השקעה בהון האנושי - הגורם להצלחה
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

השקעה בהון האנושי - הגורם להצלחה 

מאת    [ 05/03/2012 ]
מילים במאמר: 3707   [ נצפה 2721 פעמים ]

 
 

מוקדש למנהלת מנהיגה מצויינת

ענת גרופר

                            

 

החינוך מהווה את המוקד החשוב בעולמנו, הצלחה בחינוך הילדים מקטנותם, מהווה קוד עקרוני

בהפיכת העם היהודי לחכם בעולם. העתיד של הילדים בבגרותם, תלוי בעיקר בחינוך האיתן, ההישגי ,הערכי והחברתי.

ככל שנשכיל לטפח את ילדינו למיצוי הפוטנציאל הטמון בכל ילד, להוביל את החלשים לבינוניות

ובעיקר לטפח את המצוינים לשיא הפסגה, כן נזכה לראות פרי עמלנו בכל חיי האדם.

בניית בית איתן,חזק ויציב- תלוי מאוד בבניית תשתית יציבה ומעוגנת.

 

ביקור סטודנטים הלומדים חינוך בבר-אילן בבי"ס "הדר" ברמת השרון בניהולה המקסים והאיכותי של המנהיגה ענת גרופר, הוכיח לנו שכל ההצלחה המוסדית תלויה במנהלת- מנהיגה המעצימה מורים

וביחד מצליחה להגיע לרום כל הר,לכבוש כל יעד,להתחדש כל הזמן,כפי שמצויין במסכת חגיגה:

"אין בית מדרש ללא חידוש".

ביה"ס מגיע להישגים מדהימים ומצויינים , נמצא בעשירון העליון של כל המיצ"בים, הן בהישגים הלימודיים והן באקלים המיטבי. כאשר קיים השילוב הנפלא הזה, אין כלל אלימות בבית הספר.

באשר ילד משכיל וחכם מלימודיו, שיש לו חברים וכיף לו ,הוא שמח ומאושר, השמחים אינם אלימים.

ענת המנהלת הבהירה לנו בעוצמה ,בבטחון ובחן את הכלים והרעיונות בהם היא משתמשת כדי להצליח בחינוך הנפלא ב "הדר"- רמת השרון

 

הכלים הנפלאים והמדהימים שבהם משתמשת המנהלת ענת כדי להצליח:

 

 

?       דיאלוג עם הקהילה

?       חשיבות ההקשבה לסביבה כולה כולל ההורים

?       טיפוח אני מאמין ניהולי איתן ומוצק

?       לדאוג להישגיות-מצוינות ,המשולב באקלים מיטבי

?       שילוב חיי חברה – בכל הלמידה ההישגית

?       טיפוח אהבת אדם, תחושת שייכות

?       לכל ילד- מבוגר ,שצמוד אליו – באשר המבוגר היא דמות משמעותי

?       תפקיד לכל תלמיד

?       דיאלוג בגובה העיניים

?       תפקיד לכל תלמיד

?       דיאלוג בגובה העיניים

?       מעגלי שיח-ניהול קונפליקטים

?       מפגשי בוקר ומעגלי בוקר

?       העיקר.. העיקר.. פיתוח והעצמת מורים

?       קיים צוות מוביל מקרב המורים

?       העצמת צוות המורים, כל הזמן

?       שילוב רפלקציה והערכה- כל הזמן

?       מחוייבות של כל מורה

?       חלק מהמורים שלא התאימו- פרשו.

?       בבית הספר שפע מצויינות והמון פעילויות לפיתוחם.

?       צוות המורים מלוכד ומגובש.

?       בכל כיתה מקרן-לוחות חכמים, מחשב

?       המנהלת נכנסת לתצפיות בכיתות, 3 פעמים בשנה אצל כל מורה

?       שפע מדריכות ולמידה כל הזמן.

?       תמיכה במורים החדשים

?       כל הזמן.. תמיד.. יש לאן לשאוף

?       לעלות לראש כל הר

?       מאמינים במורים

?       דרישה מקסימלית מהצוות

?       המנהלת מכירה היטב את תכנית הלימודים ומציגה יעדים

?       דואגת לעידוד ולהגברת המוטיבציה

?       נחישות ,אסרטיביות, עדינות, דוברת אמת, נותנת צ'אנס

?       מקיימת המון.. המון מפגשי מורים להגדרת יעדים ומטרות

?       הדרך ברורה

?       אופק חדש- יעיל ומיטבי

?       מגבירה שאיפות למצויינים

?       מקיימת המון שיחות אישיות

?       כולם-כולם כמשפחה

?       מטפחים תרבות בית ספרית

?       קשובה למורים, אמפתית , איכפתית

?       כל הזמן.. כל הזמן.. להאמין במה שאתה עושה

?       דלת המנהלת פתוחה תמיד

?       פרסים למורה המצטיין

?       גישה משתפת-משלבת

?       כל ההחלטות בשילוב הצוות – כך לוקחים אחריות!

?       מדי בוקר מקבלת את כולם בכניסה לבית הספר.

?       סדר, ארגון, אסתטיקה

?       העיקר.. העיקר... הישגים

?       תכנון מיטבי של שיעורי בית

?       ציפיות ומטרות ברורות

?       תכנון שיעורים מובנה ומיטבי

?       טיפוח ציפיות גבוהות בין התלמידים והמורים

?       נותנת אמון באנשי הצוות

?       כל הזמן חיזוקים חיוביים

?       מתחדשת כל הזמן

?       קיים ארגון למופת

?       דיבור רהוט

?       שפה משותפת עם המורים

?       עוקבת אחרי איכות המורים

?       מעקב נפלא אחרי הישגי התלמידים

?       מדעים-להפליא

?       חממות, צמחיה, בי"ס ירוק מדהים

?       מנהיגות

?       מועצת תלמידים- חלק מרכזי בהצלחה

?       סוחפת

?       נתינה, התנדבות, תרומה לאחרים

?       מתייעצים, מקשיבים, לכל אחד- כך ביה"ס מונף למעלה

?       מדרבנת להעלות רעיונות וחלומות, יוזמת ויצירתית

?       הפסקות פעילות מרתקות.

 

 

נציגי מועצת התלמידים הבהירו לנו בצורה מרתקת ,חכמה ומיטבית עשייתם הפעילה והקשר הנפלא עם המורים.

הסיורים בחממות ובטיפוח החקלאות הרשים אותנו במיוחד, שהרי הכרת הצומח שלנו, גורם לאהבת הארץ.

הספריה בה שהינו מרתקת ומסודרת- עם שפע אדיר של ספרים.

משפטי מפתח שהיו תלויים בספריה- גורמים לעידוד הקריאה, הספר חבר יקר...,

מרגיש לבד,קח ספר ביד... , ספרים הם חלק מהחיים...  הספרים הם חברים...,

ספר, מתוק כמו טופי – איזה יופי.. , תקרא ספר-תצליח בבית הספר..

 

הסטודנטים נתבקשו לכתוב על תכונותיה המנהיגותיות של המנהלת:

 

שמירה קפדנית על איכות החינוך..  השקעה בהון האנושי..

מאורגנת.. מסוגלת להגיע ליעד ולמטרה.. מחוייבת לסטנדרטים,

מבנה ארגוני ייחודי.. בטחון.. יחס אישי.. האצלת סמכויות.. אמון ואמונה באנשים.. דיוק..מקצועיות..שאיפה קדימה.. כריזמטית..מעצימה..קשובה..דורשת הרבה..אמונה בעצמה..כוחניות..

הצבת סטנדרטים.. אסרטיביות..  יוזמה.. פיתוח..טיפוח מורים..גיבוש צוותים.. מעורבות בכל תחום.. גישה משתפת.. יחס אישי..מקצועי..דוגמא אישי..ביזור סמכויות..תעוזה..נסיון.. מחוייבות..סמכותיות..קבלת החלטות משותפות..אמון בצוות-מגבירה שייכות..אהבת הספר..פיתוח כוחות הוראה..כושר ביטוי..הכוונת מורים..טיפוח יחס אישי..חניכת מורים/ליווי..דרישות גבוהות..אחריות..העצמת ההון האנושי..הובלת שינויים..תעוזה..קשיחות..סמכותיות.."לא מפחדת"..

שליטה..הצבת יעדים ומדדים..ניהול משתף-עבודת צוות..מיצוי פוטנציאל..כבוד..שיוויון..פלירוליזם..יצירת תרבות בית ספרית..יעד..כיוון..חוש הומור..אמפטיה..פתיחות לשינויים..מובילה..נתינת אחריות..תמיכה..משדרת נינוחות..פעילה..אני מאמין ניהולי..ללכת יד ביד עם המורים..רפלקציה והערכה מעצבת.. לא פוחדת משינויים..נותנת הרגשה נוחה..יודעת מה היתרונות ומה החסרונות בבית הספר.. איפה נקודות החוזק ואיפה נקודות החולשה..בעלת רף גבוה..דורשת מהצוות שלה..מי שלא מתאים,לא פוחדת לפטר.. פלורוליסטית..ביקורתית..לא משאירה את הקרדיט רק לעצמה..משימתית בשיחה..אוהבת חידושים ושינויים..משדרת אמון במורים..מגבירה מטיבציה ויכולת להתקדם..משתפת מורים והורים..מאמינה בכולם..לוקחת אחריות..חשיבות היחסים בין המורים ותלמידים..יכולת העצמה..דבקות במטרה..הליכה בדרך שלך..יכולת העברת סמכות..לקיחת סיכונים..

מאמינה בפיתוח כוחות הוראה..מעודדת פיתוח צוות ניהול..מעודדת אקלים חינוכי-חברתי בין התלמידים.. מלווה את המורים ע"י תצפיות וביקורת..מאמינה במורים שלה..חשיבות לפן החברתי. 

 

הסטודנטים נתבקשו לציין מילות מפתח בדברי המנהלת והמורות:

 

?       תשומת לב לעניין השייכות של התלמידים לביה"ס..

?       ישנו צוות מגובש ומפרגן

?       ביה"ס והצלחתו תלויה במנהלת ביה"ס

?       יש להקדיש זמן לכל מורה ומורה כמה פעמים בשנה.

?       גישה משתפת שכולם ירגישו אחריות משותפת.

?       חייב להיות סדר ומשמעת.

?       העצמת מורים ותלמידים

?       מאורגנת

?       השקעה בהון האנושי

?       מסוגלות להגיע ליעד-למטרה.

?       מחוייבות לסטנדרטים

?       מבנה ארגוני ייחודי.

?       דיאלוג בגובה העיניים

?       מעגלי שיח-ניהול קונפליקטים

?       גישה משתפת

?       מצוינות מורים

?       כאשר הנפש מאירה גם שמיים עוטי ערפל מפיצים אור נעים.

?       שייכות..הישגים..מורכבות..קשר..פתיחות..מחוייבות

?       טיפוח..שיקוף..התקדמות..שאיפות..פיקוח תמידי..שיתוף בקבלת החלטות

?       העצמת מורים..פיתוח כוחות הוראה..אני מאמינה..

?       פיתוח צוות ניהול..אחריות..מענה למצטיין..ליווי אישי..אמונה

?       הערכת מורים..ציפיות..

?       התאהבתי..קשר עם הקהילה..מעורבות הורים..

?       כיוון..דרך..אנחנו מאמינים..ילדים מורכבים..לא קל לשמור על הישגים גבוהים

?       העצמת מורים.."בחרתי את האנשים הכי טובים"..

?       הצוות מחוייב לתוצרים..להזיז את כולם למעלה..

?       אקלים חינוכי..אנשים שאנו מאמינים בהם..ללכת יד ביד עם המורים

?       לא מאיים..ערבות הדדית..

?       הקשבה..שילוב..הישגים..אקלים מיטבי..חלוקת תפקידים..

?       שייכות..הדרכת הצוות..מוטיבציה..פדגוגיה..שיתוף..תהחיך נכון בקבלת החלטות

?       מבוגר משמעותי..שייכות..יחס אישי..חפיפה הוליסטית

?       חשוב לתמוך במורים וללוות אותם-להדריך אותם.

?       ציפיות ברורות..רפלקציה להערכה מעצבת..נתינת אחריות לתלמידים..

?       עיצוב אסתטי..אווירה של סדר ומשמעת..גישה משתפת

?       להיות בקשר רצוף עם המורים

?       הייחודיות שלנו-השקעה בהון האנושי

?       העצמת מורים..העצמת תלמידים..

?       הקשבה..שיתוף פעולה עם המורים..אהבת האדם..תמיכה..הישגיות..

?       בטחון..הון אנושי..פיתוח..מוטיבציה..ערבות הדדדית..איכפתיות..

?       דיאלוג..הערכה..העצמה..שיתוף..איכפתיות..יוזמה

?       מעורבות הורים..אקלים חינוכי..שביעות רצון..חינוך חברתי

?       כבוד..תמיכה הוליסטית..מבוגר משמעותי..העצמת –מורים,מנהלים

?       שילוב..פיתוח כוחות הוראה..צוות מוביל..איכות..מצוינות..רפלקציה

?       רצון..גישה משתפת..משימות..סדר..ציפיות ברורות..

?       חינוך חיובי..פיקוח

 

הסטודנטים נתבקשו לכתוב שאלות על הביקור:

 

1.מה תפקידם של הרכזים המקצועיים? האם גם הם עורכים תצפיות?

2. האם ארע מקרה בו מורה-שאינו רכז הציע תוכנית לימודית והיא התקבלה? כיצד המנהלת התיחסה לזה?

3. האם המנהלת רוצה להוסיף-לשפר בשנה הקרובה - (ואל תגידו הישגים)

4. איך אפשר להענות למגוון הורים עם מגוון דעות?

5. כיצד אפשר לפתח הון אנושי?

6. כיצד יש להעביר ביקורת בצורה שתועיל ביותר?

7. האם ניתן לפתח בי"ס גם ללא משאבים כלכליים?

8. איך שומרים על איכות החינוך?

9. איך מתמודדים אם לא מגיעים ליעד והמטרה שציפינו?

10. איך שומרים על מבנה ארגוני ייחודי?

11. כיצד משקיעים בהון האנושי?

12. מהיכן המנהלת מקבלת את התמיכה, הדחף,הכוח,הידע?

13. מהם הקשיים של ביה"ס?

14. עד כמה יש חינוך חברתי? ועד כמה מחשיבים אותו?

15.האם הדרישות הגבוהות מהמורים לא יוצרות תחושה של כובד אחריות?

16. איך משלבים ויוצרים קו אחיד בין קבוצת התלמידים מהמעמד הגבוה,הנמוך-

       והחינוך המיוחד מבחינה חברתית?

17. עד כמה באמת ניתן חופש פעולה למורים?

18. האם הפיקוח שיש לא מוגזם בביה"ס?

19. האם המנהלים ,מנהלים לבד את תקציב ביה"ס או שמשתפים את המורים?

20. האם השינויים הפנימיים הם בבעלותו ואחריותו האישית של המנהל?

21. האם התקציב לתפקידים פנימיים שהמנהל מייצרא מגיע ממשרד החינוך או

     מהתקציב הפרטי של ביה"ס?

22. בין כל עבודות ודרישות משרד החינוך והמנהל-איך משלבים באופן של 100%

     את טיפוח ופיתוח המורים?

23. האם הדרישות מהמורה לא מוגזמות?

24. איך הופכים מורים לצוות מוביל?

25. איך מתמודדים עם מעורבות הורים בביה"ס?

26. איך מתמודדים עם הדרישות הגבוהות האלו?

 

27. איך מתמודדים עם הקושי לפטר מורה ?

28. איך בוחרים מי יהיה בצוות מוביל מבלי לפגוע בשאר הצוות?

29. איך מתמודדים עם הורים שאינם מסכימים על תהליכים שקורים בביה"ס?

30. האם סגנון ניהול זה-יתאים גם לאוכלוסיה שונה כמו אוכלוסיה ממעמד סוציואקונומי נמוך?

31. האם יש למנהלת תפקיד רכזות-שכל מורה יכול להיות?

32. כיצד המנהלת בוחרת את הרכזות הכי טובות?

33. מה הדרך לחינוך נכון?

34. כיצד ממשיכים עם דרכים רחבות כל הזמן?

35. כיצד שומרים על איכות גבוהה?

36. מה החידושים לכל שנה?

37. כיצד משלבים כל שנה רכזות?

38. מה הדרכים כנגד הורים זועפים?

39. היש הורים קשוחים?

40. איך האווירה בחדר המורים?

41. עד כמה קשה לפטר מורה ותיק?

42. איך מפתחים מורים?

43. מה ההבדל בין ניהול יסודי לעל יסודי?

44. איך משיגים תקציבים?

45. איך שומרים על הגבול בין החום והאהבה לאפקטיביות?

46. עד כמה את משקיעה בפיתוח מורה, מהו השלה שאת מחליטה שהמורה לא מתאים לבית ספרך?

47. כיצד יוצרים ערבות ועזרה הדדית?

48. עד כמה משקלו של המנהל ביצירת מציאות ביה"ס?

- תואר ראשון ושני במדעי הטבע-ביולוגיה

- תואר שלישי בחינוך במנהיגות

משרות במשרד החינוך:
- 3 שנים מפקח על מדעי הטבע
- 12 שנים מפקח כולל
- 10 שנים מפקח מחוזי

בכל תחום פיתח מנהלים כמנהיגים, אשר הגיעו להישגים הטובים בארץ באזורם

ב6 שנים האחרונות מרכז את הקורס המכשיר מנהלים בבר אילן, וכמובן מלמד חינוך ומנהיגות באוניברסיטה ובעוד 3 מכללות.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב