca-Cola, I-play Mobile Gaming, L?Oreal Paris, StepStone, Yell.com mobile התחייבו לפרסם.
Blyk נותן 217 SMS ו- 43 דקות שיחה חינם כל חודש למשתמשיו, כלומר מתחלק בהכנסות מהפרסום עם משתמשי הקצה שלו. המשתמשים, מצידם מוכנים לקבל עד 6 פרסומות ביום. הפרסומות מגיעות בפורמט של SMS או MMS.
תהליך ההצטרפות ל - Blyk עובד באופן הבא:
- מצטרף חדש מקבל הזמנה באחד מאירועי הגיוס של Blyk, דרך חבר או ע"י שליחת SMS.
- ממלא פרטים אישיים באתר, כולל תחומי עניין שמשמשים את Blyk כדי לחבר את המותגים הרלוונטיים.
- מקבל כרטיס SIM בדואר והופך למנוי של Blyk.
Blyk מציע מסלול Pay as you go בלבד. תעריפי השירות (מעבר לכמות המוגדרת של שיחות ו - SMS חינם) מפורסמים באתר.
Blyk ממצב עצמו כמותג לצעירים. הוא ביצע השקה מתוקשרת שנתמכה בתקציבי שיווק רחבים - הפיק גיוס ממוקד באוניברסיטאות; חבר למותגים רלוונטיים לקהל היעד שלו כגון Vice Magazine ואומני מוסיקה כגון Lethal Bizzle ו - Electrons; השתתף במימון קונצרטים; חבר לאמני אנימציה שעשו סרטי תדמית ל- Blyk ומשתמש עתה בערוצי וידיאו ויראליים להפצה.
Blyk מטפח את הקשר בין צרכנים צעירים לאומני מוסיקה (Blyk Music) תחת ההנחה (וכנראה גם המציאות) שצרכנים צעירים מעוניינים בקשר עם אמנים שהם גם מותגים, ושאותם צרכנים יסכימו ביתר קלות לקבל מהאמנים מידע לסלולארי.
רלוונטיות היא סיסמה שתשמע שוב ושוב ממנהלי Blyk בראיונות ברשת. Blyk קפדן מאד בגיוס ממוקד של קהל היעד שלו. אם אתה בן 25 - אתה לא יכול להצטרף כי אתה מחוץ לטווח הגילאים הממוקד 16 - 24. הוא מציע ללקוחותיו (המפרסמים) קהל ממוקד ומפולח שמוכן לקבל פרסומות לסלולארי. Blyk גם מציע מנגנון למיקוד נוסף באופן הבא:
- שלח SMS לכל משתמשי הקצה ותגרה אותם להחזיר תשובה ב - SMS חינם (call for action).
- מי שמחזיר הוא זה שמתעניין ואליו אפשר להתייחס כ"חבר מועדון".
- אליו תשלח MMS עם פרסומת יותר מושקעת (ויותר יקרה).

אז איפה הבעיות ומה בין החזון לבין הפרקטיקה:
- שוק היעד התיאורטי של Blyk מוגדר ע"י גיל אבל גם מוגבל ע"י מכשולים טכנולוגיים:
- Blyk חתם הסכם MVNO עם Orange UK ומגביל את המצטרפים להשתמש בטלפון של Orange או לחילופין בטלפון פתוח. אם, למשל, אתה מנוי של O2 והטלפון שלך נעול, תצטרך לקנות טלפון אחר - אפשר גם אצל Blyk.
- הטלפון צריך לתמוך ב - MMS.

- המודל של Blyk הוא בזבזני מאד והיכולת של Blyk לעבור לרווחיות אינה טריוויאלית. Blyk לקח על עצמו את מלאכת הגיוס הממוקד והוא במרוץ לגייס מספיק משתמשים על מנת ליצור מסה קריטית של קהל יעד שיעניין מפרסמים לאורך זמן.
- Blyk מתחייב לתת שירות חינם למצטרפים גם אם הוא לא מצליח למכור את שטח הפרסום הסלולארי למפרסמים. הכסף נשרף בעודנו קוראים שורות אלו...
- המדיה להעברת פרסומות (SMS, MMS) אמנם מוכרת למשתמשי הקצה, אבל יכולה להוות מטרד כשמופיעה 6 פעמים ביום!
- מחירון הפרסום יקר בצורה חריגה. אם תדברו עם סוכן של Blyk הוא ינקוב במחיר של 5 pence ל - SMS ובמחיר של 20 pence ל - MMS. מה ש - Blyk לא חושף בצורה ברורה זה את התרגום של המחירים לטרמינולוגיה שמקובלת בעולם בפרסום CPM - Cost per mille, שהוא המחיר ל - 1000 צפיות. במקרה של Blyk, ה - CPM שמתקבל הוא 50 pound ל - SMS ו - 200 pound ל - MMS!!! לשם השוואה, מחירי CPM בערוצי המדיה היקרים ביותר, כגון טלוויזיה ועיתונות, זולים מ - 50 pound
- הארגון שבנו יזמי Blyk הוא ארגון של ניהול מדיה בדמות של מפעיל סלולארי. Blyk משתדל להיות כמה שפחות מפעיל סלולארי וכמה שיותר חברת מדיה. הוא מוציא את האופרציה של ניהול השירות הסלולארי ל - outsource ומשתדל להישאר מפוקס על גיוס לקוחות ומפרסמים ועל פיתוח המותג. עדיין, התמיכה לאורך זמן במשתמשי קצה רבים, במיוחד אם מתרחבים מעבר למדינה הראשונה, הופכת להיות תובענית ויקרה.
- הערך ש - Blyk מציג לקהל המשתמשים הוא ברור ומפתה, אבל הוא ערך יחיד. Blyk לא בנוי להוסיף ערכים למשתמשי הקצה שלו אם יגדל ויגיע למצב של תחרות עם המפעילים הסלולאריים. למתחרים של Blyk, שאר המפעילים הסלולאריים, יש ארגון מתאים וארסנל רחב של נשק לתגובה אם ירגישו מאוימים.

האם Blyk יצליח? אני מניח שהרבה אנשים שמתעניינים בתחום מחפשים סימנים להצלחה או לכישלון, כמו קצב הגדילה של בסיס המשתמשים של Blyk, נתון ש - Blyk אינה חושפת. הבעיה המרכזית של Blyk היא הקצב הגבוה של שריפת המזומנים מההשקעות שקיבל ביחס ליכולת שלו לעבור לרווחיות. אני מניח ששנת 2008 תהיה שנת המבחן של Blyk.
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב