דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לטפס על האוורסט שמעבר לאוורסט 

מאת    [ 05/03/2012 ]

מילים במאמר: 1466   [ נצפה 2686 פעמים ]

מוקדש למנהלת מנהיגה מצויינת

שרהלה הלפרין 

אם רוצים מצליחים לכבוש כל יעד, לטפס על האוורסט ואף יותר. כאשר מנהל בית ספר מאמין ביכולתו ובכישוריו לטפח צוות מורים שאף הם מאמינים ביכולתם להצליח בכל היעדים והמשימות בחינוך, מנהל-דינמי-מנהיג אמיתי מסוגל להניע צוות מורים לכבוש כל פסגה, הכל צריך להיעשות בשלבים – בתהליך ובעוצמה. 

יעקב אבינו חלם על "סולם יעקב" – הסולם הבנוי משלבים מבהיר לנו שכל עליה חייבת להיות קשה עם מאמץ אך לאט ובשלבים. שלבי הסולם בחלום  מגיעים עד השמיימה. כך ניתן לכבוש כל יעד וכל פסגה אם המנהל המנהיג רוצה להאמין שניתן לבצע משימות חינוך ולהיות הטובים ביותר. 

סטודנטים לחינוך מאוניברסיטת בר אילן ביקרו בתיכון ליידי דייויס בתל אביב בהנהלתה המצוייינת של שרה הלפרין מנהלת מנהיגה המעצימה את המורים והופכת אותם למנהיגים. המורים המנהיגים מטפחים חיי חברה ומנהיגות נוער וכך הופכים את בית הספר למוסד לטיפוח מנהיגות. כלי מהותי וחשוב להיות הטוב ביותר ע"פ היעדים שנקבעים בהישגים לימודיים, ערכיים וחברתיים. 

המנהלת והמורים הבהירו לנו את הכלים בהם הם משתמשים כדי לטפח את כולם ולהגיע להישגים מדהימים. כ – 1,600 תלמידים שמחים ומאושרים מבחינה הישגית לימודית ומחיי  חברה מדהימים. 

מה היו משפטי המפתח המנהיגותיים של המנהלת שציינה במהלך הביקור: 
 


    • ההצלחה נובעת בגלל "הצוות" שהוא יוזם ויצירתי.
    • בביה"ס שפע מגמות מתאימות לכל ילד.
    • שיתוף פעולה נפלא עם ההורים והקהילה.
    • שפע טקסים בבית הספר, כולל קבלת שבת, יום ירושלים, יום השואה ועוד.
    • משלבים המון תרבות יהודית.
    • שאיפה למצויינות כל הזמן.
    • שילוב מנצח = פדגוגים וערכיים – תרבות ביה"ס.
    • תמיד מנסים לנוע קדימה – זו האידיאולוגיה.
    • מתן מענה לכל צורכי התלמידים

להוציא המיטב מכל תלמיד 
 

השכלה

ויידע    אהבת העם  כבוד האדם   דמוקרטיה    שייכות ומעורבות

                והארץ                        חברתית 


    • וכל הזמן משתנים ומתחדשים.
    • העיקר והמיטבי – דיאלוג של כל מורה עם כל תלמיד.
    • המטרה: להכשיר אדם שיהא סקרן, מעורב אכפתי, אזרח טוב,  

                     מאושר


    • להפוך "מלימון – ללימונדה"
    • שילוב נפלא של החינוך המיוחד עם כולם.
    • הכוח הכי חשוב:   העצמת המורה כאדם וכאיש מקצוע

          


    • חונכות  פרחי הוראה
    • עידוד לקידום מקצועי
    • השתלמויות מקצועיות
    • דרכי עבודה
    • הערכה ובקרה
    • תחושת שייכות
    • חיי חברה
    • מצויינות, יוזמות וחדשנות
    • הוראת עמיתים
    • הקשבה, פתיחות
    • יחס אישי

 
 
 
 


    • נכנסים למורים לשיעורים
    • העיקר = שפה משותפת עם המורים, ההורים, התלמידים.
    • הכי חשוב = משתלמים כל הזמן
    • כולם לוקחים – תפקידים מנהיגותיים
    • עידוד חזק לפיתוח יזמות, יצירתיות וחדשניות
    • ביה"ס כשדה של התנסויות, הכשרה והעצמה
    • המנהלת כחונכת פרחי ניהול ומנהלים צעירים
    • קיום סדנת העצמה למורים חדשים
    • ותק המורים – מ – 1 שנה עד 20 שנה.
    • כל אחד יכול וכל אחד ראוי
    • בביה"ס – חברה מצויינת, תמיכה מקצועית, גיוון, אהבה, מקום לכל אחד גם למתקשים , דלת פתוחה תמיד.
    • שפע מעורבות והתנדבות בקהילה.
    • משתדלים ומצליחים להחדיר יהדות.
    • אחוז זכאות לבגרות מהטובים בארץ – 97%
    • מענה לצורכי כל ילד
    • מקבלים את כולם- אין מיונים
    • שפע מסלולים מיוחדים
    • ההצלחה תלויה באיתור מורים מצויינים
    • יש למידה רב גילית
    • שילוב, ארגון וחוקים המסייעים להצלחה.
    • "לא מוותרים על אף ילד" כולל חינוך מיוחד
    • אין ...  אין.... הנשרת תלמידים
    • הופכים ילד חסר ביטחון וחסר מוטיבציה למצליחן !!!!
    • "מרכז העצמה" – כלי מדהים להצלחה
    • 6 יועצות – מבצעות עמל מעולה ומדהים
    • דיאלוג אישי של כל מורה עם תלמיד
    • אקלים של בחירה
    • שילוב מדעים עם מדעי הרוח
    • שילוב של למידה ונתינה, הישגים וחיי חברה
    • עזרה – בבתי חולים, זקנים, גריאטרים, קבלת שבת
    • שפע מגמות
    • שילוב תרבות וזהות יהודית
    • בי"ס מדגים – לחינוך ערכי
    • 25% מהתלמידים לומדים 5 יחידות מתמטיקה
    • חשיבות הרצף השש שנתי
    • חוויות מבית המדרש הקיים בבית הספר
    • קיום חברותות בית המדרש
    • פעילויות דו קיום עם ילדי טייבה
    • התנדבות – מיקוד חשוב

 
 
 

סטודנטים הלומדים חינוך בבר אילן שביקרו בביה"ס נתבקשו לכתוב התכונות המנהיגותיות של המנהלת: 


    • התייחסות אישית למורה ולתלמיד
    • שפה משותפת ודבורה עם תלמידים והורים
    • תחושת שייכות
    • מעודדת לקידום מקצועי
    • יוצרת אקלים חם ותומך
    • עוצמת דיבור מעולה
    • יצירתית
    • סדר וארגון
    • אסרטיבית
    • דוגמא אישית
    • אמינה
    • אהבת התלמידים
    • בעלת חזון
    • מובילה
    • שאיפות גבוהות
    • ביטחון עצמי
    • רצון
    • שומרת על קשר עם התלמידים
    • מאמינה בצוות
    • מענה לתלמידים
    • לא מוותרת
    • מדהימה
    • אופטימית
    • כריזמתית
    • משקיעה
    • מקצועית
    • בעלת חזון
    • משתפת
    • שואפת קדימה
    • ראיית הטוב
    • חביבות
    • אמונה בכל ילד
    • עדינות וביטחון בצדקת הדרך
    • חריצות
    • קובעת יעדים
    • מתחדשת כל הזמן
    • משתמשת במשאבים קיימים
    • מנצלת כל פוטנציאל
    • מעודדת ומטפחת הון אנושי
    • מאפשרת יוזמות ויצירתיות
    • מובילה שינויים
    • מתמידה, דבקה במטרות
    • משרה אוירה טובה
    • מפרגנת
    • נעימה
    • חדורה באידיאולוגיה ובשאיפות
    • אמיתית
    • להוציא הטוב מכל מצב
    • משקיעה
    • איכפתית
    • מלאת התלהבות
    • עובדת מתוך מסירות
    • נתינה אמיתית
    • עובדת מהלב
    • לא פוחדת להתמודד עם קשיים
    • נותנת יחס אישי
    • מעורבת בכל הנעשה בביה"ס
    • חשיבות חיובית
    • הסתכלות קדימה
    • איכפתית
    • מעצימה מורים
    • מאצילה סמכויות
    • יחס אישי וקבוצתי
    • דבקות במטרות
    • אהבה
    • אמונה בצדקת הדרך
    • מתמידה
    • מציאת אנשים נכונים
    • רוחב לב
    • הערכה
    • צניעות
    • סבר פנים יפות
    • לא קוטעת דברי המורים
    • מלאה אידיאולוגיה
    • כושר ביטוי
    • יחס אישי
    • ליווי והעצמה
    • אהבת המקצוע
    • זיהוי פוטנציאל בתלמידים
    • לוקחת חלק בחינוך – מחנכת כיתה י"ב
    • מתן הזדמנויות
    • דמות לחיקוי
    • קרבה לתלמידים
    • פיתוח צוות
    •   מטפחת חיי חברה בקרב המורים והתלמידים   
    • שיתוף פעולה נפלא
    • בניית חזון
    • מובילה שינויים
    • ניצוץ בעיניים
    • אוהבת התלמידים
    • פיתוח המשאב האנושי
    • יחס אישי נפלא
    • טיפוח ופיתוח
    • יצירתית
    • נועם הליכות
    • אג'נדה ברורה
    • דוגמא אישית
    • יחסי אנוש

 
 

הסטודנטים נתבקשו לציין מילות מפתח בדברי המנהלת והמורים: 

חברי ההנהלה המובילים מענה לצרכים של כל התלמידים.... "להוציא המיטב"....

אקלים מיטבי ... להכשיר אדם מיומן ... סקרן, איכפתי, אזרח טוב למדינה, הילדים שבעי רצון, שמחים לבוא לביה"ס, אנחנו אוהבים אתכם, אנחנו משקיעים כמה שיותר, השתלמויות מקצועיות, להתאהב במערכת ".  

יש אג'נדה מסודרת – אז אפשר להסתדר, התמודדנו עם התדמית, למצוא את האנשים המתאימים, לעשות לימונדה מלימון, ליצור יש מאין, אוכלוסיה הטרוגנית, תדמית, כל אחד בהתאם לצרכים שלו, הילדים חלק מאיתנו, הילדים האוטיסטים הם חלק אינטגרלי, לא ממיינים תלמידים, כל מי שמגיע – שלנו. חשוב לחנך ולהכיר כל ילד מקרוב.  

אי אפשר להיות מנהל ומורה טוב בלי צוות טוב, אידיאולוגיה, מענה לכל תלמיד, דו שיח בין המורים לתלמידים, העצמת המורים, .... כשדה הכשרה והעצמה, שילוב כיתת PDD, חום ואהבה לכל ילד, לא מוותרים על אף תלמיד, להכשיר שיהיו אכפתיים מעורבים, מטפחת מוטיבציה ומייעלת כל מורה, המשאב העיקרי בהצלחה – מורה טוב, תרבות בית הספר, תהליך, העצמת המורה כאדם וכאיש מקצוע , השלמויות ולימוד אישי, כל אחד יכול, לתת מענה לכולם, אין מנהל מצטיין ללא צוות מצטיין, תמיד להתקדם הלאה, לשאוף גבוה, כל אחד יכול וכל אחד ראוי, מענה לכולם לחלשים ולמצטיינים, כבוד האדם, השכלה ויידע, אקלים חם ותומך, אהבת העם והארץ, שייכות ומעורבות חברתית, דמוקרטיה, טיפוח מורים, לאפשר יוזמות, קיום סדנה למורים חדשים, במה מקבלים תמיכה במיגוון תחומים, ישנה הערכה מצד התלמידים למורים, שילוב פדגוגיה עם תרבות, דו-שיח בין מורים ותלמידים, העצמת מורים, שילוב כל האוכלוסייה. 

תמיכה, הכשרת האדם, מעורבות, שביעות רצון, יכולות ..... מקצוענות, מצויינות רוח טובה, הישגים טובים, שמירה על הארגון, כבוד הדדי, דיאלוג אישי, התנדבות כבוד האדם, השכלה וידע, אהבת העם והארץ, שייכות ומעורבות חברתית, להשקיע במורים, כל אחד יכול וכל אחד ראוי, מנהלות ומחנכת כיתה, שילוב פדגוגיה וערכים, תרבות ביה"ס, תפיסת עולם, יעדים, אידיאולוגיה, מובילים, ......., סקרנות, תקשורת, מצויינות, מענה לצורכי כל תלמידים, מיטבי, מקסימום , ערכי ליבה, שייכות ומעורבות, חברה הכי חשובה, כבוד האדם, חוסן, הטמעה, דמוקרטיה, שינויי אקלים חם, יחד אישי, העצמת מורים, התנדבות בקהילה, תהליכים, כח התמדה, סובלנות, פלורליזם, מנהיגות מורים-הורים-תלמידים, כבוד האדם, שייכות ומעורבות חברתית. 
 

הסטודנטים נתבקשו לכתוב שאלות על הביקור: 


    • איך מטפלים בילדי כיתת PDD ומתמודדים איתם?
    • איך נותנים מענה אישי לכל ילד וילד?
    • כיצד שומרים על רצף של שש שנים?
    • כיצד שומרים על אקלים חם ומיטבי?
    • מהי רמת מעורבות ההורים?
    • איך מתקבלים לביה"ס?
    • למה אין התמקצעות על המסורת היהודים בביה"ס?
    • כיצד מגיעים לכל ילד בביה"ס גדול?
    • כיצד מסתדר להיות מנהלת ומחנכת?
    • כיצד משולבים האוטיסטים – האם זה פוגע באחרים?
    • מה נראה לך התכונה החשובה ביותר למנהלת?
    • כיצד מתמודדים עם בי"ס כל כך גדול?
    • מה השאיפות עכשיו של המנהלת והצוות?
    • איך מצליחים להגיע לכל תלמיד?
    • איך בוחרים צוות טוב?
    • כיצד יודעים ע"פ ראיון עבודה – כישוריו של מורה?
    • כיצד מתמודדים עם ביקורות של הורים?
    • היש השקעה בפן החברתי בביה"ס - במה זה מתבטא?
    • האם צוות המורים מקבלים באהבה חדשנות ושינויים?
    • איך אפשר להגיע לכל מורה ולהעצימו כשיש כ"כ הרבה מורים ?
    • כיצד המנהלת יכולה להשתלט על כל  התפקידים , הנהלה . פרחי  ניהולים , מנהלת חונכת?
    • כיצד משלבים כ"כ הרבה פרויקטים?
    • כיצד מתמודדים עם בעיות טכניות - איך התלמידים מקבלים את זה?
    • איך מתמודדים עם סטיגמות שליליות על ילד?
    • איך משלבים ניהול עם בית?
    • איך היחס של כל מורה לחברו המורה?
    • כיצד התלמידים מתייחסים לחוסר ויתור?
    • מהו חינוך אידיאלי?
    • איך כובשים את ליבם של המורים?
    • כיצד מנהלים תקציב נכון?
    • איך מקבלים החלטות לבד? עם הצוות?
    • מה הקושי הגדול שיש בבית הספר?
    • מה הפעילות החברתיות למנהיגות הנוער בבית הספר?
    • מה נק' ההשקה בים חט"ב לבין חט"ע?
    • כיצד מתנהלת העבודה בין המורים למנהלת בתפקידה כמחנכת?
    • מהיכן מגיעים הסטודנטים למרכז "העצמה" ומדוע אין שיתוף פעולה עם בר אילן?
    • מה אחוז הנשירה וכיצד מתמודדים ?
    • הנכון שמנהלת מחנך כיתה? לא נוצר פער ופרוטקציה בין התלמידים?
    • מה הקשר עם הקהילה?
    • מה המקום למעורבות הורים ?
    • מה אחוז התלמידים מהמשפחות החלשות?

- תואר ראשון ושני במדעי הטבע-ביולוגיה

- תואר שלישי בחינוך במנהיגות

משרות במשרד החינוך:
- 3 שנים מפקח על מדעי הטבע
- 12 שנים מפקח כולל
- 10 שנים מפקח מחוזי

בכל תחום פיתח מנהלים כמנהיגים, אשר הגיעו להישגים הטובים בארץ באזורם

ב6 שנים האחרונות מרכז את הקורס המכשיר מנהלים בבר אילן, וכמובן מלמד חינוך ומנהיגות באוניברסיטה ובעוד 3 מכללות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב