דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מלחמת גוג ומגוג 

מאת    [ 02/03/2012 ]

מילים במאמר: 664   [ נצפה 2493 פעמים ]

       מלחמת גוג ומגוג

חלום מרדכי וזה לשונו: נראו בארץ קולות וברקים רעש ורעם בהלות ואימות ועם זה נראו שני גורי אריות מתעדתין זה לקראת זה למלחמה ולקול צעקתם נאספו עמים רבים להלחם נגד הישרים ועם קדושים ויהי להם היום הזה יום ענן וערפל בהלות ומצוקות ופחד גדול מיראת הצרות הגדולות המגיעות להם והיותם נמסרים למות ויצעקו אל הויה וכצעקתם מעין אחד קטן גדל ויהי לנהר גדול ממים רבים מלא על כל גדותיו ואור השמש זרח, השפלים התרוממו והגבוהים השפלו.

וביאור החלום הוא: המעין היה לנהר גדול ממים רבים היא אסתר אשר לקחה המלך לאשה, השני גורי אריות מרדכי והמן [בדן כתיב דן גור אריה יזנק מן הבשן, מן הרפאים], ועמים רבים הנאספים הם אשר החזיקו עם הארץ להשכיח שם מהיהודים ועם הישרים הוא ישראל והאור והשמש אשר זרח היה האורה אשר זרח ליהודים כי הויה הושיעם מכל צרה ועשה אותות ומופתים לעיני העמים.

חברון נזכרת בתורה ז' פעמים כנגד ז' השנים שמלך בה דוד, פנימיות המלכות המתוקנת, מלכות דוד היא שפלות. "ואנכי תולעת ולא איש חרפת אדם ובזוי עם" לשונו של דוד.

מכח שפלות המלך בפני הויה [בפנימיותו] הוא מתנשא על המציאות [בחיצוניותו] ומחיל עליה את מלכות הויה בפועל.

מידת השפלות שייכת ליסוד העפר ובכלל, חברון [קרית ארבע,ארבעת היסודות] אותיות בו-חרן, חרון אף של מקום, בסוד הנון המסוככת בפסוק "ויהי בנסוע הארן" קשורה ביסוד העפר כאמור באברהם "ואנכי עפר ואפר".

אפר רומז לפר הקרב על גבי המזבח והופך לאפר כמובא בפרשת ויקרא "אם הכהן המשיח יחטא לאשמת העם והקריב על חטאתו אשר חטא פר בן בקר תמים להויה לחטאת"..."ואם כל עדת ישראל ישגו ... ואשמו".

"וסמכו זקני העדה את ידיהם על ראש הפר לפני הויה ושחט את הפר לפני הויה". זה האמור בפרשת בלק "ויעש בלק כאשר אמר בלעם ויעל פר ואיל במזבח". פר כאמור לעיל ואיל עולה בחשבון אותיות אם [ראשי תיבות אסתר מרדכי] ורומז לאיל העקידה.

ואמור בספר שמואל "ונאם הגבר הקם על משיח אלהי יעקב ונעים זמירות ישראל".

שור בן יומו קרוי שור ואילו פר הוא בעל כח הולדה, פר הרבעה, כאמור "כי ברך אברכך והרבה ארבה [ארבה גימט' יצחק, הגר ורומז למכת ארבה שהוא חרק אותיות קרח] את זרעך ככוכבי השמים [מדבר הכתוב באחי יוסף שנמשלו בחלומו לכוכבים ורומז למכירתו] וכחול אשר על שפת הים וירש זרעך את שער אויביו" [ אויביו עפר ילחכו ובנחש נאמר עפר לחמו]. "ואתם פרו ורבו", פרו לשון פרי כלומר עשו פירות, שנאמר "שפך דם האדם באדם דמו ישפך כי בצלם אלהים עשה את האדם", "ואתם פרו ורבו" להקיש מי שאינו עוסק בפריה ורביה לשפך דמים בסוד איסור שפיכת זרע לבטלה.

אפר במשמעות של פר הקרב על גבי המזבח לעולה כמובא בפרשת פינחס והופך לאפר. כאמור שם מקריבים בחג הסכות שבעים פרים כנגד שבעים אומות העולם שהולכים ופוחתין [והיתה להויה המלוכה], בסדר יורד, ביום הראשון שלשה עשר וביום השביעי שבעה וסדר זה הוא כנגד קשרי חוטי הצמר בציצית ורומז לגילוי הויה אחד [גימט' טל] שהוא אחד ולא בחשבן ועולה שלשה עשר.במלכות, עולם העשיה המתבטאת במספר שבע, וקשרי החוטים בציצית י"ג, י"א, ח', ז' הם כנגד ארבע אותיות שם הויה ב"ה. י"ג במשמעות של האמור בפסוק: "ביום ההוא יהיה הויה אחד ושמו אחד".והוא גילוי שם הויה במלכות ע"י חיבור ואחדות שכן י"א הוא כנגד הא עליונה בשם הויה [השמים כסאי, משמים צדק נשקף כנגד שם אלהים] שהוא אמא עליונה וחיבור י"ג י"א הוא שם יה ועולה יחד כ"ד והוא כדה של רבקה וכמו כן עולה כמנין אותיות הפסוק "ברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד",[שהוא יחודא תתאה כאשר פסוק שמע ישראל הוא יחודא עילאה], כאשר "לעולם ועד" רומז לבחינת חיה יחידה כידוע מפסוק "ברוך הויה המבורך לעולם ועד" שהוא כנגד נרנח"י.

מלחמת המלכים התרחשה בעמק השדים הוא ים המלח הקרוי הים הקדמוני שבהקשר לו נאמר "ואת הצפוני ארחיק מעליכם והדחתיו אל ארץ ציה ושממה את פניו אל-הים הקדמוני וספו אל הים האחרון [ים סוף] ועלה באשו ותעל צחנתו כי הגדיל לעשות".

"ומלכי צדק מלך שלם הוציא לחם ויין והוא כהן לאל עליון" ואמר " ויברכהו ויאמר ברוך אברם לאל עליון קנה שמים וארץ" ובסמיכות כתוב "אל עמק שוה הוא עמק המלך".

 

שמעון טל רז




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב