דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ויתור או אתגר - במה אתה בוחר? 

מאת    [ 03/03/2012 ]

מילים במאמר: 784   [ נצפה 2078 פעמים ]

יש לי שאלה – כשמישהו אומר לך שאתה לא יכול או לא תצליח לעשות דבר מסוים או שאתה לא מספיק טוב בו, האם אתה מקבל את זה כאמת ומוותר או שאתה לוקח אותו כאתגר? לפעמים המישהו הזה יכול להיות אתה - קול פנימי שלוחש לך שלא תצליח, לא תוכל לעשות דבר מסוים  כי אתה לא מספיק טוב והדבר גדול מדי עליך.

אז במה אתה בוחר – ויתור או אתגר?

כל דבר בחיים אפשר לקחת כאתגר או פשוט לוותר. מאז שהייתי קטנה בחרתי בדרך השנייה – לקחת את ה"לא תוכלי, לא תצליחי או שאת לא מספיק טובה" כאתגר. היה לי חלום לשיר, אחרי ששמעתי בפעם הראשונה את מריה קרי, רציתי לשיר כמוה ולהיות כמוה, אבל הרבה אנשים אמרו לי שהקול שלי חלוד ועדיף שאני ארד מהחלום הזה, כי כדי לשיר כמו מריה צריך כישרון מיוחד.

כמה קל היה לוותר במקרה כזה, פשוט להודות שהקול שלי לא טוב, אז למה בכלל שווה להתאמץ? אבל לא זה מה שחשבתי וזה לא מה שבחרתי.

בחרתי לקחת את השירה כאתגר ולפתח את הקול שלי, להוכיח קודם כל לעצמי ולאחר מכן לכל אלו שאמרו לי ש הקול שלי חלוד שאני יכולה, שאני טובה.

ומה קרה? האם עשיתי את זה? האם עמדתי באתגר? התשובה היא כן. התאמצתי הרבה, למדתי לשיר, למדתי פיתוח קול, תרגלתי, שאפתי, האמנתי, לא וויתרתי עד הגעתי לתוצאה שרציתי – כל אלו שאמרו שיש לי קול חלוד הודו שהקול שלי פשוט מדהים.

היום אני מורה דרך להגשמה עצמית בדרך שבה אני משלבת שירה, שרה שירי העצמה והגשמה, השיר החדש שלי בדרך.  בסוף המאמר יש קישור, תוכל לשמוע אותי שרה אותו.

וזה היה בגיל 12 בערך. מאז אימצתי בחיים את התכונה של לקחת דבר מסוים כאתגר ולא כוויתור. לוותר זה מאוד קל. מאוד קל לנו לומר – אמרו לנו שאני לא אצליח, אז אולי אני באמת לא מספיק טוב? אולי באמת אני משלה את עצמי?

לעולם אל תיתן לאף אחד להחליט עבורך מה אתה יכול ומה אתה לא יכול. רק אתה יכול להחליט את זה. אם אתה מאוד רוצה לעשות דבר מסוים, אתה מאמין בכך עם כל הנשמה ומתמיד בדרך, אתה תעשה אותו ותצליח בו.

הרבה פעמים קורה לנו שזה לא בן אדם חיצוני שמהווה מעצור עבורנו אלא אנחנו בעצמנו, המחשבה שאנחנו לא מספיק טובים או שלא נצליח לעשות דבר מסוים.

התחלתי לרקוד באופן מקצועי בגיל 21, לפני זה רקדתי לעצמי בלבד, למרות שתמיד אהבתי ספורט כמו טניס, ריצה, וריקודים. והיום אני בת 29. כשפעם ראשונה הגעתי לשיעור וראיתי קבוצה של ילדות בנות 13-15, כל אחת יותר טובה מהשנייה, מיד חלפה המחשבה – מה אני עושה כאן? האם לקחתי על עצמי אתגר גדול מדי? אני לא אצליח עם כל הבנות האלה, אני לא מספיק טובה. הן רוקדות כל החיים.

יכולתי להקשיב לקול הפנימי השלילי אבל מיד שמעתי את הקול הפנימי החיובילמה לוותר? עד עכשיו לא וויתרת, תיקחי את זה כאתגר. את יכולה, את מספיק טובה, את תצליחי.

היום אני מורה לריקודים וכושר, אוהבת את מה שאני עושה. אני יודעת שאם הייתי מוותרת ולא הייתי לוקחת את השירה ואת הריקוד כאתגר לא הייתי מי שאני היום. מאז אותו החלטה לקחת את הישרה כאתגר, אני לא נותנת לאף אחד וגם לא לעצמי להשפיע עלי ולוותר על מה שאני רוצה להשיג בחיים.

ומה איתך? באיזה דרך אתה בוחר? האם אתה לוקח את החיים כאתגר? האם אתה מוותר אם דבר מסוים נראה גדול מדי עבורך? האם אתה מקשיב לאלו שאומרים שאתה לא תצליח או שאתלה לא מספיק טוב בדבר מסוים?

בפעם הבאה שאתה מוצא את עצמך במצב מסוים שבו מישהו אומר לך שלא תצליח או שאתה מוצא את הקול הפנימי השלילי עוצר אותך, פשוט תתעלם, תיקח את הדבר כאתגר, תוכיח לעצמך ולאחרים שאתה יכול כי אתה יכול, תאמין בעצמך, אל תרים ידיים באמצע. אם כבר עשית את הצעד הראשון, אתה יכול גם לעשות את הצעד הבא.

טעם החיים זה להתאמץ, ללמוד ולחוות דברים בדרך. אם הכל הולך בקלות, אז זה לא מעניין, החיים בעצמם הופכים להיות משעממים. אתגרים נותנים טעם לחיים, במיוחד כשאנחנו מתגברים עליהם. ההצלחה האמיתית היא לא התוצאה הסופית אלא הדרך שאנחנו עוברים עד שמקבלים את התוצאה שרצינו, למרות שאמרו לנו שלא נוכל או לא נצליח או שאנחנו בעצמנו לא האמנו בהצלחה שלנו.

קח את החיים כאתגר!

אני מזמינה אותך לצפות בראיון שלי עם דקלה מור בטלוויזיה אינטרנטית שבו אני מספרת את הסיפור האישי שלי המלא – איך הפכתי את החיים לאתגר – עם המון דוגמאות מרגשות, איך התחלתי את החיים החדשים שלי לאחר העלייה לארץ בגיל 17, למה בחרתי בתחום של הגשמה עצמית ואימון בשילוב עם ריקוד ושירה ועוד.

בסוף, כמו שהבטחתי, תוכל לשמוע אותי שרה – שיר חדש שלי ועוד שיר נוסף.

http://www.youtube.com/watch?v=CVLlyqGW7II

אשמח מאוד לשמוע דעתך על המאמר ואתה מוזמן להירשם לאתר שלי ולקבל ספרון אלקטרוני שכתבתי – 2 צעדים ראשונים בפריצת דרך להגשמה עצמית שלך במתנה ממני.

דיאנה בו צבי

מורה דרך להגשמה עצמית

http://www.dianabenzvi.com/

 

 

דיאנה בן צבי מורה דרך להגשמה עצמית


http://www.dianabenzvi.com/landing/gift-report-self-fulfillment


לקבלת הדוח "2 הצעדים הראשונים ו 7 עקרונות בסיסיים לפריצת להגשמה העצמית שלך" במתנה ממני ולגמרי בחינם, אתה מוזמן להיכנס לאתר, לרשום שם ומייל ומיד הוא יישלח אליך.*הפנייה מנוסחת בלשון זכר אך פונה לנשים וגברים כאחד!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב