דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כלל ברזל עבור דיאטה 

מאת    [ 28/02/2012 ]

מילים במאמר: 444   [ נצפה 3376 פעמים ]

אנו רוצים לרדת מהר במשקל – כי מה שלא כאן לא קיים. כבר אמרנו שהגוף הוא המכונה העתיקה ביותר בעולם. לכן ראוי לאמץ את  דברי חז"ל, ביניהם הרמב"ם אשר כתב באחד מספריו   "בבוקר תאכל כמו מלך, בצהריים תאכל כמו נסיך בערב תאכל כמו עני". המכונה שלנו זקוקה לאוכל כדי לתפקד, אבל היא לא זקוקה לנשנושים ופה במקום הזה כולנו נופלים.

בבוקר תאכל כמו מלך

ארוחת הבוקר, היא הארוחה החשובה ביותר של היום ולא כולם יודעים זאת, הרבה פעמיים שמענו את המשפט הזה. נבין איך המוח בדיאטה חושב ונבין טעות נפוצה. רבים מאיתנו שמחליטים שהם נכנסים למשטר של דיאטה, רואים הרבה מאכלים כפסולים וברגע שאנו מונעים מעצמנו משהו, אנו לא מפסיקים לחשוב עליו – זה כמו סוג של התמכרות. הנטייה לחשוב שככל שאדחה את הארוחה הראשונה, כך אני ארצה לאכול פחות, קלישאה- ברגע שפתחנו את הברז אי אפשר להפסיק, הכוונה ברגע שהתחלתי לאכול אני כל הזמן ארצה לאכול, לכן מוטב לדחות את הקץ.

די לקלישאות

לכל אדם מתאימה דיאטה אחרת, חלק מאיתנו יאכל שלוש ארוחות ביום והחלק השני יאכל כל שעה שעתיים ארוחה קטנה. כמובן לפי מה שהתזונאי יכתיב לנו. אבל המשותף לשני סוגי הדיאטה, ארוחת הבוקר צריכה להיות עשירה ולהחזיר לנו את כל מה שהגוף היה זקוק לו מהלילה – צום. בזמן שאנו ישנים, זה הזמן של הגוף שלנו לנוח לכן חילוף החומרים נעשה איטי מאוד. כל מאגרי האנרגיה והסוכר פחתו, והמכונה שלנו (הגוף) מתחילה לנצל את מלאי המזון שאגרנו בארוחת הערב. לא סתם הרמב"ם (הרופא) אמר לאכול בערב כמו עני.

צהריים תאכל כמו נסיך

ארוחת הצהריים גם היא צריכה להיות רוויה במזונות בריאים, אחרי הכול עד שנגיע לארוחת הערב יעברו כמה שעות בהן לא נכנס כלום לפה. פה זה המקום להוריד סוכרים שכבר לא חשובים לנו לריכוז. דבר שאי אפשר למנוע בבוקר. הארוחה הזו תכלול מנת חלבונים פחמימה, ירק ופרי. כמות שתספיק לנו עד הערב.

אז יש דבר כזה דיאטה מהירה

אולי המשקל לא ירד בקצב מהיר של קילו בשבוע, אבל ללא ספק אם נקפיד על תזונה נכונה, נראה תוצאות מידיות וכאן הכוונה לדיאטה מהירה. להרגיל את הגוף לתזונה נכונה כאן ועכשיו. כבר אמרנו שהשפה העברית מוגבלת מעט במילים. ולכן עלינו לראות את המילה דיאטה כתזונה קבועה.

דיאטה קבועה

המשפט דיאטה קבועה מאוד מחייב, אנו תמיד נהיה במבחן, אם לא נעבור אותו אנו נרגיש מובסים, או מופסדים. ברגע שנאמץ את המשפט תזונה קבועה יהיה לנו קל יותר להתמודד עם הירידה במשקל.  אין מה לעשות דיברנו על קלישאות ולעיתים הן שמניעות אותנו בכל פעולה בחיים.

תאכל כמו עני

הרמב"ם שהיה מגדולי הרופאים היהודים בעולם, אינו תחליף לרופא משפחה או תזונאי מוסמך של ימינו, הרמב"ם לא עמדו בפניו הפיתויים שניצבים מולנו היום. הוא לא ידע מזה גלידה "מגנום" נכון? אבל ללא ספק דיאטה קבועה או תזונה קבועה (המילה החדשה) יביאו לתוצאות מהירות שישמרו לכל החיים.

ד"ר אולגה רז, דיאטנית קלינית, מהמומחיות המובילות בתזונה בארץ. ד"ר אולגה רז היא גם מחברת רב המכר "לאכול לחם ולרזות" ומרצה בכנסים בארץ ובחו"ל. בנוסף, היא מנהלת היחידה לתזונה ודיאטה במרכז הרפואי תל-אביב ע"ש סוראסקי ("איכילוב")




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב