דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מטרתו ויתרונותיו של טיפול פסיכולוגי - כדאי לדעת 

מאת    [ 03/03/2012 ]

מילים במאמר: 542   [ נצפה 2353 פעמים ]

הקדמה

כאשר אדם רגיל מן היישוב "אוזר אומץ" ופונה לקבלת טיפול פסיכולוגי אצל פסיכולוג או מטפל, הדבר מעיד על ביטחון עצמי, נכונות להתמודדות אקטיבית עם מצבים ובעיות וחתירה לשיפור איכות החיים. טיפול פסיכולוגי מתאפיין בעיקרו במפגש ושיחה בין פסיכולוג לבין מטופל ויכול לסייע לבני כל הגילים: ילדים, נוער, מבוגרים ובני גיל הזהב.

 

מה הוא בעצם טיפול פסיכולוגי

 פסיכולוגיה היא מקצוע שעוסק בחקר התנהגות נפש האדם. טיפול פסיכולוגי מתאפיין בין השאר במפגש ושיחה בין פסיכולוג לבין מטופל. טיפול פסיכולוגי יכול להיות גורם מסייע גם לילדים, בני נוער ומבוגרים. 

מטרתו של טיפול פסיכולוגי היא לנסות לאתר ולפתור נושאים ובעיות שבגינם פנה המטופל לפסיכולוג. סיבות הפנייה יכולות להיות מגוונות: בעיה התנהגותית, בעיה רגשית, תחושת מועקה, מצוקה אישית, דיכאון, חרדה  ועוד. 

במהלך המפגשים והשיחות נוצר שיתוף פעולה בין המטופל שמטרידה אותו בעיה שאותה הוא רוצה לפתור לבין הפסיכולוג המטפל המסייע למטופל להבין את מקור הבעיה בעזרת התבוננות ומחקר פנימי וחיצוני, ואז לסייע לו להתמודד ולהתגבר על הבעיה בעזרת כלים ושיטות המאפשרים פתרון כזה.

 

כיצד מתנהל טיפול פסיכולוגי

פסיכולוג הוא איש מקצוע מדופלם, הנדרש לרשיון מטעם משרד הבריאות, שבתחילת הטיפול ינסה להכיר מקרוב את הפונה לקבלת טיפול פסיכולוגי. המטופל צריך להיות פתוח, לבטוח בפסיכולוג ולספר על הסיבה שבגינה פנה לקבלת הטיפול. הפסיכולוג והמטופל מבצעים ביניהם תיאום ציפיות לגבי אופן הטיפול, משך אפשרי לטיפול, מידת האמון הנדרשת ביניהם והשינוי המבוקש.

תנאי בסיסי להצלחה של טיפול פסיכולוגי יעיל ואפקטיבי שעשוי להשיג את מטרותיו הוא פתיחות וגילוי לב מלאים מצד המטופל. לפסיכולוג נתון תפקיד מפתח ברכישת אמונו של המטופל באשר ליכולתו לסייע לו להתמודד עם הנושא וכל זאת בכפוף למגבלות הטיפול. הטיפול מורכב ממפגשים ומשיחות שבמהלכן מנסה המטפל לחקור ולאתר את מקור הבעיה וכיצד להתמודד עימה ובכך להקנות למטופל הקלה והגברת בטחונו העצמי. יצויין שחל על פי החוק חיסיון רפואי מלא על המידע המועבר בין המטפל למטופל.

 

 

מתי כדאי לפנות לקבלת טיפול פסיכולוגי

עקרונית רצוי לפנות לקבלת טיפול פסיכולוגי כאשר קיימת תחושה של מצוקה או מועקה שיכולה לנבוע מאירוע משמעותי, טראומה, תחושת היעדר סיפוק אישי, בדידות, מופנמות וחוסר ביטחון. קיימים מקרים בהם יש דפוס התנהגות מפריע הגורם להתרחקות ובידוד מחברים ומכרים, בני זוג פוטנציאליים או קולגות ממקום העבודה. לעיתים מתרחשים בחיינו אירועים מאוד משמעותיים, חלקם מתוכננים וחלקם בלתי צפויים כגון: גירושין, פיטורין, שכול, פרישה מהעבודה ועוד, ואנו עלולים להיתקל בקושי ממשי להתמודד בעצמנו עם השינויים כתוצאה מהאירועים. פנייה לקבלת טיפול פסיכולוגי עשויה לסייע לנו בהתמודדות ולהעניק לנו יכולת לחזור לתפקוד טוב יותר ולארגן את חיינו בהמשך הדרך.

 

 

טיפול פסיכולוגי- טיפול מקצועי לפתרון בעיות

פסיכולוג הוא מטפל מקצועי שבאמצעותו נוכל לפתור בעיה אישית של התנהגות או מצוקה ומי מאיתנו אינו נתקל בחייו בתקופות שפל? כאשר מתעורר כאב שיניים אנו קובעים תור לרופא שיניים. אנשים לעיתים נבהלים ללא הצדקה מעצם המחשבה או הסטיגמה של הליכה לפסיכולוג מסיבות שונות ברובן מוטעות. פסיכולוגים נפגשים לשיחות עם אנשים רגילים לגמרי שהם בריאים בנפשם, מצבם הכלכלי מצוין ולכאורה יש להם משפחה לתפארת אך הם מעוניינים לשפר את תחושתם הכללית ושביעות רצונם מחייהם ולהיות יותר מאושרים. 

כאשר קיימת בעיה המצדיקה פנייה לקבלת טיפול פסיכולוגי עצם אי הפנייה עלול במקרים מסוימים להעיד על בעיה, למשל, חוסר הנכונות להודות שהבעיה קיימת. כאשר קימת פניה לקבלת טיפול פסיכולוגי, היא מעידה על ביטחון עצמי, נכונות להתמודדות אקטיבית וחתירה לשיפור איכות החיים.

 

רשת "בקשר לטיפול" מחברת בין אנשים בכל הארץ המחפשים מטפל לצורך טיפול פרטני או טיפול זוגי או ייעוץ זוגי אך חסרה להם יד מכוונת או המלצה טובה על דמות טיפולית מתאימה, אמינה ומוסמכת, הנמצאת באזור מגוריהם. ההתאמה בין המטופל לפסיכולוג נעשית חינם בשיחת טלפון ע"י שרונה קרן המכירה היטב את כל המטפלים.


http://www.bekesher-letipul.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב